Overdag of snachts rijden autovakantie dreumes?!

Hi!
Onze dochter is 1,5 wanneer wij heerlijk op vakantie gaan naar het heerlijke Italië!
Nu vragen wij onszelf af, wat is het beste moment om te rijden met een kleintje?
In de avond, zodat ze lekker de nacht kunnen slapen (hopelijk). Of pas weg rijden na een nacht goed slapen in haar eigen bedje, met voldoende stops?

Ps. Weet ook iemand hoelang kids aan een gesloten in een autostoel mogen blijven zitten?
In de vorige autostoel was dat namelijk 2 uur ongeveer..
 
Vorig jaar dec waren wij in turkiye met twee kids dreumes, en baby 3 maanden. Wij vertrokken op vrij om 11:00 ochtend en kwamen wij op zo om 09:00 ochtend aan.
Ik vond het in het begin heel leuk gezellig maar na uren lang na 24 uur rijden en ja wij moesten nog naar ankara rijden.
Wij stopten om de 2 uur voor een pauze van max 10 min. Verschonen, lunch en avondeten. Ik zat achter in de auto met de baby oudste voor. Oudste at snacks en boterham in de auto, hij eet zelfstandig daarom vond ik het fijn. Mijn baby kreeg flesvoeding in de auto en kwam af en toe op schoot.
Als wij weer op vakantie gaan dat ga ik liever met her vliegthuig, nooit meer met de auto. ?
 
Weet je, dat kan je nooit helemaal voorspellen. En het is een beetje wat je wat je zelf ook prettig vind.


Wij rijden inmiddels al 5 jaar met kinderen naar zuid Frankrijk. Mijn man en ik rijden om en om. Van alles geprobeerd. ‘s Nachts rijden: voordeel het rijdt over het algemeen lekker door, en het is niet zo warm in de auto. Nadeel, je slaat een nacht over, en je kind niet. Resultaat jij moe, en je kind wakker.


Ook weleens geprobeerd om vroeg te gaan rijden. Een uur of 4. En dan de avond ervoor op tijd naar bed met z’n allen. Dit vonden wij niet fijn. Zo vroeg gaan slapen voelt erg tegen onze biologische klok, en je wilt de laatste dingen nog doen. Dit gaf ons veel onrust. En wat ik bij de kids merkte. Die waren om 4uur AAN! En het duurde uren voordat ze in de auto weer een beetje rust hadden…

Wij gaan nu ‘s ochtends vroeg rijden en dan de eerste dag 8uur rijden en overnachten in een hotel. Er is met 1 kind best van alles te boeken. En dan de laatste dag doen we de laatste 4a 5 uur. Dat is voor ons allemaal het leukst/ relaxt. Maar wat ik al zei je moet zelf ook ff kijken wat voor jullie handig is.

Fijne vakantie!
 
Wij altijd snachts gereden. Overdag was geen doen met de kinderen, die hebben er dan al snel genoeg van. Mijn man rijdt altijd de hele rit zelf. Ik kan dan ook slapen in de auto. Na aankomst ben ik gewoon wakker voor de kids en kan hij even een powernap doen van een uurtje (of 2) om de overgeslagen nacht in te halen.
 
Wij rijden overdag, vertrekken wel rond 7-8 uur 's ochtends. Ze mogen voor die twee dagen gewoon in de autostoel zitten hoor. Het gaat om een richtlijn, dat je niet elke dag het hele jaar 4 uur in de auto zit met ze :) Wij stoppen elke 1,5-2 uur en dan mag er ook flink gespeeld worden. Het liefst stoppen we bij speeltuintjes of van die picknickweiden. Alvast veel plezier!!
 
Tja dat is voor iedereen heel verschillend. Het ene kind vindt het prima om overdag uren in de auto te zitten, de ander niet.

Ik heb 2 dochters en we rijden vaak naar opa en oma (die wonen 2 uur verderop) Ik merk dat die 2 uur opzich goed te doen is, maar niet veel langer. En zelfs die 2 uur bestaat al uit de laatste 30 minuten filmpjes kijken..

Wij zijn wel eens naar Noord-frankrijk gereden en naar Duitsland. Beiden zo'n 4-5 uur rijden. Dat deden we overdag, maar ik vond het meeeeer dan genoeg. En in die 4-5 uur waren we dan al 2x lang gestopt voor een picknick en speeltuin.

Persoonlijk zou ik noooooit helemaal naar zuid-Frankrijk of Italië willen rijden met kleine kinderen, ik vond die 4-5 uur in de auto echt al lastig.

Vorig jaar naar Portugal gegaan met het vliegtuig, dat vond ik heerlijk. Kost je ook tijd, maar op het vliegveld kunnen ze lekker rondlopen en je zit maar 2-3 uur opgesloten in het vliegtuig, waar ze in ieder geval meer ruimte en beweging hebben dan in de auto.

Ik zou er denk ik voor kiezen om 's nachts te gaan rijden op zo'n afstand, en hopen dat ze uren lekker slapen. Maar dat is dus echt per kindje verschillend, mijn kinderen vinden het gewoon niet leuk om uren in de auto te zitten.

Neem sowieso nieuw speelgoed mee voor onderweg. Raamstickers, poppetjes, magnetisch tekenbord, puzzeltje etc. Zodat ze even iets nieuws heeft en wat langer zoet is. Succes! :)
 
Wij vertrekken altijd vroeg in de ochtend, rond 5en. Als het zou kunnen lijkt in de nacht rijden mij echt ideaal, maar mijn man is goed nachtblind dus dat voelt niet zo veilig.
Wij reden met onze dochter alleen rond die leeftijd wel echt lange stukken, 16 uur met 2 a 3 stops oid.
Nu ze wat ouder zijn en met zn tweeen is regelmatig stoppen wel vereist.
 
Bij ons hetzelfde als kimvanalphen aangeeft. Rijden altijd snachts en bevalt goed. Man rijd altijd zelf en slaapt thuis van tevoren. Ik slaap tijdens de rit en kids ook. Eigenlijk nooit problemen gehad. Op de aankomtsdag op de camping gauw even de tent opzetten en dan doet man een powernap en neem ik de kids lekker ff mee op sleeptouw over de camping of naar het zwembad. Alle scenario's hebben voor- en nadelen. Misschien ook kwestie van keer proberen?
 
Terug
Bovenaan