overdag slapen: gordijnen open of dicht?

Bedankt allemaal voor jullie reacties! Voor mij is het duidelijk: de gordijnen gaan ook overdag dicht. Ze valt sneller in slaap, en slaapt echt beter. En inderdaad, ik kan dr altijd wakker maken als ze te lang slaapt.
In de box, wandelwagen beneden of wipstoeltje slaapt ze sowieso niet, veel te onrustig voor dr. Er hoeft maar een auto voorbij te rijden en ze is weer wakker. Ze vecht dan ook echt tegen de slaap, omdat ze veel te veel ziet.
 
Hallo,

Ook onze kleine meid kan niet in de box, wippertje of op de arm slapen.Ze heeft ook haar rust, eigen plekje nodig.Dit wil niet zegen dat ik overdag geen geluiden maak.
Als het avond wordt dan gaat het rolgordijntje dicht en de gordijnen.Door de dag heb ik gewoon de gordijnen dicht,Ze slaapt zo'n 3 a 4 uur naar iedere voeding.Tja dat lange slapen heeft ze echt van mama hihi

Veel suc6 ermee

Groetjes Peggy
 
Wij hebben onze zoon in het eerste half jaar ook in een bakerzak te slapen gelegd. Hij zwaaide zo met zijn armpjes, dat hij zichzelf weer wakker maakte. Informatie over de bakerzak vind je op www.bakerzak.nl Ze worden ook vaak te koop aangeboden op marktplaats. Wellicht het proberen waard? Onze zoon kon lekker rustig slapen, totdat hij de behoefte kreeg om te duimen: dat lukte natuurlijk niet met de bakerzak aan. Sindsdien slaapt hij in een gewoon slaapzakje.
 
Hallo

Mijn dochtertje van 8 maanden slaapt thuis altijd met de rolluiken dicht. Dat is ze zo gewend. Afgelopen week lag ze helaas in t ziekenhuis en daar was de kamer veel lichter. Ze sliep dus minder snel in en was idd ook sneller wakker. Als ze bij oma slaapt is ze ook eerder wakker,omdat die de gordijnen overdag niet dicht doet. Ze is er dus wel aangwend.
 
Ik heb nu een paar dagen de gordijnen dicht, en het gaat erg goed. Het rolgordijn er achter gaat alleen 's nachts dicht, dus het niet volledig donker. Maar het is voor haar blijkbaar wel rustgevender.
Een bakerzak (de puckababy) hebben we ook al geprobeerd, maar dat maakt eigenlijk geen verschil. 's nachts slaapt ze gewoon super goed, gelukkig! En nu gaat het overdag ook steeds beter, kan nu steeds meer genieten.

En we maken ook wel gewoon geluid, we doen niet extra stil als ze boven slaapt. Ze moet wel een beetje aan geluidjes gewend raken.

Gelukkig is ze ook sinds de laatste paar dagen helemaal dol geworden op haar speen. Als ik haar nu in bed leg en ik geef haar dr speen, dan is het ook vrijwel gelijk goed. Dat was eerst ook niet zo.
 
Hoi,

Bij mij slapen ze altijd, licht of donker, maar ik doe zelf de gordijnen wel altijd dicht, ik heb geen verduisteringsgordijnen, het gaat mij erom dat het felle licht tegengehouden word!

MJ
 
Hallo,

Onze meid slaapt al vanaf dat de kraamverzorgster de deur uit is met de rolluiken dicht overdag. Ze is nu bijna 17 maanden en ze slaapt nog steeds als een roosje.
Ik moet wel zeggen dat ik de rolluiken overdag dicht maak maar de gaatjes zijn dan open. Dan is het toch niet pikdonker. 's Avonds gaat de rolluik bijna helemaal dicht.
Gewoon doen waar jij en je kindje je goed bij voelen.

Groetjes Anninas
 
Terug
Bovenaan