overdag slapen snachts wakker

Goedemorgen!

Onze kanjer heeft sinds 3 dagen uitgevonden dat hij het wel leuk vindt om snachts wakker te blijven. Papa en mama vinden dit natuurlijk wel wat minder leuk want de nachtrust gaat er een beetje aan zo.

Het ging zo goed dat hij snachts bijna 6 uur doorsliep voor zijn volgende voeding maar het lijkt wel of er wat veranderd is. We hebben ook sinds het weekend spruw ontdekt dus wellicht is dit ook een oorzaak gevolg.

Doen jullie de beeb na de fles weer in bed of leggen jullie deze in de box of iets dergelijks. Wij leggen hem meest na de voeding weer in bed zodat hij weer kan slapen. Maar wellicht slaapt hij dan te veel ??? zodat hij snachts wakker blijft??
Iemand toevallig hier ook ervaring mee?

Thanks.

Ja wij spelen/knuffelen met haar savonds zodat ze wakker blijft en snachts wel slaapt. Verschonen helpt om ze wakker te krijgen na een voeding trouwens. Anders blijft mijn meid ook in de box gewoon slapen namelijk.

Ik verschoon Milan vaak na het eten en dan ga ik nog even met hem spelen of tegen hem kletsen. Zodra ik zie dat hij gaat gapen leg ik hem om de beurt in zn bedje en in zn box.
's Nachts zou je eerst zijn luier kunnen doen en daarna voeden, zodat je hem niet 'wakker' maakt met verschonen.

Overdag laten we onze kleine niet langer slapen dan 4 uur aan een stuk, omdat hij anders misschien de "lange" ruk in het verkeerde dagdeel gaat doen. In de nachten laten we hem natuurlijk wel zelf komen.
Overdag altijd de gordijnen open in de slaapkamer, zodat ze wennen aan dag en nacht. Verder is het hier in principe verschonen, voeden, spelen in de box, bij moe worden in bed en dan slapen (hopelijk tot de volgende voeding, dat gaat nog niet altijd helemaal goed). Vervolgens het hele riedeltje weer van voor af aan. In de nachten houden we het rustig, dus licht vanaf de overloop en niet in de kamer, op de kamer voeden en niet tegen hem praten. Na de nachtvoeding gaat hij direct weer naar bedje toe. Op die manier proberen we een verschil te krijgen in dag en nacht. Niet dat hij al doorslaapt, maar dat gaat vast ergens ooit gebeuren ;-)

hoiii.
mijn kleine meid slaapt juist nachts overdag is ze wakker. wij als pappa en mamma zijnde geven savonds voor het slapen aan iets meer voeding dan overdag. ook leggen we van te voren een kruik in het bedje. zodat het lekker warm is. wat bij mijn kleine ook hielp is savonds douche dan worden ze roozig en willen ze ook nog wel eens door slapen.
misschien heb je er wat aan.
xx D

hoi hoi,

Ik kom even 'inbreken' ik kom van okt 2011 forum maar ben toch een sept mama geworden ;-) en eigenlijk sluit ik me volledig aan bij Esk; hier maak ik ons mannetje ook na maximaal 4 uur wakker overdags en s nachts laat ik hem het zelf doen; wat ie dan dus ook echt wel doet ;-) overdags doe ik inderdaad ook de gordijnen wagen wijd open en ook het s nachts verschonen VOOR de voeding herken ik ;-) Mijn uk ljkt echt een hekel te hebben aan luiers verschonen (eigenlijk standaard brullen;-) dus ik weeet dat als ik dat na de voeding doe dat het 'feest' is, licht e.d. inderdaad zo gedempt mogelijk houden zodat je uk ook weet dat het echt niet gezellig is s nachts; alleen een 'noodzakelijk kwaad' (zo lullig als het misschien overkomt, zo lullig ist niet bedoeld) en hier ook na de nachtvoeding a la de minuut, direct, terug in bed; en mama (of papa) ook, hier tenminste ;-)
Al moet ik zeggen dat ik 'de regeltjes' over nacht voedingen heel goed ken, maar mijn uk hier pas sinds een nacht of 3 a 4 in trapt (geboren 29-09) en hij het daar voor s nachts ook veeeel te gezellig vond en dus lekker 'feestte' s nachts ;-)

Bij mij is er werkelijk geen peil aan op te trekken, laatst sliep ie snachts 7 uur achtereen, maar vannacht maar weer 3 uur... Overdag heeft ie rond 12 en 19u z'n wakker uurtje, maar soms ook weer niet. Na het badje 's avonds valt ie wel vaak in slaap.

Terug
Bovenaan