overdag slapen snachts wakker

Ik ben een okt mama.....
afgelopen zaterdag met de kleine in het ziekenhuis geweest en daar gaven ze aan dat de kleine eigenlijk altijd in zijn bedje hoort te liggen en niet in de box of wagenbak..........
Terwijl dit weer haaks staat op dat wat de kraamzorg ons vertelde die gaf aan lekker knuffelen en doen en ze hoeft niet de hele tijd in bedje t eliggen.
Heel verwarrend wij zoeken nu onze eigen weg erin.

Sins ziekenhuis opname is ze snachts wat huilerig daar waar we haar eerst niet hoorde huilt ze nu meer.....Maar ook hier vinden we een weg in...... verder horen we haar niet dus even huilen in de nacht nemen we voor lief!

Waarschijnlijk heeft ze dag en nacht omgedraaid. baby's beseffen nog niet wanneer het dag of nacht is. voor hen is het allemaal hetzelfde. Het zal vanzelf goed komen wanneer je dag en nacht goed onderscheid. Dus licht in de kamer overdag, wakker maken als het tijd is voor een voeding, spelen na de fles en daarna pas weer in bed. Ze zullen dan vanzelf hun ritme weer omdraaien.
En jonge baby's van een paar dagen slapen inderdaad eigenlijk constant, die kunnen maar 45 minuten wakker zijn en dan willen ze alweer lekker pitten. elke week dat ze ouder worden zijn ze ook langer wakker. Een baby van een maand kan zo al een uur op zijn, gemiddeld genomen. Ze hoeven echt niet de hele dag in bed te liggen. Dat zal toch echt een keer gaan veranderen.

En natuurlijk mogen ze wel in de de wagenbak slapen, als je maar zorgt voor rust. Anders kunnen ze overprikkeld raken. Sven sliep slecht in de bak dus die ging altijd naar zijn bed... dat ging beter.
En baby's krijgen onrustige uurtjes vanaf 3 weken tot ongeveer 3 maand. vaak is dat vanaf etenstijd tot 23 uur... kan langer of korter zijn...

Dus ja... ik hoop dat ze snel haar ritme omdraait en 's nachts gaat slapen... maar geloof me het komt goed. Probeer anders overdag ook een paar uurtje mee te slapen... tank je zelf weer bij!

Succes!

Daar hebben wij 6 weken lang last van gehad.
onze dochter sliep overdag en was dan de hele nacht wakker.
Sinds vorige week bakeren we haar in en wat geeft haar en ons dat een rust..
ze slaapt sinds de eerste dag dat we haar inbakeren de hele nacht door en dit nu al een week.. waren we hier maar veel eerder mee begonnen.
wij hebbeb ook een vast ritueel.
we verschonen haar eerst daarna geven we de fles, en daarna mag ze even in de box spelen en daarna leggen we haar weer in haar bedje.

Hopen dat je gauw je nachtrust weer krijgt..

groetjes

Zo is vandaag het consultatieburo geweest en die geven aan dat we overdag 80 cc moeten geven en voor de nacht 70 cc dan zal ze beter doorslapen.
Terwijl wij van de kraamzorg hoorde en dat klinkt in mijn ogen veel logicher voor de nacht wat meer geven dan kunnen ze daar op door slapen.

Vind het lastig waar doe je goed aan?
of voor de nacht wat extra te geven of voor de nacht wat minder?

Voor de nacht wat meer. Wat ze misschien bedoelen is dat je de nachtvoeding minder maakt. Echter bij mijn tweede werkte dat niet. Hij had gewoon honger en dronk gewoon de volle mep. Ik heb er niet moeilijk om gedaan nu is het tijdstip verschoven naar om en nabij 6 uur. ( hij is 2 1/2 mnd)

Doe waar jij je goed bij voelt. Als dat is door wat meer te geven dan zou ik dat doen. Een goede slaaprust is voor iedereen beter.

Terug
Bovenaan