Overdag slapen

Hi!
Onze baby van 3,5 weken is nu niet meer van voeding tot voeding aan het slapen en ik moet haar dus gaan leren in slaap te vallen. Hoe het nu gaat is, ik maak haar wakker voor een voeding, verschoon haar en dan aan de borst. Daarna moet ik haar even rechtop houden anders komt alles er weer uit, dus na ongeveer 45 minuten weer ready for bed. Probleem alleen is dat zij dan niet slaapt. Ik leg haar in bed bij tekennen van vermoeidheid, alleen gaan dje oogjes meteen wagenwijd open en ik kan gerust 2 uur lang naast haar zitten (en sssshten, en met het speentje, en over haar buik vrijwen) terwijl zw gewoon rondkijkt. Het enige wat werkt is de draagzak of kinderwagen. Hebben jullie tips hoe je een slaperig kind in bed kan leggen en dat ze dan ook in slaap valt?
Nu doe ik haar in de draagzak en leg ik haar na een uurtje in bed?
Oh ja, een slaapritueel heb ik niet echt, omdat als ik haar luier verschoon ze weer heel wakker is. Is het dan een idee dat ik een paar liedjes zing of zo?
Groetjes
Jolien

Hier heeft ze de eerste 10 weken in de draagzak geslapen (vanaf week 4). Ik zat uren en uren naast dr bedje om te laten slapen en ze sliep amper.
Toen we haar in de draagzak lieten slapen sliep ze ineens super goed. Vanaf 4 maanden is ze steeds meer dutjes in bed gaan doen. Ze is nu 7 maanden en slaapt super.

Het komt vanzelf goed!!

Onze dochter sliep tot 14 weken overdag alleen in de draagdoek of in onze armen. Of in de kinderwagen, maar als we stopten met lopen, openden haar ogen zich direct.. Toen ze 14 weken oud was, lukte het ineens wel. Ze sliep in haar eigen bed en viel zelf in slaap. Zonder dat we daar iets voor hebben gedaan. Gewoon tijd...
Onze zoon is nu bijna 7 weken oud en slaapt vanaf het begin overdag wel in zijn bedje. Hij kan (nog) niet zelfstandig in slaap vallen, maar ineens heb ik een aantal uren per dag mijn handen vrij en kan ik eten komen zonder een kind in de draagdoek. Heerlijk! Maar eerlijk is eerlijk, ik heb hier niets voor gedaan en ook niets anders gedaan dan met onze dochter. Het verschilt gewoon per kind en als ze zo klein zijn, hebben we vaak gewoon nog heel veel huidhonger. Komt vanzelf goed! 

Trouwens, sinds een week probeer ik onze zoon in bed te leggen als hij bijna slaapt. Volledig zelfstandig in slaap vallen doet hij niet, maar het lukt hem nu wel af en toe om als zijn ogen bijna dicht vallen en ik leg hem dan in bed, in slaap te vallen. Dus ik doe het stapje voor stapje. Steeds een beetje wakkerder in bed leggen. Wie weet werkt dat bij jullie dochter ook. Al is zij nog wel iets jonger. Dus vooral niet teveel verwachten en niet teveel willen in die eerste weken/maanden. 

Lekker bij je houden in de draagzak. Het is op die leeftijd belangrijker dat ze slaapt dan waar ze slaapt. In bedje slapen komt vanzelf. Mijn oudste dochter sliep tot ongeveer 11 weken overdag alleen maar op mij en ineens kon ik haar in bed leggen en ging dat goed. Mijn jongste had ook last van dat de voeding weer omhoog kwam, waardoor ze eigenlijk niet op haar rug wilde slapen. Ze sliep daarom op haar buik of in de maxi cosi (ik weet dat ze officieel er maar 2 uur in mogen zitten op een dag, dus vaak was het 1 slaapje hierin)

Als je haar graag in bedje wil leggen zou je eens kunnen kijken of het beter gaat als je haar op haar buik legt. En er dan natuurlijk wel in de buurt blijven in het begin, maar mijn dochtertje kon al vrij snel haar hoofdje goed draaien.

Mijn dochter van nu negen weken valt op mij in slaap. Snachts kan ik haar daarna goed wegleggen in de co-sleeper. 
overdag oefenen we sinds een kleine twee weekjes dat ze op haar voedingskussen op de bank slaapt en daar ook in slaap valt. Maar dan wel met al onze hulp en alleen als ze echt in goede doen is. Als het moeizamer gaat mag ze gewoon bij mij in slaap vallen. 

zelf in slaap vallen en alleen liggen zijn echt enorme dingen voor zo'n kleintje. Ze willen nabijheid, dat hebben ze zo hard nodig. Pas rond de vier maanden begint het leerproces van zelf in slaap kunnen vallen. Voor die tijd hoef je je daar helemaal niet mee bezig te houden. Dus lekker bij je houden. In de draagzak, of in je armen. Ik lig nog elke dag uren op de bank met de baby op mijn buik. Heerlijk! 

Hoi
als je haar nou niet wakker maakt voor een voeding komt ze dan zelf? Zo ja zou ik haar gewoon niet meer wakker maken maar wachten tot ze zelf komt 

Terug
Bovenaan