overdag slapen

hallo allemaal,

Onze zoon is twee maanden oud en wil overdag niet slapen. Als we hem in zijn bedje leggen gaat hij huilen en dat houdt hij wel een uur lang vol. We gaan wel steeds kijken en hem kalmeren maar hij valt niet in slaap. Als hij af en toe wel in slaap valt dan wordt hij na 15 a 20 minuten weer wakker en begint weer hard te huilen. Zodra wij hem eruit halen en op schoot laten liggen slaapt hij wel. Maar we willen natuurlijk graag dat hij in bed gaat slapen. Wie heeft hier ervaring mee?
Moeten we hem nog langer laten huilen of bij hem in zijn kamertje gaan zitten? Overigens slaap hij 's nacht prima zonder te huilen.

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft...

Groetjes Monique
 
O, wat herkenbaar !!!! Mijn dochtertje van 2 1/2 maand heeft precies hetzelfde. Ik vind het ook jammer dat ze overdag niet alleen slaapt, maar aan de andere kant ben ik blij dat ze 's nachts wel goed slaapt. Blijkbaar heeft ze nog erg nabijheid nodig. Ik laat haar overdag wel op schoot of in de draagzak slapen, dan is het geen probleem en komt ze toch aan haar rust. Het komt allemaal vanzelf goed, het heeft gewoon tijd nodig. (Dit laatste zei ook de wijkverpleegkundige van het consultatiebureau .)
 
ik denk dat ie jullie graag wil horen of ruiken. Het idee dat je overdag bij hem bent.
Ik kan je als tip geven een radio zachtjes aan doen of een t'shirt waarin je een dag hebt gelopen of geslapen bij hem in bedje leggen (let wel op dat het niet te dicht bij zijn gezichtje in de buurt komt, hij hoeft het allemaal maar te kunnen rijken).
Verder weet ik het ook niet.

 
Ik denk dat ze nog erg moeten wennen aan een ritme. Mijn oudste zoon heeft tot 6 maanden nooit overdag in zijn bed geslapen, daarna had hij nog maar 2 vaste slaapjes die hij perse alleen in bed wilde. Ook mijn jongste zoon sliep overdag pas lekker in zijn bed toen hij op 2 slaapjes zat (ook rond de 6 maanden. Dus maak je niet druk, het komt vanzelf goed!
 
Heel herkenbaar. Mijn zoontje heeft tot 6 maanden nooit overdag in zijn bedje kunnen slapen. Door laten huilen had zeker geen zin. Hij viel toch niet in slaap. Ik heb aardig wat uurtjes met hem op schoot doorgebracht. Best zwaar. Maar het ging steeds beter. Eerst kon ik hem te slapen leggen in de box en nu slaapt hij twee keer per dag heel makkelijk in (in zijn eigen bedje!).
Ik denk achteraf wel dat het beter was gegaan als ik een strakker ritme had aangehouden. Ik was eigenlijk de hele dag bezig met hem in slaap te laten vallen. Waarschijnlijk had ik hem beter op vaste tijdstippen op schoot kunnen nemen en in slaap laten vallen. Ik denk dat de overgang naar zijn eigen bedje dan sneller was gekomen.
Succes.
 
Hoi,

Ik herken het heel goed. Onze zoon had precies hetzelfde. Wij zijn gaan inbakeren. Dat heeft heel goed geholpen. Ik zou me wel even voor laten lichten bij het cb; die kunnen je uitleggen hoe je dat moet doen.

Sterkte!
 
het komt vanzelf goed, is mijn ervaring. onze zoon wilde in het begin ook bijna alleen maar bij je wezen.. nu slaapt hij op de dag ook een paar uurtjes boven in ons bed of zijn bedje.. hij is nu bijna 5 maanden..
ze willen je warmte voelen.. verwennen kan je ze niet volgens onze cb arts.. dat kan pas na 6 maanden..

groetjes
 
Hoi Monique,

Het boek Regelmaat & Inbakeren van Ria Blom kan je enorm helpen.
Zie ook www.debakermat.nl.
Je hoeft er heus niet voor te kiezen om je kindje in te bakeren hoor -was hier ook niet nodig- maar hele duidelijke regelmaat hielp mijn kindje wel ook overdag gemakkelijk te slapen.

Succes!
Mireille
 
Terug
Bovenaan