overdag slapen

Hoi Monique,

Het boek Regelmaat & Inbakeren van Ria Blom kan je enorm helpen. Zie ook www.debakermat.nl.

Overigens was inbakeren hier helemaal niet nodig, maar een duidelijke regelmaat heeft mijn kindje erg geholpen. Valt nu altijd makkelijk in zijn bedje in slaap, slaapt goed door, en weet waar hij aan toe is.

Succes, Mireille
 
Ik had precies zelfde, vanaf de geboorte. Later heb ik haar ingebakerd, En toen viel ze vanzelf, ook al was ze wakker in slaap.
En nu na 2.5 maand wil ze opeens een speen om te slapen.
groetjes
 
Ik kan je aanraden het boek te lezen Regelmaat en inbakeren. Onze zoon is nu ruim 10 weken en vanaf het begin ben ik consequent geweest. Dit betekent voeden, spelen, knuffelen en weer slapen. Hij is in het begin nooit langer dan een uur wakker geweest, incl. voeden. Nu met 10 weken is hij inclusief voeden tussen de 1.5-2 uur wakker en slaapt daarna ook weer 1.5-2 uur. Wees ook consequent met waar het slaapt, de box is om in te spelen en de wieg om in te slapen. Tuurlijk mekkert hij ook wel eens maar dat heeft hij nodig om in te slapen.
 
Hallo,

Onze dochter heeft dus inderdaad hetzelfde. Zij slaapt heel erg graag op haar buik, dus leggen wij haar overdag op haar buik in de box en dan slaapt ze prima. Je moet de kleine dan wel heel goed in de gaten houden!! Verder slaapt ze dan 's nachts weer prima op haar rug. Probeer het uit zou ik zeggen. Succes!!
 
Ik leg onze dochter (8 wkn) overdag in de kinderwagen in de woonkamer. Dat is zo'n ouderwetse uit de jaren 50/60, oftewel gewoon een bak met platte bodem. Slaapt ze prima in! Misschien is een bedje in de woonkamer voor jullie ook een oplossing?
 
Terug
Bovenaan