Overdag slapen

Hoi Meiden,

Sepp kan overdag niet goed slapen. Soms nog geen uurtje en dan wordt hij weer wakker. Ik las dat het slaappatroon van een baby ongeveer 50 min duurt en dan weer in de lichtere slaap komt. Sepp wordt dus regelmatig wakker na dat uurtje.
Eigenlijk wil ik dat hij dan verder slaapt, maar dat lukt niet altijd. Dan brult hij zo en dikke tranen, dat ik het moeilijk vind om hem te laten liggen.
Sepp slaapt in de puckababy, omdat hij zichzelf wakker maakt/houdt met zijn armen.

Herkent iemand dit en hoe ga je ermee om?

Groetjes Marina

Hoi Marina,

Ik kan je niet helpen, Finn slaapt ook heel weinig.
Idd de puckababy, of misschien in de kinderwagen een beetje wiebelen?
Verder zou ik het niet weten.

Hoop dat Sepp snel beter gaat slapen.

Groetjes Danielle

Hoi Marina,

Ik herken dit niet, Lars slaapt nog redelijk veel en als hij onrustig is leg ik hem meestal beneden bij mij in de box. Als hij dan wakker wordt en hij ziet mij dan valt hij vaak weer in slaap.
Als ik merk dat hij echt moe is maar zo loopt te vechten tegen zijn slaap dan leg ik hem in mijn armen met een speentje dan valt hij ook vaak in een diepe slaap en kan ik hem zo in zijn bedje leggen.
Merk wel dat hij overdag steeds vaker wakker is nu, maar dat is ook wel normaal.
Maar verder denk ik dat als kindjes moe zijn echt wel slapen, sommige kindjes hebben nou eenmaal minder slaap nodig.
Denk je dat hij er last van heeft dat hij weinig slaapt overdag? Hoe slaapt hij 's nachts?

Groetjes Kim

Hoi Marina,

Merle slaapt ook niet veel in haar bedje overdag. Meestal slaapt ze het beste in de maxicosie (even laten schommelen) of in de kinderwagen als we gaan lopen of op mn arm. Overdag in haar bed is het ook huilen, huilen en nog ´s huilen.
Zal er ook wel een beetje bij horen denk ik.
Heeft Sepp ook een speentje?
Als Merle na een uurtje weer wakker wordt druk ik het speentje er even voorzichtig in, dan slaapt ze vaak nog wel even weer verder. Merle slaapt ´s nachts ook keurig door, dus ik mag echt niet klagen als ze overdag wat meer wakker is.

Nutriton door de fles heeft ons trouwens ookerg geholpen! Werd ze een stuk rustiger van!

s6!

Lfs Esther

Een speentje probeer ik ook nog even, maar dat helpt soms en soms niet.
Sepp slaapt ook haast niet in de kinderwagen of autozitje. Hij is dan heel alert. Valt uiteindelijk wel een kwartiertje in slaap en is dan weer wakker.
Het is sowieso een alert mannetje, dat zegt iedereen.
Het lastig is dat als hij wakker wordt en begint te huilen, hij niet eerder stopt als hij voeding heeft. Soms zit er 2 1/2 uur tussen. Uiteindelijk blijft hij op 6 voedingen (incl. nachtvoeding), maar hij krijgt eigenlijk teveel voor zijn gewicht....
's nachts slaapt hij redelijk goed. Soms een keer een nacht niet, maar dat is meestal na de voeding van 03.00/04.00u.

Misschien maak ik me wel te veel zorgen en moet ik gewoon met zijn ritme mee. Ik word alleen onzeker van dat gehuil....

Nutriton, dat ga ik eens uitzoeken. Thanks!

hier slaapt Midas ook niet lang, elke keer een uurtje max. als het langer is, maak ik me zelfs een beetje zorgen! haha. het liefst lsaapt hij inderdaad op schoot, of in de kinderwagen. Ik heb net een draagzak gekocht, dat schijnt ook fijn te zijnn om in te slapen

hoihoi,,
sorry kan je niet helpen hier een baby dat slaapt als een roosje,,
ze is wakker eruit,, fles,, schone luier,, half uurtje bij mama liggen of even in de box,, dan naar bed en ik hoor der niet meer totaan de volgende voeding,,
wel heeft danisha ook een slaapzakje aan,, vergeet ik dat word ze wel wakker..

lieffss,,

Levy sliep ook niet, ben met infacol begonnen en dat is een wondermiddeltje voor hem. Hij slaapt nu overdag vaak 1,5 a 2 uurtjes, en soms wat minder, dan wil hij spelen. Maar hij huilt niet meer zo erg. tIs een heel vrolijk mannetje geworden. En als hij behoefte heeft aan spelen en klaar is met slapen ga ik ook gewoon even lekker met hem spelen. Merk wel dat hij dan snel voeding wil, ook vaak al na 2 of 2,5 uur, maar daar ga ik volgende week op t CB even over praten.. Denk namelijk dat hij te weinig ml in 1 keer drinkt, en het daarom zo over de dag verdeelt....

Misschien heeft Sepp ook last van krampjes? Dat hij daar wakker van word? Dan zou ik je echt infacol aan willen raden, sinds de infacol slaat Levt zichzelf ook nauwelijks meer wakker....

Terug
Bovenaan