Overdag slapen

Wij hadden ook zo'n hazenslaper! We hebben alles geprobeerd: laten huilen, nog een keer de speen, even wiegen daarna er weer in, voeding... niks hielp!
Nu is hij 9 maanden en krijgt het eindelijk een beetje door. Hij doet nu 's middags een lange ruk van 2 tot 2,5 uur... maar even afkloppen... wie weet doet het volgende week helemaal weer anders.
het is lastig maar er is niks aan te doen! wat wel kan helpen (als je baby tenminste slecht slaapt door overprikkeld zijn of oververmoeidheid) is een ritme: slapen - eten - op de arm - in de box - bij het eerste moeheidssignaaltje naar bed- even laten huilen (max 30 minuten) Elke keer hetzelfde stramien vasthouden. dat zou meer rust en voorspelbaarheid moeten geven waardoor ze beter gaan slapen.
Bij ons werkte het niet want hij deed het met ritme niet beter dan zonder vast ritme... maar je kunt het proberen!

Sara is een paar weekjes ouder, maar slaapt overdag ook niet veel. Helemaal niet sinds ze doorslaapt vanaf 21.00 tot 4.00 of soms zelfs 6.00 uur (dit is al vanaf week 8). Meestal slaapt ze dan elke keer tussen de voedingen zo'n uurtje.
Als ze echt moe is slaapt ze vaak in de ochtend of de middag langer, maar nooit beide.

Hier een echt slaapkoppie...
Vandaag werd hij om 5.30 wakker, na de laatste voeding om 21.00. Om 5.30 bij mij gedronken en meteen daarna geslapen tot 8.00, in badje( dat vindt hij echt een feest) en dan voeding om 8.30 en van 9.00 tot 11.45 geslapen. Toen heb ik Bodhi wakker gemaakt voor een voeding, want de kids komen daarna uit school en dan heb ik even tijd/aandacht voor hun.
Om 13.00 weer in slaap tot 14.45, omdat ik Bodhi weer wakker heb gemaakt...
Voeding even knuffelen en weer slapen tot 18.00...
Dat is Bodhi zijn wakkere tijd. In zijn wippertje zit hij bij ons aan tafel en lacht en keuvelt wat en wij eten dan. Vaak zit hij nog even bij zijn zus op schoot, zij is voor hem aan het zingen. Om 20.00 zijn alledrie de kids weer aan t slapen. Bodhi krijgt dan om ca 22.00 nog een voeding en slaapt dan hopelijk weer door tot morgenochtend.
Bodhi slaapt altijd in zijn bedje of in de wandelwagen.
Wel draagt hij en dat is best wel grappig, altijd zijn winterpak als hij slaapt. Het mutsje dat daaraan zit is zoo ontzettend zacht en zodra hij die tegen zijn wangetjes aanvoelt doet hij zijn oogjes echt meteen dicht en mocht hij huilen, dan is hij ook meteen stil...
Best bijzonder.
Ik realiseer me dat Bodhi echt een heel tevreden en relaxed jongetje is. Hij huilt zelden en is ook in de box al heel zoet.
Soms maak ik mij wel zorgen...slaapt hij niet teveel??
Maar als ik met hem na de voeding en verschonen even met hem knuffel en klets, dan valt hij al in slaap...ik kan hem dan ook zo in zijn bedje leggen en slaapt hij weer verder!
We genieten zo met volle teugen van ons mannetje!

Hier ook een mindere slaper overdag.
De eerste weken was het echt een drama.
Nu gaat het iets beter.
Maar ook dagen dat het weer slecht gaat.

Wij doen ook slaper,verschonen,voeden,spelen op schoot, alleen in de box, tekenen van moe naar bed.

Dit werkt wel.

Hij ligt wel altijd in zijn eigen bed te slapen.

's ochtends slaapt hij vaak nog erg goed.
Hij krijgt tussen 6.00 en 7.00 de fles en slaapt daarna tot 10.00 vaak.
Dan slaapt hij tot ongeveer 14.00.
in deze tijd moet ik er vaker heen om te trossten of een speen.
Dit kan soms wel 30x zijn.
Als het dan weer tijd is voor en fles en hij is wakker dan krijgt hij de fles.
Daarna slaapt hij weer tot de fles van 17.30. dit is vaak ook onrustig.
Daarna slaapt hij heel vast tot21.00 dan krijgt hij zijn laatste fles.
Moet m dan uit een diepe slaap halen.
daarna slaapt hij goed tot 's ochtends.( heerlijk0

Nu is hij ook erg aan het snotteren.
Daardoor slaapt hij ook minder.
Zo zielig.
Elke keer luisteren.

Ik heb het boek gelezen van regelmaat en inbakeren.
Staan wel fijne tips in.
Vooral die voorspelbaatheid en altijd overdag op dezelfde plek slapen en 's nachts op dezelfde plek.

Succes .

Gr marsha

Wat een verschil in slaapgedrag, he!
Gister heb ik de fysio op bezoek gehad ivm ee voorkeurshouding en zij gaf aan ( en dat dacht ik ook altijd), dat hij veel moeite heeft met de overgang van veilige baarmoeder naar de grote boze buitenwereld. Ik vind dat zo zielig voor het mannetje.

Ik heb ook het boek van regelmaat en inbakeren gelezen. Het lastig is dat ik dan aan dat structuurtje wil vasthouden en als er dan iets anders tussendoor komt, bezoek of we moeten weg, dan ben ik helemaal van slag. ARRRRGGGG.
Weg regelmaat, voor mijn gevoel teminste. Eigenlijk valt het best mee, als ik er goed over nadenk... hahaha.

Ik merk ook dat ik weer helemaal in mijn valkuilen trap. Gewoon omdat het nieuw is, je bent onzeker en ik wil het graag zo goed doen voor het ventje!

Met de voeding volg ik zijn patroon. Behalve die van rond 22.00u. Dan moeten we hem meestal wakker maken. En dan komt hij om 4.00 nog een keertje.
Ach, we doen het best goed, maar ik moet meer vertrouwen in Sepp en in mezelf krijgen.

Terug
Bovenaan