Overdag slapen...

Julian slaapt 's nachts redelijk goed.
Sinds een week krijgt hij zijn laatste voeding tussen 23.00 en 0.00 en dan slaapt hij tot 7.00 of 8.00.
Dat gaat allemaal goed.
Maar overdag slapen is zo lastig...

Nadat ik hem heb gevoed, ligt hij nog even op mijn buik. Hij heeft veel last van spugen, dus ik moet hem minstens een half uur rechtop houden. In die tussentijd valt hij in slaap.
Maar zodra ik hem in zijn bedje leg, is het mis.
Hij schrikt dan wakker en wil niet meer slapen.
Ik heb hem al meerdere keren een half uur laten huilen, maar dat helpt dus niet.
Ook in de box slapen wil niet.
Dus alleen op de arm en soms in de kinderwagen als we wandelen.

Gister ben ik met Julian bij het CB geweest en daar kreeg ik een boekje mee over regelmaat.
Daarin staat dat je je kind na het voeden naar bed moet brengen en moet laten huilen. Wanneer hij een half uur huilt, mag je er naartoe en hem over zijn hoofdje aaien. Je mag hem niet uit bed halen.
Hij moet dan minstens 2 uur in bed blijven liggen, slapend of wakker.
Als hij dan dus nog wakker is, mag je hem eruit halen en dan direct weer voeden en na het voeden weer naar bed.
Dat is dus het ritme wat hij aan moet leren: Zodra je uit bed word gehaald, ga je drinken, dan mag je nog even blijven zitten en ga je weer naar bed.

op zich klinkt dit natuurlijk helemaal niet slecht, zeker niet als hij dit ritme inderdaad krijgt hierdoor.
Maar ik vind het zo moeilijk.
Ik ben iemand die haar kindje best even kan laten huilen, maar om hem nou 2 uur in bed te laten liggen... Dat kan ik dus niet.
Vanavond heb ik hem er een uur in gelaten en ging ik elk kwartier naar hem toe om hem weer rustig te krijgen.
Na een uur dacht ik: ze kunnen me wat daar op het CB, ik laat mijn zoon niet 2 uur achter elkaar huilen.

Verder heb ik een draagdoek gekocht, zodat hij bij me kan zijn en dus rustig is/ slaapt en ik gewoon m'n ding kan blijven doen.
Dat werd dus afgeraden door het CB.

Ik weet het niet meer. Je hoort zoveel tegenstrijdige dingen.
Ons zoontje slaapt bijv. ook bij ons op de kamer en soms in bed. Dat wordt natuurlijk ook weer afgeraden, terwijl uit onderzoek blijkt dat in 1 bed slapen erg goed is voor de ontwikkeling. Net zoals een draagdoek goed is voor de ontwikkeling.

Wat vinden jullie en hoe pakken jullie alles aan wat betreft overdag slapen en adviezen die jullie krijgen bij het CB?

Groetjes Patricia

klinkt misschien heel makkelijk maar vooral doen waarvan jij denkt dat goed is! verdiep je in alle zaken en vraag tips maar iets wel of niet mogen, daar ben ik niet zo van... vooral omdat elke instantie weer wat anders zegt, bij ons word een draagdoek juist aangeraden bijvoorbeeld... Regelmaat is wel goed maar de regelmaat moet bij jou en en manneke passen!

Succes, ik top er ook over hoor, bij mij vooral tussen 6 en 11 savonds niet stil te krijgen!!!!

liefs

doen waar jij je goed bij voelt! CB heeft tegen mij ook wel eens dingen gezegd. gewoon braaf ja zeggen en gewoon op je eigen manier doen. Er zijn geen slechte manieren en elke baby is weer anders! Hier ook totaal nog geen ritme in het drinken/slapen. Maar volgens de kinderarts hoeft dat ook niet als ze maar genoeg binnenkrijgen. of dat nu een uur eerder of later is.. en sommige babys slapen gewoon meer/minder. doen waar jij je goed bij voelt!

Misschien is inbakeren een idee?
Hier werkt dat als een tierelier!!! En als ik de stofzuiger of afzuigkap aan heb ook! Dan heb je constant geluid en demp je de ineens onverwachte korte geluiden van bijv. een vork die op de grond valt en dat ze daar ineens weer van schrikken.
En overdag wil ze ook in een wat donkerder kamertje slapen zijn wij achter gekomen. dat deed ik niet overdag om zo het dag/nacht ritme te creeeren maar doe het nu wel, het is niet pikdonker maar wel donker genoeg dat ze lekker slaapt. Savonds een half uurtje huilen en verder niets aan de hand! 22:30u de laatste fles en om half 9 smorgens moet ik ze wakker maken voor een flesje, al kan ze nog rustig blijven liggen maar als ik dat doe komt ze niet aan dr voedingen per dag en ik vind dit ritme errug lekker moet ik zeggen!!!! Voor beide! Mijn meisje is trouwens vandaag precies 10 weken.

succes er iig mee!!

En 2 uur laten huilen vind ik ook wel erg lang hoor!!!!Bizar dat het CB dat zegt!
Daarna te moe om te slapen en te moe om te drinken.... drama dus!!!
zo lijkt me...

Ik kom ff inbreken......je zegt hij heeft veel last van spugen....
Je zou johannesbroodpitmeel in zijn melk kunnen doen dan dikt het wat is en spugen ze minder.
Het kan zo zijn dat alles een beetje geirriteerd is door het spugen(zuur) daar binnen.
hij slaapt 's nachts wrs omdat hij gewoon kei moe is....
Verder hebben wij onze jongste hele lange tijd in een puckababy gehad dit hielp heel goed!
Ik kan slecht laten huilen maar dat het cb adviseerd gewoon bizar he....deden ze hier ook ik heb het gelijk in de wind geslagen stelletje zotten!

gr louise
maart 2011 mama

Ik heb deze methode van het CB ook gelezen en toegepast, mijn zoontje huilde veel. Altijd zodra ik hem in bed legde. Ik was altijd te laat met hem in bed leggen en zodra hij dan begon met huilen pakte ik hem weer op. Tuurlijk ligt je kindje liever lekker warm bij jou. En als je hem dan zo half slapend in zijn koude bedje legt dan schrikt hij weer wakker. Maar het is niet realistisch om je kindje de hele dag bij je te houden zeker niet als je misschien straks moet werken.
Op deze leeftijd zijn kindjes maar 1 tot 1,5 uur wakker en dan slapen ze weer 2,5 tot 3 uur.
Er staat niet letterlijk dat je je kindje 2 uur moet laten huilen, je mag wel elk kwartier even kijken volgens de methode. De hele tijd naar het gehuil luisteren maakt je helemaal dol, babyfoon uit, even wat doen en na een kwartier even een kijken.
Soms als ik Wanne neer in de box na het voeden en hij begint met huilen blijkt hij meestal nog een boertje dwars te hebben zitten.
Mijn ledikantje staat eigenlijk standaard aan het hoofdeinde op twee boeken en er ligt nog een opgerolde handoek onder het matras aan het hoofdeinde. Het helpt als het hoofdje een stukje hoger ligt dan de beentjes, ze gaan minder snel spugen zo. Ook als ze verkouden zijn helpt het omdat het slijm beter zakt en ze minder benauwd zijn.

Hey,

Jonge baby's vertonen dit gedrag heel veel. Zeker de eerste 3 maanden. Daarna gaat het vaak stukken beter.
Je zou kunnen proberen het bedje voor te verwarmen. Of hem proberen wakker in bed te krijgen (proberen hem wakker te houden dus)

Bedenk dat dit een fase is en dat baby's erg moeten wennen om in een bedje te liggen. Schommelend in jouw armen voelt voor hen net als een warme baarmoeder.
Wij hadden ook een slechte slaper overdag. Hij sliep soms gewoon echt niet. ingebakerd of niet. Het hielp niks. Pas toen ie 4 maanden geweest was ging het beter ,maar zijn slaapjes waren toen nog wel erg kort. Pas na een maand of 8 ging ie overdag ook beter slapen.

Tja... even doorbijten dus...het komt goed.

Terug
Bovenaan