Overdag weinig melk, in de nacht des te meer?

Het is geloof ik weer sprongetjestijd?
De laatste paar dagen drinkt ze overdag weinig melk, ze meldt zich weinig, probeer dus steeds vaker op mijn verzoek, alleen dan drinkt ze nauwelijks. Vandaag tussen 7:00 uur en nu: 70 ml afgekolfde melk. Meer niet! Ze is heel druk met spelen, kan nu ook rechtop blijven zitten en lijkt geen 'tijd' te hebben om aan eten te denken? Bijvoeding gaat overigens nog steeds goed, ca 100 ml fruit, een halve boterham en 200 ml groentehap.

Maar zodra ze gaat slapen voor de nacht, dan ligt ze om de 1 a 2 uur aan de borst, dus opeens 4-5 nachtvoedingen (tov 2-3 wat ik gewend was, zucht)...

Het zal wel weer zo'n beruchte fase zijn? Herkenbaar?

Ik weet wel van mijn oudste dat eten en slapen tussen 8,5-10,5 maand moeizaam liep... Als dit hetzelfde is, dan heb ik nog even te gaan...

Hoi Karin,

En als je het minder vaak aanbied?
Bijvoorbeeld 's ochtends bij het wakker worden en dan pas weer 's middags bij de boterham?

Wellicht dat ze dan meer dorst/honger heeft?

Tja, en er is natuurlijk nu zoveel meer interessant dan de borstjes van mama!

Ha Karin, lastig hoor dat eten af en toe. Je weet dat het goed voor ze is en dat ze dus moeten eten, maar soms kunnen ze zo dwars zijn.
Wij zitten nu weer in een rustigere periode gelukkig. Hier ook veel geklooi gehad met overdag slecht drinken en 's nachts heel veel. Ik merk dat ze nu overdag en ook 's nachts meer tijd juist tussen de voedingen laat. Ik denk dat het inderdaad een periode is waar je doorheen moet en dat het daarna weer heerlijk gaat.
Kan het ook zijn dat ze misschien tandjes krijgt? Dan willen ze ook nog wel eens slechter drinken uit de fles.
Probeer het los te laten en je kindje te volgen (makkelijk gezegd haha), het komt wel weer!

Heee! Opeens eerste tandje gevonden (dat was het dus!) en ja hoor, het is in de nacht weer een stuk rustiger (om de 3-4 uur, zoals het was). Overdag drinkt ze nog steeds niet ontzettend veel, maar ach, dat vind ik verder geen bezwaar. Het is wel relaxed dat ze 4 uur er tussen kan laten...

Respect hoor dat je nog zo veel voedingen geeft snachts.
Ben je niet helemaal gebroken na al die maanden?

Ik weet niet hoe het is met borstvoeding, ik heb na beide zwangerschappen de fles gegeven, maar sta er wel versteld van dat je nog 2-3 nachtvoedingen geeft.
Thomas slaapt sinds dat hij 6 weken was al door snachts. Nu krijgt hij om 7 uur de laatste fles en slaapt de klok rond.

Zijn er hier nog meer moeders die borstvoeding geven en er snachts nog 2-3 keer uit gaan?

Yep! Ik doe vrolijk mee, haha. Vannacht was het 22.30u, 1.30u en 5u. Maar ik ben nog een beetje aan het rommelen. Ik maak haar nu vaak wakker rond 22.30u omdat ik hoop dat ze dan langer slaapt. Ik denk alleen dat het juist andersom werkt. De nacht ervoor was het namelijk 21.30u, 2.30u en 7u. Dat was iets beter! Vanavond dus maar eens niet wakker maken.
Vermoeiend is het af en toe zeker, maar je raakt er aan gewend hoor! Even voeden en hup zo weer verder slapen. Vroeger moest ik echt minstens 8-10uur slaap hebben, anders was ik helemaal brak. Nu merk ik er overdag vaak niets van.

ik ben sinds een maandje gestopt met de bv, maar ik herken veel in jullie verhalen.
toch denk ik niet dat het komt door de flesvoeding dat swen nu wel doorslaapt. hij heeft het immers ook een periode met de borst gedaan.

en ook nu met de fles hebben we momenten dat hij wakkeer is, door bijv. de tandjes. ik vind het dan soms wel jammer dat ik hem niet even de borst kan geven om hem te troosten. dat was zo makkelijk!

maar mij heeft het meer vrijheid gegeven, vooral wat werken betreft... ik ben trots op de 8 maanden bv, maar voor mij was het tijd om te stoppen!

groetjes

Terug
Bovenaan