Overdag weinig melk, in de nacht des te meer?

Tja, nachtvoedingen schijnen vooral bij BV ook erg normaal te zijn. Ik moet zeggen dat ik net als Mmmh vrolijk meedoe, want je raakt er inderdaad ontzettend aan gewend.
Ik heb het gevoel dat ik veel sneller en makkelijker inslaap en dat ik ook dieper slaap, al zijn het dus wel kortere blokjes van 1-3 uur achter elkaar. Maar die 7 gebroken uren zijn eigenlijk prima, ik kan gewoon werken etc. Ik word nu alleen moe als ze vaker dan 2-3 keer per nacht komt.

Bij mijn oudste (flesvoeding) vond ik het allemaal veel heftiger. Maar ja, daar moest ik dat eerste jaar ook 70% van de nachten eruit, soms ook wel 6-10 keer als hij ziek was, tandjes, sprongetje, etc. Dus ik weet dat flesvoeding echt geen wondermiddel is. Het hangt toch ook vooral van het kind af.

Overigens heb ik de eerste 5 maanden van Eveline's leven erg gebroken nachten gehad, maar dat lag toen vooral aan mijn oudste (2,5 jr) die minstens 3 keer per nacht wakker werd en huilde/riep!

Doorslapen voelt dus voor mij erg betrekkelijk en ik heb me verzoend met mijn nachtelijk ouderschap, dat waarschijnlijk nog wel een paar jaar gaat duren.

Hier zijn de nachten sinds kort langer en ik ben er gewoon moe van, haha! Ze slaapt nu blokjes van 5-6 uur achter elkaar. Mijn lichaam moet er nog even aan wennen!

Terug
Bovenaan