overdosis ijzer door gebruik roosvisee ferro

Balen zeg dat je kind er zoveel last van heeft gehad. Bij een teveel aan ijzer word de ontlasting indd zwart. Gelukkig ben je er nu achter ipv later. Ik wist dat dit geen gewone roosvicee was aangezien ik tijdens de zwangerschap elke dag 1 glas dronk ivm ijzertekort. Bij twijfel even checken dus..

Volgens mij was dit verhaal van de moeder een waarschuwing voor andere. Niet een reden tot afbranden over wel of geen limonade / diksap en hoeveel. 
Volgens mij moet iedereen dat helemaal lekker zelf weten. Fijn dat je dit gedeeld hebt! 

Idd wilde ik dit puur delen in de hoop dat anderen hierdoor mogelijk zoiets kunnen voorkomen. Idd is het een hoop suiker wat mijn dochter op een dag binnen krijgt. Helaas wil ze niks anders drinken. Ze spuugt alles uit wat niet zoet is. Daar gaat een hele historie aan vooraf met ernstige reflux, medicatie, slikproblematiek, angst om te willen eten en drinken etc. Dus ik ben maar al te blij dat ze in ieder geval wil drinken en ze zit op het randje van ondergewicht dus zal niet snel dik worden van de suikers. Tanden heeft ze ook nog niet dus ook geen schade voor haar gebit ;p
Het heeft mij veel moeite gekost om de richtlijnen van het Voedingscentrum los te laten. Maar toch bedankt voor het melden, mocht ik hierin onwetend zijn geweest. 
Mogelijk krijgen anderen kinderen maar 1 beker/flesje per dag met roosvisee. Maar ook dat is met deze variant al veel te veel.

Ach weetje.. elke ouder maakt weleens een foutje hoor. Ik ook. Alleen niet iedereen deelt dit met elkaar haha. Niemand is perfect. Ook niet in het ouderschap. Ik heb de roosvicee ferro ook in huis voor mezelf en er staat echt heel duidelijk op 1-2 lepels per dag voor kids.

Alleen zoet willen drinken is gewenning en kun je afbouwen al zal dat moeilijk zijn. Misschien kun je een flesje of bekertje met half sap half water proberen en er langzamerhand verandering in brengen. Ook qua smaak. Ik kijk vaak op de jumbo app naar de ingrediënten (zoals suikers) van een bepaald product als ik ergens een vraagteken bij heb. Groetjes en succes

Klopt dat het op de achterkant staat hoe je het moet gebruiken. Ik had daar niet naar gekeken omdat ik al maanden roosvisee aan haar geef (andere varianten) dus ging ervan uit dat dit hetzelfde was omdat ik het aanzag voor een gewone roosvisee ;)
Dank voor de tip, we gaan ook zeker langzaam aan afbouwen maar op dit moment is het al een uitdaging om voldoende vocht en voeding binnen te krijgen wat zo'n beetje een dagtaak is. Dus zover waren we nog niet.
Eigenlijk is deze roosvisee net zoiets als floradix. Is zag vandaag in de drogist en AH dat die ze idd apart hebben staan bij de medicinale drankjes en voedingssuplementen. Ik heb de betreffende winkel wel gebeld met mijn verhaal en de tip om deze flessen niet tussen de andere aanmaaklimonade te zetten. Geen idee of ze er iets mee doen. Maar ik denk (gezien verhalen op internet) dat ik niet de eerste en ook niet de laatste zal zijn die haar kind dit geeft zonder te weten dat het geen normale roosvisee is.

[quote quote=10488236]Klopt dat het op de achterkant staat hoe je het moet gebruiken. Ik had daar niet naar gekeken omdat ik al maanden roosvisee aan haar geef (andere varianten) dus ging ervan uit dat dit hetzelfde was omdat ik het aanzag voor een gewone roosvisee ;)
Dank voor de tip, we gaan ook zeker langzaam aan afbouwen maar op dit moment is het al een uitdaging om voldoende vocht en voeding binnen te krijgen wat zo'n beetje een dagtaak is. Dus zover waren we nog niet.
Eigenlijk is deze roosvisee net zoiets als floradix. Is zag vandaag in de drogist en AH dat die ze idd apart hebben staan bij de medicinale drankjes en voedingssuplementen. Ik heb de betreffende winkel wel gebeld met mijn verhaal en de tip om deze flessen niet tussen de andere aanmaaklimonade te zetten. Geen idee of ze er iets mee doen. Maar ik denk (gezien verhalen op internet) dat ik niet de eerste en ook niet de laatste zal zijn die haar kind dit geeft zonder te weten dat het geen normale roosvisee is.[/quote]Wat goed dat je erachter aan bent gegaan en ze hebt gebeld! Idd erg jammer als ze dat gewoon tussen de 'normale' limonade etc zetten.

Terug
Bovenaan