overdreven?

Hallo allemaal!

Sinds 5 weken ben ik de trotse mama van een lieve, mooie dochter! Familie en vrienden zijn helemaal weg van haar en iedereen wil haar graag altijd even vasthouden. Nou heb ik daar op zich niet veel problemen mee, maar sommige mensen kunnen het vaak niet laten om met hun (vieze) vingers in haar mondje te gaan zitten of (wanneer haar speentje op de grond is gevallen) de speen eerst in hun mond te doen! Mijn vriend en ik willen dat dus absoluut niet hebben en zeggen dit dan ook (wel op een normale, vriendelijke manier). De meeste mensen begrijpen dat, maar nou kregen wij van iemand een keer als reactie dat ons meisje op die manier geen weerstand zou opbouwen! Onzin! Wij zijn van mening dat een kind niet op deze manier weerstand hoeft op te bouwen. Er wordt juist voor gewaarschuwd dat er hierdoor spruw kan ontstaan. Maar nu ben ik toch eigenlijk wel erg benieuwd naar de mening van andere moeders! Herkennen jullie dit ook?
 
Ik vind dat jij heel goed doet. Natuurlijk is het onhygienischals als iedereen met hun speeksel aan haar speen gaat zitten. Je hoeft je schuldig te voelen. Ik zou dat ook niet normaal hebben gevonden
 
Natuurlijk reageer je niet overdreven. Ik zou het ook heel vies en onsmakelijk vinden als een ander in het mondje van mijn dochter komt. Dat doe ik hooguit zelf en dan nog alleen als ik mijn handen gewassen heb. Groot gelijk dat jullie dat ook niet willen. Overigens is dit (vieze vingers in een babymond e.d.) natuurlijk de ideale manier om je kind verkouden te laten worden en dat wil je zo'n klein kindje niet aandoen.
 
Je reageert helemaal niet overdreven.
Zeer waarschijnlijk wil die gene ook niet op jouw vinger of op de vinger van het buurman zuigen. Ook niet om weerstand op te bouwen. Ik snap overigens niet waar een heleboel mensen het lef vandaan halen om zomaar hun vinger in een babymondje te doen. Daar heeft de baby zijn of haar mama en papa voor toch.
 
Ik ben helemaal met je eens.Hoe halen die mensen zoiets in hun hoofd.Ik vind het heel erg vies.Doe a.u.b voorzichtig met je kleine engeltje.Ik ben ook iemand die altijd heel voorzichtig met mensen omgaat maar als het over mijn baby gaat ben ik zeer direct.
 
Vooral als je borstvoeding geeft, is hygiene superbelangrijk. Jij kunt namenlijk borstontsteking oplopen via het mondje van je kind en dus van zo'n vieze mond of vinger van een buitenstaander. Wat bezielt die mensen toch? Ik ben ook altijd heel duidelijk geweest, kusje op de wang is prima maar niemand steekt een vinger in de mond van mijn kind!
 
He-le-maal mee eens! 't Is jullie kindje en jullie bepalen wat er wel en niet kan! Die weerstand bouwen ze vanzelf wel op, daar hebben ze geen ranzige vingers van anderen voor nodig hoor! Ik vind/vond het ook bijzonder onsmakelijk: oompie de bouwvakker die met z'n zwarte nagelranden even z'n vinger in de mond van onze dochter stopte: wil u daar mee ophouden???!!!!!
 
ook helemaal mee eens, mensen denker er niet bij na :als ze roken nicotine aan hun vingers, of ze gaan even met hun hand in hun oor/neus/mond, zonder erbij na te denken of hebben ze hun tanden wel gepoetst?ik heb het meteen gezegd en duidelijk gemaakt dat IK de moeder ben en als het niet bevalt nemen ze hem maar niet op schoot of krijg zelf een kind!
Blijf gewoon bij je eigen standpunten!
groetjes brenda
 
Terug
Bovenaan