Overgang 2-1 slaapje, 1 slaapje is te kort

Hoi,
Wij zitten ook op de overgang van 2 naar 1 slaapje en ze begint het nu te snappen.
Deze overgang kan echt 4-6 weken duren!!
Wij hebben volgehouden en het in de ochtend telkens wat rekken.
Ze ging dan ook in de avond rond 18:00 uur al naar bed als ze maar een uur had geslapen. Dit gaan ze vanzelf verlengen maar dat duurt echt even.
Wat betreft dit zou ik zeggen.. volhouden.
Dus dan eigenlijk, gaat ze om 10 uur bijv wel echt slapen dan zou ik haar wegleggen en in de middag ook weer. Begint ze om 10:30 te wrijven dan proberen te rekken tot 12 uur.

16 maanden is ook weer sprongen tijd en 18 maanden slaapregressie. We zijn dus nog aan de beurt straks haha.
Succes!
 
We gaan hier weer even goed terug naar 2 slaapjes. De nachten zijn afgelopen dagen terreur. Ze gaat ineens huilen voor t slapen (deed ze niet voorheen) en wordt elk uur huilend wakker. Ergens tussen 3.00 en 8.00 is het langer stil. Moedeloos ervan. Ik hoop dat het door tandjes oid komt.
 
Misschien heeft ze het dan toch nog even nodig om 2 slaapjes te doen. Mijn zoontje is 17 maanden en is er sinds vorige week echt helemaal vanaf. Begon eerst ook met het slaapje dan wel pakken en dan weer niet, of wel in bed liggen maar n half uur wat brabbelen om vervolgens te gaan huilen. Was soms echt een paar dagen dat hij het niet wilde en dan weer een week wel. Heb het wel iedere keer geprobeerd, vooral ook omdat ik merkte dat hij echt moe was. Ik heb hem nooit na 9.30 uur meer in bed gedaan, dan zou het te dicht naar zijn middagslaapje gaan en zou hij smiddags niet meer slapen. 
Het komt vanzef dat ze het niet meer willen. Mijn zoontje was vorige week echt iedere keer huilen en drama bij het ochtendslaapje, waarip we toch maar besloten het eraf te halen. Ik vond dat hij het nog nodig had, alleen hij niet hahaha! Is soms echt even afleiden zo tegen 10/10.30 uur, maar goed is niet anders! Hier is hij  u wel echt aan t zoeken in zijn nieuwe ritme hoor. De middagslaapjes werden ineens ruk en de nachten ook even. Maar sinds gisteren ging het ineens weer goed!
Dus kan ook zijn, als ze dalijk van het ochtendslaapje afgaat, dat het echt even pittig is een weekje (of meer, hangt van je kindje af natuurlijk), ochtenden rekken en middagslaapje en nachten even prut, dus einde dag ook zwaar, maar het heeft zn tijd even nodig!
Maar als ze sochtends en smiddags nog ieder n iurtje pakt, lekker even laten zo, ze heeft t dan nog gewoon nodig!
Komt goed!!
 
Terug
Bovenaan