Overgang ledikant naar peuterbed + nieuwe kamer

Hi,

Wij zijn momenteel bezig met onze wens voor een 2e kindje.
Onze dochter wordt in oktober 2.

Zodra onze wens werkelijkheid wordt zullen we voor onze dochter een nieuwe slaapplek creeeren op de zolder (vaste trap + deur, geen ketel/wasmachine/droger aanwezig + groot dakraam)

De baby zal op de huidige slaapkamer van onze dochter komen (op eerste verdieping samen met onze slaapkamer + badkamer)

Nu vroeg ik me af hoe jullie dit hebben aangepakt aangezien het een dubbele verandering betreft. Wij zitten er aan te denken om eerst de kinderkamer op zolder te maken, waarna we onze dochter met haar ledikantje eerst nog een aantal maanden op zolder laten slapen voordat we haar een nieuw peuterbed geven. Ik ben bang dat het anders wel heel veel nieuwe dingen in 1 keer zijn. (of ben ik nu te beschermend/paniekerig)

Hoor graag wat jullie ervaringen hierin zijn.
 
Hoiii,
 
Ik ben moeder van 23 ik heb een zoontje van 1 en bijna 10 weken zwanger van de tweede. Mijn zoontje zal dus 18 maanden zijn als de baby komt. Ons plan zit zo de baby slaapt het eerste half jaar in een wieg bij ons op de kamer. Dan is mijn zoontje 2,5 alweer dan gaat mijn zoontje over op een peuterkamer en de baby de baby kamer die we al hebben. Ook blijft onz zoontje op zijn kamer waar hij nu ook in verblijft. Dat is ons plan misschien heb je er iets aan.
 
Groetjes.
 
Hoi, 
ja best een beetje heftig lijkt me van een kamertje naast papa en mama ineens "alleen" naar een andere verdieping..
ze is natuurlijk nog wel heel klein..
misschien is het handig om alvast een paar keer met haar op de zolder te gaan spelen..
dat je daar een leuk speel hoekje maakt zodat ze zonder er gelijk te moeten slapen ze er wel al een aantal Keer heeft gespeeld..
zodra jullie dan zo ver zijn om daar haar kamertje te maken zou ik haar daar bij betrekken dat het niet zo iets word van pats noem hier ga je vanaf nu slapen 
veel succes ! 
 
Hoi,
Ons zoontje (bijna 1,5) heeft sinds drie weken een nieuwe kamer. Over drie weken komt zijn zusje in zijn oude kamer. Wij vonden een paar weken tussen nieuwe kamer en komst zusje genoeg.
We hebben hem wel steeds alles laten zien: papa helpen met kasten en computer uit de kamer halen, muur schilderen, kijken bij nieuwe meubeltjes in elkaar zetten. Samen knuffels en kleertjes naar nieuwe kamer gebracht. Beddengoed en slaapzak niet gewassen voor zijn eerste nachtjes: dus zijn eigen geurtje zat er nog in. Slapen ging meteen goed. Na een week zijn we zijn oude kamer roze gaan schilderen en in gaan richten. Ook dat weer laten zien. 
Hij slaapt goed en vrijwel meteen wees hij naar zijn nieuwe kamer als ik zei: waar is jouw kamer?
Succes
 
 
Nikki,
Goede tip! Inderdaad slim om met haar samen te gaan spelen op zolder.
Zodra we hopelijk een positieve test in handen hebben kunnen we alvast gaan beginnen met onze bouw plannen :D
 
We hebben een dochtertje die begin september twee wordt. Haar zusje verwachten we in november. We hebben haar laten meehelpen met haar nieuwe kamer. En eerst overdag in haar ledikant slaapjes laten doen om te wennen. Na een week ook 's nachts. We hebben nu een paar weken ook geprobeerd zover te krijgen om in het peuterbedje te laten slapen, maar dat wil ze nog niet. Over een maand gaan we het nog is proberen. We hebben gelukkig een tweede ledikant op zolder liggen, dus lukt het niet dan is het geen ramp.
 
onze dochter is in fase overgegaan naar haar nieuwe kamer. Eerst "helpen" met klussen in haar nieuwe kamer, toen "helpen" inrichten en toen eerst wat weken gewoon laten spelen in haar nieuwe kamer. Elke avond gevraagd of ze in haar oude babybed wilde slapen of haar nieuwe grote meisjes bed. In het begin vond ze het nieuwe bed "eng". Is natuurlijk ook iets groter. Toen besloten om haar in het oude bed in slaap te laten vallen en dan over te tillen naar haar nieuwe bed. Binnen een week was ze "verkocht". Klein lampje ernaast voor iets verlichting mocht ze wakker worden en boven het hekje dicht voor het geval ze gaan dwalen. De totale periode heeft ongeveer 4 maanden geduurd. Nu ligt ze iedere avond als een prinses in haar eigen bed ?
 
Terug
Bovenaan