Overgang ledikant naar peuterbed + nieuwe kamer

Mijn zoontje, bijna 2, wilde van de één op de andere dag niet meer in zijn ledikant. Hij was er ook uitgesprongen en sindsdien grillen en brullen wanneer het bedtijd was.
Ik heb hem toen maar in een eenpersoonsbed met zijspan gelegd en dit vindt hij helemaal geweldig. Dus niet echt een 'wen fase' gehad. Wel heb ik zijn kamer opgeleukt met dingetjes waarvan hij houdt, zodat het wel een kamer voor hem is. Voorheen was het een baby/logeerkamer in één en nu echt een kamer voor hem alleen.

Het gaat super!
 
Misschien is dit een optie voor jullie, zo ga ik het straks doen:

Maak de nieuwe kamer voor je dochter klaar, samen met haar. Ze krijgt een grote meidenkamer op zolder. Als deze af is laat je haar per slaapje/dag beslissen of ze daar wil slapen of in haar oude bedje. 
Maak de nieuwe kamer zo knus en gezellig mogelijk, zodat ze het daar fijn vindt, fijner dan haar oude kamer.  Door haar zelf de keuze te laten kun je haar op haar eigen tempo laten wennen. Misschien gaat dat heel makkelijk, misschien vind ze het spannend. En op den duur maak je haar oude kamer eventueel steeds leger, zodat de nieuwe kamer haar échte kamer wordt.

Zomaar een idee, misschien kun je er wat mee :)
 
 Oja en dan zou ik haar kleding enzo wel in de nieuwe kamer doen, zodat ze daar wel haar spullen heeft om aan te kleden enzo. Maar het slapen kan natuurlijk spannend zijn in een nieuw bed en nieuwekamer...Dus die keuze zou ik dan aan haar laten.
 
Terug
Bovenaan