Overgang van klein naar groot bad?

Hallo,

Onze dochter   van 4,5 mnd begint een beetje te groot te worden voor het babybadje en we zouden haar graag in het grote bad willen badderen. Aangezien ze nog niet zelfstandig kan zitten weten we niet hoe we dit op een makkelijke manier kunnen aanpakken. Ik heb het een keer geprobeerd door zelf mee in bad te gaan maar dat was geen succes, ik kwam toch in de knoei met het uitstappen en afdrogen etc..

Heeft iemand een tip hoe we dit het beste aan kunnen pakken?

Groet,
Niala
 
Onze zoon (6 mndn) was  ook al snel te groot voor het kleine badje, maar zolang hij nog niet zelfstandig kan zitten, doe ik in ons grote bad een heel klein laagje water, zodat hij erin kan liggen zonder dat hij onder het water komt te liggen dus tot ongeveer zijn oren en hij vind het geweldig. Hij kan lekker spetteren en hij heeft alle ruimte en ondertussenkan ik hem lekker wassen, misschien een idee.

Groetjes
Tessa, moeder van Luke
 
Wij hebben onze zoon toen hij nog niet kon zitten in een badstoeltje gelegd, heel praktisch. Hij is te koop bij prenatal en is van het merk als ik me niet vergis "Daphne".
Er zitten kunstof noppen onder die je goed vast kan zetten aan het bad, je legt je kleintje er in en ze hebben alle vrijheid om lekker te kunnen spetteren, heb hem gebruikt tot dat hij goed zelf kon blijven zitten.

Marian
 
hoi,
even een vraagje tussendoor: en als je nou geen groot bad hebt maar alleen een douche??
hoe doen jullie het dan??? want het babybadje is nu echt te klein.........
en douchen lijkt me handiger als je met z'n tweeen bent toch???
groetjes helma
 
Hoi,

Ik las ooit de tip om na het douchen je kind in een lekkere warme handdoek te wikkelen en en dan even in de wastafel of een lage wasmand te leggen zelf afdrogen en ff vlug wat aandoen en dan je kind doen.

Hier is haar slaapkamer vlak bij de douche dus als ik alleen was deed ik douchen, handdoek om ons heen en naar haar kamer dan liet ik de handdoek om me heen zitten terwijl ik haar aanklede en daarna deed ik mezelf ging prima.
Groetjes
 
Voor in bad is zo'n steuntje inderdaad handig waar je kindje schuin in kan liggen. Wij hebben geen bad en als mijn man en ik allebei thuis zijn, gaat mijn zoontje (6 mnd) lekker mee onder de douche. In mijn eentje vind ik het toch wat onhandig. We hebben nu een mooie witte speciekuip van de gamma waar hij in kan. Maar dat is vooral handig als je kindje al een beetje kan zitten.
 
Hoi,

Het douchen kan inderdaad nog wel makkelijk in je eentje. Vantevoren je kindje een klein beetje wassen op het aankleedkussen en dan samen onder de douche stappen. Kindje lekker in een handdoek/ badjasje met een speeltje op het aankleedkussen (op de grond!!!!) of inderdaad een wasmand. Je zelf lekker afdrogen en dan je kindje.

Verder deed ik onze zoon ook wel alsnog in het kleine badje en dan ondersteunde ik hem tot zit en dan pastte het wel weer. Dus ook inzepen op de commode en dan afspoelen in het badje en nog even lekker spetteren.

Inmiddels kan hij zitten en is het kleine badje weer een grote hit!!!!
Hij kan hier nu mooi zelf in ziten spetteren en leeft zich helemaal uit (dus nog niet wegdoen die kleine badjes!)

Groetjes,
Marije
 
Terug
Bovenaan