Overgang van klein naar groot bad?

Hallo, onze dochter ging al vanaf na de geboorte zo'n 1 of 2 keer in de week met mijn man en mij samen in bad, dat ging natuurlijk makkelijk omdat je dan met zijn 2-en bent, ik ga er dan eerder uit en kan haar dan makkelijk aanpakken. De andere dagen ging ze in het babybadje maar vanaf een maand of 4 leek het wel alsof er een zeeleeuw in bad was geweest, er lag meer water op de grond dan nog in het bad omdat ze spetteren helemaal geweldig vindt. Vanaf toen gaat ze elke dag lekker met 1 van ons in bad, meestal met mijn man en dan kan ik haar makkelijk aan- en uitkleden. Als ik alleen thuis ben, ga ik ook wel met haar in bad, we hebben zo'n badmatras waar ze op kan liggen een soort luchtbed en dan kon ik uit bad stappen en haar daarna pakken, natuurlijk hield ik haar wel vast zodat ze niet eruit kon vallen. Nu gaat dat niet meer en ga ik, als ik alleen thuis ben, met haar onder de douche. Ik doe dan een badjas aan en droog me verder af als zij is aangekleed.

groetjes,
Jorunn
 
Hallo,
Sinds een lange tijd ga ik samen met mijn zoon (nu 8,5 mnd) onder de douche. Ik las in het blad Kinderen een handige tip die inderdaad in de berichten hiervoor ook verteld zijn;
Je kind uitkleden en in het badje een paar handoeken leggen. Hier leg je dan je kind in (evt. met een speeltje) en wikkel hem/haar in een handdoek. Stap zelf eerst onder de douche om je te wassen en als je klaar bent haal je je kind uit het badje en dan hem/haar wassen. Daarna weer terug leggen in het badje, handdoek erover, jezelf afdrogen en aankleden en ondertussen is je kind ook bijna droog. Heel gezellig en prima alleen te doen. Nu wordt mijn zoon wel wat zwaarder en heb ik gisteren het badzitje naast me in de douchebak gezet. Dat werkt ook prima. Wel even in de gaten houden dat hij blijft zitten. Een bad-speeltje helpt hier altijd!
Veel water-plezier!
groetjes Marieke
 
hoi niala

ik heb misschien ook nog wel een tip voor je ik zelf heb een plank op het bad liggen als je dan samen met je kindje in bad hebt gezeten dan leg je je kindje voor je op die plank in handdoeken   en dan kun je er zelf uit stappen en je aankleden of eerst je kindje.
onze zoon (bijna 9 mnd) zit nog steeds in zoon emmer heerlijk vindt hij het.
veel spetter plezier.

groetjes sandra
 
Terug
Bovenaan