Sinds gisteren heeft ons zoontje van bijna 2,5 jaar een nieuw groot bed gekregen. Hij vindt het prachtig, alleen het slapen.....! Hij komt er keer op keer uit, licht gaat aan, speeltjes komen tevoorschijn. Zit nu twee avonden voor zijn deur en leg hem iedere keer zonder veel woorden weer terug in bed. Na zo'n drie kwartier (en zo'n 25 keer! terugleggen) geeft hij het op en slaapt. Gisterennacht ook nog zo'n twee uurtjes bezig geweest, maarja aanhouder wint zeggen ze, dus dat hopen we dan maar!
Groter probleem vind ik tijdens het middagdutje..dit duurt nog veel langer, waardoor hij uiteindelijk wel erg lang in 'bed' ligt. Hij heeft zijn slaapje nog wel echt nodig, anders is hij een draak aan het eind van de dag. Nu twijfel ik of ik via dezelfde methode verder moet of dat ik hem 's middags maar zijn gang moet laten gaan in de hoop dat hij zelf zijn bedje opzoekt als hij moe is. Hoe pakken jullie het aan?
Groter probleem vind ik tijdens het middagdutje..dit duurt nog veel langer, waardoor hij uiteindelijk wel erg lang in 'bed' ligt. Hij heeft zijn slaapje nog wel echt nodig, anders is hij een draak aan het eind van de dag. Nu twijfel ik of ik via dezelfde methode verder moet of dat ik hem 's middags maar zijn gang moet laten gaan in de hoop dat hij zelf zijn bedje opzoekt als hij moe is. Hoe pakken jullie het aan?