Overgang van ledikant naar groot bed

Sinds gisteren heeft ons zoontje van bijna 2,5 jaar een nieuw groot bed gekregen. Hij vindt het prachtig, alleen het slapen.....!  Hij komt er keer op keer uit, licht gaat aan, speeltjes komen tevoorschijn. Zit nu twee avonden voor zijn deur en leg hem iedere keer zonder veel woorden weer terug in bed. Na zo'n drie kwartier (en zo'n 25 keer! terugleggen) geeft hij het op en slaapt. Gisterennacht ook nog zo'n twee uurtjes bezig geweest, maarja aanhouder wint zeggen ze, dus dat hopen we dan maar!
Groter probleem vind ik tijdens het middagdutje..dit duurt nog veel langer, waardoor hij uiteindelijk wel erg lang in 'bed'  ligt. Hij heeft zijn slaapje nog wel echt nodig, anders is hij een draak aan het eind van de dag. Nu twijfel ik of ik via dezelfde methode verder moet of dat ik hem 's middags maar zijn gang moet laten gaan in de hoop dat hij zelf zijn bedje opzoekt als hij moe is. Hoe pakken jullie het aan?

Ohw, zo herkenbaar dit verhaal !!!!
Het lijkt Milan wel. Alleen hebben wij na ongeveer 2 wkn maar weer het ledikantje opgezet. De eerste dagen ging het bij Milan perfect, hij kwam niet uit bed en sliep tussen de middag ook goed in zijn grote bedje. Na een paar dagen begon bij ons de ellende, eerst was ik 10 min. bezig om hem op bed te leggen maar dat liep langzamerhand uit tot 2 uur en dan sliep hij een paar uurtjes (s'nachts) en dan was hij zo opeens wakker en s'ochtends was hij zo sjaggie en dan s'middags zo moe maar niet blijven liggen. Tja de aanhouder wint, bij ons was het Milan die won. Maar als ik nu kijk vind ik het nog wel erg lekker dat hij gewonnen heeft want hij slaapt nog heerlijk in zijn ledikant. En zolang hij nog past blijft hij fijn en vrolijk in zijn bedje. En als het dan zomer is en wij vakantie hebben en hij past niet meer in zijn bed dan gaan we de strijd weer aan. En ik beloof iedereen dat ik dan win en niet hij.....

Groetjes en erg lachende mij.....
(aan mijn verhaal heb je dus niets)

Hoi,

Ik herken je verhaal wel van onze kleine meid. Die vond het ook echt prachtig dat ze er zelf uit kon.
Dit was echter alleen 's middags, 's avonds was ze doorgaans zo moe dat ze er niet meer uit komt.

's Middags komt ze er soms nog steeds uit en dan speelt ze wat. Soms duurt het 2 uur (!) en soms maar een kwartiertje, maar ze gaat altijd terug in d'r bed zodra ze moe is. 's middags laat ik haar dus maar gewoon d'r gang gaan en 's avonds is het gelukkig nog nooit een probleem geweest dat ze nog uren ging spelen ofzo. Lieve ligt inmiddels alweer 7 maanden in haar grote bed en ze is nu bijna 2 1/2.

Succes ermee!

Mo22

Rond Rebecca's 2e verjaardag hadden wij bedacht om Rebecca ook in een groter bed over te leggen i.p.v. ledikantje.
Maar elke keer dat ik haar zo tevreden in haar ledikantje zag slapen en zo vertrouwd als ze er in ging liggen, dacht ik...nee...ik wacht tot ze er zelf aan toe is (of tot dat ze er echt niet meer in past). Wanneer dat moment zou zijn...maakte mij niet uit. Al bleef ze in het ledikantje tot ze drie en half zou zijn...
Het ledikantje is een familiestuk, mijn 5 broers en zussen hebben er ingelegen en ook mijn neefje en nichtjes en nu mijn eigen dochter. Mijn zusje was bijna 4 toen ze eruit ging en mijn nichtje zeker 3 jaar.
Maar afgelopen december heeft mijn dochter zelf aangegeven in een groot bed te willen liggen en het kleine bed (ledikantje) moest weg.
Dit hebben we samen dan ook afgesproken en bevevstigd dat ze in januari een nieuw bed zou krijgen.
Ze slaapt er nu dus 17 dagen in en het gaat perfect. Ik heb gezegd dat ze er niet uit mag en dit doet ze ook niet (tot nu toe).
We hebben haar dus nooit gedwongen om in een groot bed te gaan slapen.
Dit wilde ze zelf en heeft het zelf aangegeven. Ze vind het geweldig ook 's middags gaat ze keurig slapen!

Hoi,

Jamie ligt al een   jaar in zijn juniorbedje. En ook wij hebben een tijd gehad dat meneer er elke keer uit kwam en ging zitten spelen. Meestal liet ik hem en na een tijdje ging hij vanzelf weer zijn bedje in en ging slapen. Nu is het eigenlijk nooit een probleem meer. Ik heb hem ook een tijdje elke keer teruggelegd, maar kwma erachter dat dit averechts werkte. Hij kreeg nl. elke keer aandacht (negetieve aandacht ook)  en dat vond hij wel leuk. Toen ben ik het gaan negeren en na een tijdje was het over.

Succes.

Gr. Natasja mv Jamie

Bij mijn oudste, nu ruim 4,5 jaar heb ik dat probleem ook gehad. 's  Middags wilde hij niet slapen, maar 's avonds ging het wonderwel redelijk tot goed. Aangezien zijn kamer erg ruim is, heb ik in het begin zijn ledikantje ook nog op zijn kamertje laten staan.  's Middags dus in het ledikantje en 's avonds in het juniorbedje. Werkte bij ons erg goed. Overigens heeft hij erg kort 's middag nog geslapen. Hij was al voor zijn 2de verjaardag klaar daarmee, dus toen was hij 's avonds zo moe dat dat geen probleem meer opleverde. Hij viel als een blok in slaap.

Succes, misschien heb je wat aan mijn tip.

Groetjes Fonske

Toen Delano de eerste keer naar het grote bed ging ging het hier precies hetzelfde.
Ik had geen zin in die strijd en heb hem weer in zijn ledikant gelegd.
Een paar maanden later hebben we het opnieuw geprobeerd en toen ging het vanaf dag één goed!
Ik denk dat hij er gewoon nog niet aan toe was,miss.is bij jullie hetzelde wel het geval?
iig,ik zou er niet te lang mee aan blijven modderen,zo gaat de lol er voor beide partijen snel af.
Succes!
Groetjes Tanja

Hoi

Ik herken ook echt veel Hjerre in dit verhaal. Hjerre moest wel een nieuw bedje omdat het ledikantje door zijn springen kapot was. 's Avonds is het idd geen probleem hij slaapt in no time. Maar 's middags gaat hij eruit en gaat spelen terwijl ook hij echt zijn slaap nodig heeft. We hebben zelfs een tijdje zijn campingbedje voor de middag opgezet, maar hij blijft ' spelen'   hoewel hij er echt niet uit kon toen. Hij speelt 's middags nog steeds en wanneer hij moe is gaat hij naar bed. Eigenlijk vind ik het prima zo, want ik merk aan hem dat hij ervan geniet zo lekker alleen spelen zonder zijn ' vervelende alles afpakkende' zusje om hem heen.

Groetjes Hannek

Terug
Bovenaan