Overgeven elke dag - 6 dagen lang

Hallo allemaal,

mijn zoontje is in maart 1 geworden en is sinds december veel ziek. Vaak twee weken gezond en dan begint het volgende ziektebeeld weer. Alleen nu kan ik niet zo goed de vinger op leggen wat het is.

Sinds zondag avond geeft hij elke avond over. Soms direct na het eten, soms wat later in bed maar het komt er sinds zondag dus altijd weer uit. We zitten nu dus al bijna op 6 dagen waarin meneer moet overgeven. Het gekke is, verder oogt hij niet heel ziek, een beetje jankerig af en toe maar geen koorts, wel wat hoesten en veel slijm (maar dat heeft hij dus sinds december heel vaak). Hij eet overdag wel minder, maar nog steeds voldoende (2x een boterham, en 2x fruit). Savonds is zijn buikje wel super strak gespannen voor het avond eten begint. We zijn nu zo bang dat hij moet overgeven dat we hem heel minimaal avond eten geven en gisteren zelfs alleen melk. (zonder succes)

Op internet kan ik weinig vinden over hoe lang een dreumes zou mogen overgeven. De huisarts vond hem ook niet echt ziek gisteren en zei: kom maar terug als het volgende week nog steeds zo is. Wel hebben we forlax gekregen om zeker te weten dat er nergens een opstopping is maar zijn ontlasting oogt vrij normaal. Iemand tips of ideeen wat dit zou kunnen zijn?
 
Kan het iets van stres zijn? Dat wil bij kleine kinderen wel eens manifesteren als buikpijn.
Misschien juist de melk weg laten? Melk vermindert eerst maagzuur, maar vervolgens maakt het lichaam het lichaam juist extra aan. Misschien dat dat bij je zoon wat uit balans kan zijn?
Heeft hij het niet bij dutjes overdag? Ligt hij dan wel ook plat?
Hoofdeinde iets omhoog kan wellicht iets doen.
Bij mijn dochter helpen zowel krampjes spul als gevulde paaseitjes tegen misselijkheid. Maar dat kan met een andere oorzaak natuurlijk ook averechts werken.
 
Terug
Bovenaan