Overgeven en 7 kilo afgevallen

<p>Goedenavond iedereen,</p><p>Ik zit even met een klein dilemma. Ik ga normaal gesproken niet zo snel naar de huisarts en probeer het altijd aan te kijken. Maar ik weet niet of dit iets is om mij zorgen over te maken of dat het normaal is. Dit is mijn eerste zwangerschap.</p><p>Ik ben nu bijna 11 weken zwanger en heb al 2 weken last van overgeven. De laatste 3 dagen geef ik over na elke maaltijd/tussendoortje. Verder ben ik de hele dag door misselijk. Ook ben ik nu al 7 kilo afgevallen in 4 weken tijd. Ik ben ontzettend moe en heb wel steeds honger en dorst, maar het komt er daarna gelijk uit.</p><p>Is het iets om zorgen over te maken of hoort dit erbij? </p><p>Liefs, Mel</p>
 
Tijdens het eerste trimester zijn er veel vrouwen die juist afvallen vanwege de misselijkheid! Maar het is wel vervelend dat je bijna niks binnenhoudt. Heb je gember capsules geprobeerd? Heeft mij wel geholpen. En anders zou ik toch je huisarts even bellen, er zijn wel medicijnen die je helpen met de misselijkheid!
 
Je kan de huisarts bellen meestal hebben zij speciale medicatie voor het overgeven. Tijdens mijn eerste zwangerschap gaf ik ook over in een week was ik 5 kilo afgevallen, tot maand 6 vanaf toen kon ik iets eten. Ik leefde op crackers ik kon er maar 3 keer per dag eten. ?

Hoop dat het bij jouw snel overgaat! ☺️
 
Hey Mel,

Wat vervelend zeg dat je hier last van heb. Als ik jou was zou ik bellen. Je kan zelf uitdrogen door het overmatig spugen. Heb je weleens van een HG zwangerschap gehoord? Ik heb nu mijn 2e HG zwangerschap. Dan ben je 24/7 erg misselijk en kan je of niets meer eten en dinken of alles wat je binnen krijgt aan eten en drinken komt er weer uit. Dit kan erg gevaarlijk zijn. Lees eens op deze site en kijk of je jezelf erin herkent. https://www.zehg.nl/

Ik adviseer je zeker om je verloskundigen op te bellen en dit te bespreken. Via de huisarte heb je verschillende medicijnen tegen de misselijkheid en sommige helpen ook tegen het overgeven (bij mij in ieder geval).
Heel veel sterkte gewenst.
 
Ik had precies hetzelfde het eerste trimester en kreeg van de huisarts medicatie (emesafene) en dat hielp mij enorm! Zou zeker even bellen, waarom niet toch…
 
Hoi Meltje.

Wat enorm vervelend dat je zo misselijk bent en niks binnen kan houden. Ik zit momenteel middenin een HG zwangerschap en ben ook al opgenomen geweest in het ziekenhuis wegens uitdroging en elektrolytstoornissen. Plas je nog wel voldoende? Dit is een belangrijke graadmeter. Anyway, medicatie tegen de misselijkheid zou ik zeker proberen. Veel sterkte! Ik hoop dat het snel afneemt.
 
Huisarts bellen. Ik ben 15 kilo afgevallen tijdens het eerste trimester en 5 tijdens de 2e.
Uiteindelijk in het ziekenhuis beland met uitdroging en is een HG zwangerschap vastgesteld. Je kan echt beter een keer te veel gaan dan te weinig.
 
Terug
Bovenaan