Overgeven... Is dit normaal?!

Hoi allemaal

Ik ben vandaag 11 weken en 1 dag zwanger, en ik voel me hondsberoerd!!!
De eerst 1,5 week dat ik wist dat ik zwanger was had ik nergens last van, toen werd ik heel moe en de hele dag misselijk en sinds 1,5 week hoort daar ook elke ochtend overgeven bij! (ben al ruim 3 kilo kwijt....)
Sinds gisterenochtend houd ik echter niks meer binnen, alles wat ik eet komt er na een uur of later weer uit. Ik voel me echt ***!!!!
Vanmorgen, toen mn vriend thuis kwam van werken (die had nachtdienst gehad, dus ik hing vannacht zielig alleen boven de wc) moest ik zooooooooooooooooo huilen toen ie vroeg hoe het ging. Ik vind het gewoon niet leuk zo!!!
Ik weet wel dat die ongemakken erbij horen, maar ik vraag me af wanneer het nog "normaal" is.... heb dit weekend dus haast niks gegeten en ook niet veel gedronken, want ik word er steeds zo misselijk van.
Toch dwing ik mezelf om steeds een heel klein beetje te eten/drinken.
Heeft iemadn hier tips tegen?? Of zal ik toch een bezoekje aan de HA brengen? (in Belgie gaat een zwangerschap via HA en gyn)
Donderdag hebben we de 1e echo, dus ik hoop dat alles nog steeds goed is......

Groetjes,
Mickje

Hoi,

Bale dat je zo misselijk bent. Helaas hoort dit er wel bij...
Zelf ben ik 6 weken en ook heel misselijk, soms overgeven.
Mijn moeder had ook last   van veel overgeven en weinig eten//drinken.
Ik zou voor de zekerheid wel de HA raadplegen, want anders loop je
kans op uitdroging. Gaat namelijk heel snel in een zwangerschap.
Had ik met de eerste ook.

Succes!

Groetjes Kayleigh

Hoi Mickje!

Ik ben vandaag 11 weken 2 dagen, dus schelen 1 dag! Slik jij toevallig ook vitamines die goed zijn tijdens de zwangerschap? Ik slikte die wel namelijk, en was ook onwijs misselijk.. Was echt niet leuk meer! Maar toen ik 1 keer vergeten was, voelde ik me de dag erna kiplekker! En toen ik het weer slikte, werd ik weer zo misselijk! Dus daar kan het evt ook goed aan liggen! Ik ben  ermee gestopt, en voel me een stuk beter. Nog wel wat misselijk af en toe, maar mn eetlust is weer terug!  En het is wel super irri, maar het schijnt wel een goed teken te zijn hoor, als je misselijk bent! Want dan doen de hormonen goed hun werk, en het schijnt dat misselijke vrouwen veel minder kans hebben op alsnog een miskraam! En anders je verloskundige ff vragen! Wat bij mij ook wel helpt, is een lollie of zuurtje in je mond..

Succes meid!

Liefs,
Mitsj

He Mickje,

Dit kan er inderdaad bijhoren. Mijn misselijkheid begon met 5 weken en het spugen met  7 weken. Ik kan zelf totaal niet tegen de hormonen in het lichaam. Hierdoor al ruim een maand in het ziekenhuis gelegen. Heb deze keer medicijnen gehad van de gynacoloog die heel goed hielpen, maar ook geen goedkeuring hebben voor de zwangerschap..... heel  tegenstrijdig.  

Mijn spugen liep op tot meer als 30 keer per dag en alles kwam er binnen 5 minuten weer uit. Ben inmiddels 26 weken zwanger en het spugen is nu ongeveer 3 keer per dag.  Ben met 3 keer per dag spugen al heel blij, ondanks dat de misselijkheid wel blijft. Ben nu wel van de medicijnen af.

Ik zou wel contact met je gynacoloog of huisarts opnemen. Misschien dat je medicijnen tegen het spugen kunt krijgen.

Sterkte,

Groetjes Noah

Hai, hai,

Wat vervelend dat je zoooo missleij bent zeg!
Zelf heb ik niet hoeven overgeven de eerste 3 maanden, want ik heb heb er alles aan gedaan om dit niet te hoeven (haha)

Wat bij mij hielp:

-De Seabands (een polsbandje met een drukpunt erin, te koop bij de Tuinen, en geloof ik ook wel bij apotheek of drigist, wordt ook vaak gebruikt tegen reisziekte)
- VSM Puur mama tabletjes tegen de misselijkheid, dit hielp mij echt fantastisch!

Verder helpt het ook om een beetje vanillevla te eten (dit blijft er vaak wel in)

Heel veel succes!

xx Es

Hoi Mickje,

Super vervelend dat ziek zijn. Ik ben nu bijna uitgeteld en doordat ik ook veel zie ben geweest maar 5 kilo aangekomen. Dus achteraf gezien een pluspunt.
Ik kreeg als tip om gedroogde pruimen te eten op nuchtere maag. Mij hielp het niet, maar jou misschien wel.
Wat ook kan helpen is EFT; een soort therapie. Google maar eens. Het is ongelooflijk, maar helpt echt!

Heel veel suc6 ermee!

Groetjes Simone

Hoi Mickje,

Ik ben nu 15 weken zwanger en ben sinds 1 week overgeef-vrij.
In totaal ben ik 7 kilo afgevallen en heb me echt hondsberoerd gevoeld, heb ook alleen maar geslapen en overgegeven vanaf dat ik 2 weken zwanger was.
Er zijn allerlei middeltjes zoals gemberthee, beschuit met suiker op de nuchtere maag, geroosterde boterham enz enz enz.
Ik heb het allemaal geprobeerd maar niks hielp!
Na 5 kilo te zijn afgevallen heb ik toch maar eens de dokter gebeld om te vragen of dit normaal was en ik moest meteen even bloed laten prikken en hij wilde me toch even zien. Hij zij dat iedere zwangerschap anders is en dat er genoeg vrouwen waren die zich zo voelde als ik, hij heeft me pilletjes meegegeven (reisziekte tabletten) en daar moest ik 2 per dag van innemen. Deze pilletjes heb ik eerst een weekend uitgeprobeerd en na het weekend voelde ik me weer even hondsberoerd, toen heb ik die pilletjes voor 2 weken gekregen en dat heeft mij echt wel geholpen!!!
Ik ben echt een anti-pillenslikker (en vooral tijdens de zwangerschap) maar heb me zo beroerd gevoeld dat ik iedere oplossing aannam.

Mijn advies: Ga eens naar de dokter en kijk of hij je iets ervoor kan geven! Je krijgt dan weer een beetje energie terug en voelt je weer eens een beetje mens! Wel heel goed opletten op wat je eet, ik kan nu nog steeds geen hele maaltijden eten! Kleine beetjes verspreidt over de hele dag is het beste en geen vettige dingen!!!

Ik hoop dat je een beetje aan mijn advies hebt.

De misselijk neemt wel echt af!!!

Ik hoop dat je snel kunt genieten van jullie kleine wondertje in je buik!!!

Heel veel liefs van Martine

Hoi Martine

Ik ben ook naar de HA geweest. Ik moest bloed laten prikken, want ze dacht eerst aan een galblaasontsteking, maar dat was het gelukkig niet.
Ik heb wel een lage bloedsuikerspiegel en had ook al een lage bloeddruk, en dat in combinatie met het vele overgeven maakt het er niet echt beter op!
Dus kreeg ik tabletjes die mijn maag kalmeren.
's Middags eerste tabletje genomen.... en ja, het bleef binnen!
Toen zijn we donderdag in het ZH geweest voor de echo, en alles was gelukkig prima! Het kindje schommelde heerlijk heen en weer, alles zit er op en eraan, en ik ben net zo ver als dat ik zelf al via internet had berekend.
Van de gyn mocht ik stoppen met de tabletjes als ik niet meer hoefde te overgeven/misselijk was, dus dat maar meteen gedaan (ben ook niet zo'n voorstander van medicijnen).
Gisteren ging dat goed, maar vanmorgen kwam WEER alles eruit.... *zucht*.....
Meteen weer de hele dag misselijk, slap en hoofdpijn....
Dus ik heb maar weer een pilletje genomen, moet tenslotte maandag ook weer aan het werk (had op advies van HA een weekje rust).
Ik hoop echt dat het snel over is, want ik word hier niet vrolijk van. Ook vind ik het heeeeeel zwaar om zo te moeten werken (ik sta voor de klas, groep 3, dus weinig rustmomenten).
Ik heb nu gelezen dat vanillevla goed helpt, dus vanmiddag ons mam maar naar de winkel gestuurd, haha!

Ik hoop voor jou dat je overgeef-vrij blijft en dat je nu lekker kunt genieten van je zwangerschap!

Groetjes,
Mickje
(12 weken)

Terug
Bovenaan