Overgeven... Is dit normaal?!

Ach meiden,

Ik heb jullie verhaal met een glimlach op mijn gezicht zitten lezen.
Ik ben 2 mei dit jaar bevallen van een tweeling en ik ben zoooooo verschrikkelijk misselijk geweest de eerste 14 weken.
Ik was in 2 weken tijd 9 kilo afgevallen, kon helemaal niets meer binnen houden.
De emmer met deksel  was mijn grootste vriend, hij ging overal mee naar toe. Boodschappen, op visite, naar het ziekenhuis voor controle, noem maar op.
Het ging dus op een gegeven moment echt te gek en toen heb ik aan de bel getrokken bij de huisarts.
Hij heeft mij toen emasefene zetpillen voorgeschreven, de hoogste dossering en dat hielp mij redelijk.
Ik moest nog steeds 2 a 3 keer per dag overgeven, maar het avond eten bleef er in ieder geval inzitten.
Na 14 weken nam het overgeven af, was nog wel geregeld misselijk doordat het bovenste kindje tegen mijn maag aanzat.
Had ook erg last van maagzuur vanaf 24 weken zwangerschap tot na de bevalling toe.

Mijn tip:

Kleine beetjes eten, verdelen over de hele dag. (ik was bijna de hele dag door aan het eten )
Vanille vla en pepermuntjes willen ook wel eens helpen. (had altijd pepermuntjes bij mij in mijn jaszak of handtas)

Veel succes allemaal!

Enne je bent na de bevalling echt een heleboel vergeten hoor.

Groetjes Patricia ( mama van Thomas en Sophie, 2 mei 2008)

Terug
Bovenaan