Overgeven tijdens bevalling

Ik had dezelfde angst (komt toch vaak voor haha). Heb bij allebei niet over hoeven geven. Bij de oudste had ik het heel warm en het hielp toen goed om met koude washandjes te koelen in mijn nek en op mijn gezicht. Dat drukte de misselijkheid meteen weg.

Ik heb ook overgeefangst en wist dat dit tijdens bevalling kon gebeuren. Toen het zo was ging het heel natuurlijk en luchtte het vooral op. Je hebt dan ook niet echt de tijd om er meer over na te denken. Ik had het toen de weeën goed heftig werden 1x en daarna niet meer.
Succes! Valt vast mee xxx

Bij de eerste wel overgegeven, maar dat kwam volgens mij vooral omdat ik 2uur daarvoor nog lekker een patatje had gegeten. Ik kreeg zo'n ontzettende honger na al 8uur weeën die voor weinig ontsluiting zorgden. Bij de tweede vanaf het middaguur geen trek meer, alleen een paar koekjes gegeten voor een beetje suiker. Toen heb ik niet overgegeven. Tweede is toen 's avonds om 10uur geboren.

Wat goed dat je hier open over bent, wees dat vooral ook bij de verloskundige. Ga je thuis bevallen of in het ziekenhuis?

Ik kreeg weeenopwekkers en had een hele hoge bloeddruk, waar ik eerst nog dacht ‘dit kan ik allemaal nog aan,’ lag ik 5 minuten later misselijk in elkaar gerold op bed en heb ik 2u lang alleen maar gespuugd. De allereerste keer was verschrikkelijk, ik schaamde me zo en voelde me heel vies. Maar wat waren de zusters helden; elke keer nieuw operatie jasje, tussendoor schone lakens, bekertjes water, bakjes over in de aanslag en niemand die zich zorgen maakte om het spugen. ‘Geeft niets, ik haal wel een lekker koel washandje en poets je weer schoon!’ Man lief was bijna blij, die had een taak: als ik alleen aan B zei; stond hij klaar met een bakje. Paar uur later en met ruggenprik toch nog paar keer gespuugd, maar door alle goede zorgen kon ik me er echt niet meer druk om maken. Groot voordeel; je gebruikt voor overgeven deels dezelfde spieren als voor persen, dus mijn dochter was na een laatste keer flink overgeven opeens bijna bij de uitgang. Nog een keer persen en ze was er. Toen konden die klontjes in mij neus me echt niks meer schelen!

Terug
Bovenaan