Overgevoelige baby

Ik ook ingeleid 7.50 vliezen gebroken, weeen opwekkers, 2,5 uur onder de douche volledige ontsluiting 38 min later geboren ook de eerste. Ik ga de site eens bezoeken

Ik heb even geen reacties gelezen, maar is het niet ‘een sprongetje’? Even googlen met Oei ik Groei... Het wordt echt beter!!! 

Hoi, 
je verhaal is heel herkenbaar. Ik had juist een hele lange bevalling en mijn zoontje heeft daar veel last van gehad. Hij is behandeld door een osteopaat omdat hij erg veel huilde en dat heeft hem zeker geholpen. 
Cb had ons ook inbakeren en rust & regelmaat geadviseerd omdat we ontzettend in de negatieve spiraal zaten met oververmoeide en overprikkelde baby. Inbakeren doen we nu nog (baby 10 weken oud) en de regelmaat houden we ook zo veel mogelijk aan maar niet meer zo strak als eerst. We hebben 2 weken alle bezoek geweigerd (op mijn moeder na) en hem nergens meer mee naar toe genomen behalve een blokje om in de kinderwagen. Daarna weer eens met hem naar een winkel gegaan, dat leek goed te gaan maar thuis was hij helemaal overstuur. 
Ik pas me nu zo veel mogelijk aan aan hem. Dat wil zeggen, ik laat nooit meer dan 4 personen tegelijk op visite komen. Sowieso laat ik hem niet van hand op hand gaan. Alleen naaste familie en een paar vriendinnen mogen hem vasthouden. Naar de supermarkt ga ik nu lopend met hem in de draagdoek omdat hij dan slaapt, dat gaat wel goed. Ik probeer me bij alles te realiseren wat hij aan prikkels binnen krijgt, geluiden, licht, geur etc.. 1 dag in de week past mijn moeder op. Voor mijn moeder heb ik de regelmaat op papier gezet zodat dat ook voorspelbaar voor hem blijft. 
Het klinkt misschien overdreven hoe ik het doe maar terug naar hoe het was wil ik absoluut niet! Ik had me het heel anders voorgesteld, zou het liefst lekker op pad met hem willen nu ik nog verlof heb. Maar het is niet anders en ik heb wel de verwachting dat het beter wordt naarmate hij ouder wordt. Als mijn moeder oppast of mijn vriend in het weekend thuis is doe ik leuke dingen voor mezelf, dat heb ik ook echt nodig.
Mijn advies is om je aan te passen aan wat haalbaar is voor je kleine. Bouw het heel rustig op, cb + supermarkt is al heel erg veel prikkels! 
Als oma oppast, voor haar op papier zetten wat je verwacht qua regelmaat en rituelen. 
Het is zwaar en saai soms maar het wordt echt wel beter!! Je leert je baby steeds beter kennen en dan merk je sneller wat hij wel en niet aan kan, hoe je hem weer rustig kan krijgen etc.. En zodra het kan even wat leuks voor jezelf doen! Heel belangrijk! 
Sterkte en succes! 

Ps. Ik weet niet of je een draagdoek of draagzak gebruikt maar dat helpt als je toch op pad gaat met hem tegen de prikkels. Komt allemaal iets minder heftig binnen als hij lekker warm en veilig tegen je aan zit. Zou ik je echt aanbevelen! 

Hee marma,
Het is lastig dit over te bregen want ja jij als kind was zo niet dus oma vind het niet echt geloofwaardig ofzo. Het inbeeldingsvermogen van buite staanders is er gewoon niet en dat is echt lastig soms. Net alsof je je moet bewijzen. 
Draagzak hebben we inderdaad die ga ik eens proberen of hij er inmiddels in past.
Heel herkenbaar die spiraal, daar wil ik/wij zeker niet terug in. We zijn nooit geen huismussen geweest maar wat vind ik het nu fijn thuis te zijn wetende dat het onze kleine ten goede komt?.
Die 1 keer in de week oppas is misschien wel een goeie om sowieso oma en de kleine te laten wennen. Als ik straks weer aan het werk ben past oma ook 1 keer in de 2 weken op er is niets fijner dan als je terug komt van je werk samen met je kleintje te kunnen genieten en ontspannen. En ik heb voor nu tot einde verlof tijd voor mezelf een momentje. 
Ik heb eerste week inbakeren ook mezelf afgesloten zodat er ritme zou komen op 1 dag na, nu week 2 en merk zoals hierboven verteld dat hij gewoon nergens tegen kan. 
Het probleem is inderdaad dat onderweg niets aan de hand is en iedereen zegt och is toch niks aan de hand t manneke doet het zo goed hij slaapt toch. 
Heeft de osteopaat t zelfde behandeld als kiss sydroom? Om wat heeft die gedaan?
Sorry voor de verwarrende hak op de tak tekst maar wil graag reageren en weinig tijsmd met de kleine man

Groetjes!

Hee marma,
Het is lastig dit over te bregen want ja jij als kind was zo niet dus oma vind het niet echt geloofwaardig ofzo. Het inbeeldingsvermogen van buite staanders is er gewoon niet en dat is echt lastig soms. Net alsof je je moet bewijzen. 
Draagzak hebben we inderdaad die ga ik eens proberen of hij er inmiddels in past.
Heel herkenbaar die spiraal, daar wil ik/wij zeker niet terug in. We zijn nooit geen huismussen geweest maar wat vind ik het nu fijn thuis te zijn wetende dat het onze kleine ten goede komt?.
Die 1 keer in de week oppas is misschien wel een goeie om sowieso oma en de kleine te laten wennen. Als ik straks weer aan het werk ben past oma ook 1 keer in de 2 weken op er is niets fijner dan als je terug komt van je werk samen met je kleintje te kunnen genieten en ontspannen. En ik heb voor nu tot einde verlof tijd voor mezelf een momentje. 
Ik heb eerste week inbakeren ook mezelf afgesloten zodat er ritme zou komen op 1 dag na, nu week 2 en merk zoals hierboven verteld dat hij gewoon nergens tegen kan. 
Het probleem is inderdaad dat onderweg niets aan de hand is en iedereen zegt och is toch niks aan de hand t manneke doet het zo goed hij slaapt toch. 
Heeft de osteopaat t zelfde behandeld als kiss sydroom? Om wat heeft die gedaan?
Sorry voor de verwarrende hak op de tak tekst maar wil graag reageren en weinig tijd met de kleine man

Groetjes!

Terug
Bovenaan