Hoi Mouske,
Als ik lees wat je doet, doe je genoeg om te voorkomen dat het erger of meer word. ik bedoel je propt je kind niet vol en geeft hem geen zakken chips per dag. Soms zit het nu eenmaal in een kind om flinker te zijn.Je kunt je kinderen ook niet gaan uithongeren.
Het lijkt wel alsof het in de maatschappij alleen nog maar gaat om gewicht, geld en uiterlijk.Alles is suikervrij -zeggen de reclames- alles moet vetvrij. Alle actrices zien er uit alsof ze anorexia hebben, het is op dit moment niet anders.Ik erger me daar soms best wel aan.
Nu is het ook overgeslagen naar de kinderen.
Vreselijk, tuurlijk hoef je een kind niet vet te mesten, maar van de ene kant word er geknotterd dat de jonge meiden van tegenwoordig zichzelf uithongeren en alleen nog maar met hun uiterlijk en lijn bezig zijn en van de andere kant word je al op het CB verteld dat je op het gewicht van je kind moet letten.
Let je als ouder op een gezonde , uitgebalanceerde voeding met verantwoorde tussendoortjes en voldoende beweging, lijkt het wel alsof het niet goed genoeg is. In een tijd die toch al gekenmerkt word door stress, slechte economie, korte lontjes over en weer, moet je ook nog een perfecte moeder uithangen.Soms is dat erg frustrerend.
Waar is de ontspanning, waar is de tijd dat je met je kind een zak frieten mag en kunt eten zonder dat de verwijtende blikken komen??? Er word van alle kanten aan je als ouder getrokken, het is zo dubbel op.
Of de overheid hier iets aan kan doen?? Ja ,laat ze ophouden om ouders een schuldgevoel aan te praten.
Soms kun je er als ouder niks aan doen, dat je een druk kind hebt, een dikker kind, een magerder kind enz enz
Tegenwoordig is het al heel wat als je gewoon van je kind mag en kan houden...Het is al vaak vermoeiend genoeg om gewoon een ouder te zijn, zonder al die extra regels erbij.
Sorry haha klinkt misschien raar allemaal, maar zo voel ik het soms. Ik moest het eventjes kwijt