overgewicht en zwanger willen worden

hoi ik heb advies nodig en hoop die van jullie te krijgen wij willen graag zwanger worden maar ik heb nogal wat overgewicht zijn er meiden die dit ook herkennen? en dan vraag twee ik heb zo'n tien jaar diane 35 geslikt en had 6 juni al ongesteld moeten worden maar bent nog steeds niet heb een test edaan maar ben niet zwanger help de hormoons gieren me door t lijf
 
Hoi Nicolette, ik ben zelf ook niet een van de slanksten maar laat het je niet beletten in je kinderwens. Een nogal flink collegaatje van mij is tijdens de zwangerschap amper aangekomen omdat ze de verleidingen juist beter kon weerstaan en ik las ergens op een forum dat je op verzoek op een soort zwangerschaps dieet gezet kunt worden, misschien is dit een extra steuntje in de rug. Maar vooral; blijf genieten en voel je niet schuldig als je geniet terwijl je wat lekkers eet. Adviezen als teveel is niet goed weten we nou wel. Liefs en succes
 
hoi hoi,ik heb ook evergewicht maar dat weerhoud echt niet voor een zwagerschap,wat ik nu wel aan het doen ben,is gezonder eten[zover het me lukt hoor]wat meer melkproduckten,minder cola want ik ben een echte cola freak,maar ik ben nooit echt slank geweest ben een flinke meid niet erg dik maar ook niet slank,maar begrijp wel wat je bedoelt ben af en toe ook onzeker ga ik denken straks wordt ik niet zzwanger omdat,ik overgewicht heb ,maar maak je niet druk het lukt echt wel gr manuela
 
Hai nicolette,

Ook ik heb overgewicht, en ben nu in de zevende week van mijn tweede zwangerschap.
Dus maak je niet druk het gaat je echt wel lukken het zal er in ieder geval niet aan liggen dat je overgewicht hebt.
als je zin heb om te msnen of mailen moet je het laten weten dan kan je vragen en dergelijke aan me stellen en misschien wordt ej er dan wat rustiger onder!!

Groetjes Ellen
 
Hoi NIcolette.

Ik heb ook 8 jaar de diana 35 geslikt en moest ook 7 juni ongesteld worden en heb ook een negatieve test achter de rug...zelfde schuitje dus!
Ik hoop dat het allemaal toeval is en niks met de soort pil te maken hebt?
Heb jij dat wel eens gehoord dan?!
Nou, hoop dat misschien andere ons uit onze droom helpen, mij lijkt het persoonlijk niks uit te moeten maken, we zien afwachten maar, vergeet niet ons lichaam is nu flink van slag he!

Suc6! xxx Lieke
 
Nicolette en Lieke,

Dat ligt vast niet aan de diane 35. Het is heel normaal dat het een paar maanden duurt voor je cyclus op gang komt. Ik ben nu voor de 2e keer met de pil gestopt, en bij mij duurde het ruim 9 weken voor ik voor het eerst ongesteld werd, beide keren. Sindsdien ben ik stipt regelmatig.

Ook niet zo vreemd toch? Je hebt jarenlang je cyclus stilgelegd; je lichaam moet eerst de draad weer oppakken. Ik heb zelf trouwens ook diane 35 geslikt, maar ik hoor het ook van mensen die iets anders hebben geslikt.
 
Ik zou eerst wat aan mijn gewicht doen alvorens je aan een zwangerschap 'begint'. Je kan er van uit gaan dat je ± 12 kg aankomt. Als je er nou voor zorgt dat je dat gewicht al kwijt bent voordat je begint zou dat een mooie start zijn volgens mij.

Dieeten tijdens een zwangerschap is het slechtste wat je voor je kind kan doen. Als je dieet verlies je veel afvalstoffen die allemaal ook bij je kind terecht komen en dus schadelijk kunnen zijn. Ook al eet je er gezond naast (wat je kind ook opvangt) dan blijf je lichaam overmatig afvalstoffen afstoten wat gewoon slecht is voor je kind. Niet doen dus.

Het lijkt mij een goeie stimulance om op voorhand wat aan je gewicht te doen. Lijkt me prettiger voor jezelf en je bent na de bevalling waarschijnlijk weer sneller op de been en voelt je prettiger. Ook als je die ± 12kg bent aangekomen.

Als je nu gaat lijnen heb je in ieder geval een heel goed doel voor ogen wat je misschien beter kan stimuleren waardoor je het makkelijker volhoud.

Ik zit overigens in week 9 en heb totaal geen behoefte meer aan zoetigheid terwijl ik voordat ik zwanger was dagelijks minimaal 1 pak koekjes en/of een reep chocolade naar binnen werkte. Ik kwam er gelukkig niet van aan (en val er nu ook niet van af), maar dat kan ook gebeuren. Je smaak kan zo veranderen dat je geen behoefte meer hebt aan die dingen die je altijd zo lekker vond.

Misschien allemaal makkelijk gezegd door iemand die altijd (te) slank is geweest (en daar ook niks aan kan doen overigens, snelle verbranding), maar ik zou het wel proberen.

Wat je ook doet, je moet je er wel prettig bij voelen en er helemaal achter staan. Anders gaat het niet lukken.
 
Ik heb héél veel overgewicht, en ik ben inmiddels de trotse mama van een zoon van twee jaar en een dochter van 12 weken! De eerste keer duurde het zwanger worden een jaar, de tweede jeer zes maanden. Het helpt wel om wat af te vallen als je zwanger wilt worden, dat heeft met hormonen te maken. Succes!
 
Terug
Bovenaan