overgewicht en zwanger willen worden

Hoi Nicolette,

mijn gyn zei dat het verstandig is om af te vallen, als je zwanger wil worden. Het eitje kan dan beter rijpen, volgens hem. Ook het minder gebruik van suiker helpt het rijpen.

En tijdens de zwangerschap is het ook beter. Aangezien veel vrouwen met overgewicht, zwangerschapssuiker krijgen en vaak daarna niet meer kwijt raken. Mijn schoonzusje is verpleegkundige en ziet dat heel veel.

Veel succes

Liefs Tatjana
 
Hoi, ik ben niet één van de slanksten en wilde graag wat afvallen voor ik zwanger zou raken. Maar bij poging 1 was het direct raak. Door misselijkheid en omdat me niks mee luste ben ik 10 kg. afgevallen, maar ondertussen ben ik bijna 25 weken zwanger en zitten die kilo's er al weer aan. En weet je... het maakt me niks uit. Ik voel me prima, zit beter in m'n vel dan voordat ik zwanger raakte! Misschien is het wel beter om wat af te vallen, maar laat je daardoor absoluut niet tegenhouden!!
 
overgewicht wat kwijt raken voor zwanger worden is goed, de kans op succes is groter, je helpt daarmee de natuur een handje. Afvallen tijdens zwangerschap is erg slecht.
Nu tijdens zwangerschap en erna letten op je voedingspatroon is veel effectiever en gezonder voor iedereen.
Afvallen om daarmee de kans op een zwangerschap te vergroten lijkt mij trouwens de sterkste en makkelijkste motivatie om op je voeding te letten.
 
Terug
Bovenaan