overgewicht en zwanger worden?

Hallo,

Ik vind het "leuk" om te horen dat ik niet de enige ben met overgewicht hier. Ik ben ongeveer 25kg te zwaar.  Ik vroeg me ook al af hoe het zit met overgewicht en zwanger worden. Maar zo te lezen  hoeft het geen probleem te zijn.

Mijn vriend  en ik zijn afgelopen maand voor het eggie begonnen.  Ik moet morgen ongesteld worden. Nou ik hoop juist niet dat ik ongesteld wordt. Mijn vriend en ik hebben afgelopen  maand  erg ons best gedaan voor een zwangerschap. Ik  denk dat mijn vriend het wel leuk vind als het niet in 1 keer raak is. (dan mag  hij vaker klussen)

Groetjes Ria

Ik heb ook overgewicht.. En dan bedoel ik niet 5 kilo ofzo.. Maar echt te veel.. Lijnen is niet voor me weg gelegd. Ik let gewoon een beetje op wat ik eet, en ach ja..
Ik ben nu voor de 3e ronde bezig, en we zullen wel zien hoe lang het duurt..

Bij mijn eerste gezonde zwangerschap was ik net over de 100 kg toen ik zwanger raakte, maar wel meer dan 30kg gegroeid!! Ging ook allemaal goed.

Hier ook 25 kg per kind er bij ;-)
Elk kind een cup maat er bij (resultaat van C naar E )
Maar goed, is geen 50 blijven hangen hoor, maar wel een kilo of 6.

Groetjes Mamaloe

Zijn er hier ook pcos'ers met overgewicht?
Ik las n.l. dat als je overgewicht hebt, je ook meer kans op pcos hebt en ook vaak grote kinderen er uit poept ;-)

Ik heb dus wel pcos, en beide kids waren dik 8 pond!

hoi hoi, ik heb ook overgewicht, ik woog toen ik voor de eerste keer zwanger werd 5,5 jaar geleden 142 kilo, ( ik schaam me er echt niet voor!!) maar dat is helaas bij een zwangerschap van 26 weken mis gegaan en niet door mijn gewicht!! na 3 maanden was ik weer zwanger en daar ben ik door gaan afvallen naar de 138 kilo toen is mijn dochtertje geboren, 4 pond was ze  en toen ben ik weer flink gaan aankomen!!! ik woog op het laatst 160 kilo en dat was in november vorig jaar, toen waren we alweer 1,5 jaar   bezig om voor de derde keer zwanger te raken , maar dat wilde dus maar niet lukken ik dacht dat het gewoon echt aan mijn gewicht lag , dus zijn we naar de gyn geweest en die zei dat het allemaal niks met mijn gewicht had te maken maar met de spanningen die ik allemaal mee had gemaakt ,dus???????? ik ben toen in november geopereerd voor een gastric bypass een omleiding met je darmen en een maagverkleining , en nu ben ik 35 kilo afgevallen maar nog steeds niet zwanger dus ik weet het ook niet meer hoor of dat het echt wel aan de kilo's ligt altijd!!! er zijn natuurlijk altijd meiden die hier door wel onvruchtbaar zijn maar ik wil met dit verhaal alleen maar zeggen dat het niet altijd zo hoeft te zijn!!
heel veel succes meid en welkom natuurlijk!!!
en laat het voor ons ook een positieve maand zijn!!
xxx wendy

Weet je ik denk dat het voor meiden zoals wij met echt veel overgewicht altijd de reden zal zijn dat dingen niet lukken.
Dus ook het zwanger raken. Ik heb zelf 3 vroege miskramen gehad en 1 late met 17 weken. In al mijn zwangerschappen was ik ruim te zwaar, maar het maakt je toch onzeker. Ik heb ook een gezond kind gekregen hoor! Wel een grote bijna 9 pond.

Ik denk echt dat het veel belangrijker is dat je goed in je vel is. Alhoewel ik nu al weet dat als mijn zwangerschap nu niet goed gaat, dat ik mijn gewicht de schuld ga geven......ik weet dat dat belachelijk is, als het een issue was had mijn gyn dat wel gezegd. Maar toch .... de onzekerheid over die achterlijke kilos blijft.

Maar verder voel ik mij nu erg goed!

Succes allemaal.

gr mama van MD

Ook ik ben ondanks overgewicht 3 keer zwanger geraakt. De eerste keer eindigde in een miskraam. Daarna lukte het niet meer om zwanger te raken. Ik had (heb) een onregelmatige en lange cyclus, dit kan door overgewicht komen.  Na 2 jaar ben ik bij de gynaecoloog terecht gekomen, en zijn eerste opmerking was : afvallen.   Ik ben toen 10 kg afgevallen, en ben tegelijk behandeld met hormonen, na een half jaar was ik zwanger. Van onze jongste ben ik spontaan zwanger geworden, woog toen net zoveel als bij de 1e. Tijdens mijn eerste zwangerschap ben ik 'maar'   9 kg aangekomen, tijdens mijn 2e   6 kg, dus dat viel heel erg mee.  Die kilo's zijn er daarna ook allemaal af gegaan.
Inmiddels zijn we bezig voor nr 3, ben wel weer aan het lijnen, en ben nu   3 kg kwijt. Probeer te letten op wat ik eet, niet snoepen en wat meer bewegen.

groetjes Melanie

Hoi Hoii,

Toch wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met overgewicht...

ik ben zelf ook 100+ (weet niet precies hoeveel) en ik ben maar 1.68

Ben zelf 2x zwanger geweest, 1x 21 weken en 5 dagen, toen hebben we de zwangerschap afgebroken (ik had dus gewoon kunnen uitdragen) en 1x 5 weken en 4 dagen.
Niks geen problemen gehad om zwanger te worden, 1e x was in ronde 8 en 2e x was in ronde 2.
Dus ik zie daar niks tegenop, ik zou graag weer snel zwanger willen zijn, toen ik zwanger was van Ninthe* viel ik 8 kilo af hahahaha, wat nou groeien van een zwangerschap.

Liefs Randy

Terug
Bovenaan