overgewicht EN zwanger

A

Anoniem

Guest
Hoi zijn er hier toevallig ook meiden die overgewicht hebben en nu zwanger zijn ?

Ik heb zelf overgewicht en ben nu net 4,5 week zwanger van mijn 2e kindje.

Bij mijn 1e kindje had ik ook al overgewicht.

Groetjes Bianca

Ja hoor, ikke!!

Bij de eerste al en nu weer! Hoezo?

gr mama vanMD

Hoi Bianca,

Ik had ook overgewicht toen ik zwanger raakte.
Ben nu een dikke 33 weken op weg. Gelukkig ben ik dan ook pas 3,5 kilo aangekomen. Ik let dan ook wel op wat ik eet. Tuurlijk snoep ik wel eens of eet ik wel eens een frietje maar dat doe ik niet al te vaak. Gaat ook niet want ik word meteen afgestraft door een maagzuuraanval! haha.
Maar ik voel me verder prima hoor.

Groetjes,
Maike

Zie er tegen op om naar de VK te gaan, moet nu naar andere praktijk als bij 1e omdat  ik verhuisd ben, zie tegen de commentaren en "welbedoelde" adviezen en het wegen op.
Bij die vorige kreeg ik ook telkens als ik op de weegschaal moet commentaar en heb ik nu geen zin in, heb helemaal geen zin om op die weegschaal te gaan staan. En dan krijg je te horen hoe slecht het is voor je kind enzo.
Hebben jullie daar last van bij de Vk of valt het erg mee ?

Bij de 1e had ik met een mnd of 5 ontzettend last van mijn rug, benieuwd hoe dat nu zal gaan.
Hebben jullie makkelijk zwangerschapskleding kunnen vinden ?

Was gewoon benieuwd naar eventuele reacties

Groetjes Bianca

Ik heb dat bij de VK niet gehad en vorig jaar bij de gyn ook niet.

Nu ben ik echter zwaarder dan bij de eerste en weet ik niet of ik dat krijg.

Ik heb nu wel mijn voedingsconsulente ingeschakeld om mij te helpen. Ik krijg binnenkort menus  van haar om mijn gewicht onder controle te houden. Dus niet om af te vallen, maar gewoon genoeg binnen te krijgen zonder zelf te groeien.

Maak je maar niet druk, er zijn vrouwen die zelfs heel zwaar zijn en een gezond kind hebben gekregen.

Reden dat ik het in de gaten wil houden is wel, dat ik niet wil dat het verder uit de hand loopt en we allemaal weten dat als je dan nog zwaarder wordt de risicos wel toenemen.

Succes

gr mama van MD

Hoi Bianca,

Ik begrijp je onzekerheid wel hoor. Toen ik de eerste keer zwanger was, ging ik ook naar de verloskundige. Daar moest ik inderdaad  op de weegschaal gaan staan. Dat vond ik niet echt leuk maar het hoorde erbij. De verloskundige zei toen wel dat ik het in de gaten moest houden maar dat het ook kon zijn dat ik nog heel lang op hetzelfde gewicht zou blijven. Die zwangerschap liep uit op een miskraam.

De controles van mijn huidige zwangerschap lopen via het ziekenhuis en daar word ik niet eens gewogen (gelukkig). De verloskundige daar heeft alleen tegen mij gezegd dat ik gezond moest eten en goed moest blijven bewegen. Maar dat was meer om erop te hameren dat dat voor de zwangerschap beter is maar niet omdat ik te zwaar ben.

Het is dus niet overal gebruikelijk dat je gewogen wordt. En dan nog: wat zegt het? Het kan zijn dat je bijv. heel veel vruchtwater hebt of veel vocht vasthoudt  waardoor je veel aankomt. Andere mensen, zoals ik, komen nauwelijks aan. Het gaat erom of je het na die tijd weer kwijt raakt.

Zolang jij je goed voelt, je kindje het goed doet en je bloeddruk in orde is, zou ik me niet teveel zorgen maken. Ik heb me daar nu ook wel overheen gezet.

Geniet lekker van je zwangerschap en als andere mensen moeilijk doen over je gewicht: laat ze lekker!

Groetjes,
Maike

Hoi,

Ik weet niet precies wat jullie echt overgewicht vinden, maar ook ik ben redelijk zwaar. Ben ook vrij lang en stevig gebouwd, dus niet echt 'vet'. Ik sport erg veel, alleen eet gewoon wel eens te veel ;-)
Probeer er nu tijdens zwangerschap goed op te letten, maar lukt echt niet altijd. Ik ben nu bijna 20 weken zwanger en al wel 6 kilo aangekomen. En ik ga nu bijna over de 100 kilo grens heen, dus dat is ook zo'n enorme grens!
Gelukkig ben ik niet veel dikker geworden en zit het meeste op mijn buik. Dus die staat mooi rond naar voren.
Ik word trouwens niet gewogen bij mijn verloskundige. Ook heeft ze verder helemaal niets gezegd over mijn gewicht.

Terug
Bovenaan