overgewicht!!!

A

Anoniem

Guest
Heb een vraagje Zijn er dames met  overgewicht die gewoon zwanger geworden zijn. Las net op internet dat veel vrouwen vruchtbaarheidsklachten hebben. Maar als je toch een gewone cyclus hebt elke maand dan mag je er toch normaliter van uitgaan dat je evenveel kansen hebt als de slankere dames onder ons. Heb nl zelf overgewicht maar mijn cyclussen zijn al 9 rondes bjina keurig op tijd en voel eigenlijk bijna altijd mijn eisprong. Helaas heeft dit nog niet tot resultaat geleid maar toch.
Wie weet dit ?

Liefs Linda

Hoi Linda,

Ik heb zelf ook overgewicht. Nadat ik met de pil stopte was ik ronde 2 zwanger. Helaas werd dit een miskraam, waarna ik ruim 2 jaar ben gaan rommelen. Ik had een onregelmatige cyclus en kwam na ruim een jaar bij de gynaecoloog. Van hem moest ik eerst eens gaan afvallen, ben toen in 7 weken 10 kilo kwijtgeraakt. Maar de cyclus bleef onregelmatig, heb toen  6 maanden hormonen geslikt voordat ik zwanger raakte.
Na de bevalling zat ik zelfs iets onder het gewicht van voor de zwangerschap (nog steeds teveel overigens), maar ben toen toch na 3 maanden zwanger geraakt van onze jongste dochter.
Inmiddels zitten er weer wat kilootjes bij. In januari wil ik met de pil stoppen voor een derde kindje, en ben van plan eerst een kilo of 10 kwijt te raken.
Jij heel veel succes

groetjes Melanie

He Linda

Ik wil je even laten weten dat het bij mij geen rol heeft gespeeld mijn overgewicht ik weeg ongeveer 120 kilo en ben 1,75 lang.

Ik ben sinds begin juni gestopt met de pil en 2 weken terug ben ik er achter gekomen dat ik zwanger ben.

ik ben nu precies 6 weken en 1 dag zwanger dus het kan echt wel.

Veel succes dikke kus nancy

Hoi Linda,

Ik was altijd al stevig, maar door medicijngebruik ben ik de afgelopen 3 jaar flink aangekomen. Supervervelend, maar ja... wat nodig is voor je gezondheid moet nou eenmaal...

Toch was ik in ronde 3 zwanger. Was ook geen 20 meer ondertussen (34), dus het viel me mee dat het zo snel 'raak' was. Helaas werd dat een miskraam. Nu weer ronde 3 ingegaan. Maar goed: ik weet dat 'het' werkt! We houden dus goede moed! Ondertussen probeer ik er wel op te letten hoor. Ook omdat ik een gezonde basis wil hebben voordat ik zwanger raak. Veel groente en fruit en weinig vetten en suikers dus.

Veel succes met zwanger worden!

Groetjes, Vennie.

Hoi Linda

Ik zelf heb geen overgewicht, maar ik ken wel iemand. Voor de eerste was ze na zes maanden zwanger. Nu voor een tweede was ze na zeven maanden zwanger maar dat is jammer genoeg fout gelopen. Nu is ze ondertussen zo'n tien maanden bezig. Ik weet niet of dit echt aan het overgewicht ligt. Je moet hier maar net geluk hebben denk ik.

groetjes mo

hallo, het is niet altijd zo dat dat iets uit maakt!! bij mijn eerste was ik meteen zwanger helaas is dit dood geboren maar had niks met mijn gewicht te maken!!! en mijn tweede was ik de derde maand zwanger!!! en  nu na 1,5 jaar ben ik nog niet zwanger dus???   het is gewoon geluk hebben!!! ik heb nu een  operatie laten doen een gastric bypass dus ik   hoop dat het wat uit maakt dat ik nu echt heel veel ga afvallen we zullen zien!!??

veel succes ,  

groetjes wendy  

Hoi Linda,

Ik heb zelf ook overgewicht (ik woog 116 kg bij een lengte van 1,74m). Wij zijn na twee jaar proberen eind januari dit jaar bij de gyn terecht gekomen, gewoon om te kijken of alles wel goed was. Bij mij hebben ze PCO geconstateerd, maar ik had/heb wel een pracht van een eisprong elke maand. Ze vertelden mij ook dat ik maar eerst eens af moest vallen, want dat het ook zo kan zijn dat het moeilijker innestelt bij vrouwen die te zwaar zijn. Maarrrrr: nog geen twee maand later kon ik positief testen, en over 10 dagen ben ik uitgeteld van onze eerste! Het kan dus wel. (inmiddels ben ik 18 kilo afgevallen door de misselijkheid, dus na de zwangerschap ben ik een stuk lichter dan voor de tijd....).

In ieder geval heel veel succes, en hoe cliche het ook klinkt: probeer er niet al te veel mee bezig te zijn. Twee jaar lang lukte het niet, en toen ik dacht: nou dan gaan we maar eerst eens een beetje afvallen en ik begon met Weight Watchers, was ik binnen twee maand zwanger.

Groetjes Lilian

Hoi,

Ook hier iemand met geen maatje 34 (of 44 )...

Toen ik de 1e keer stopte met de pil was ik al na 3 maanden zwanger maar dit werd helaas een miskraam (dit kan iedereen overkomen en heeft dus niets met je gewicht te maken). Na deze miskraam kwam echter mijn cyclus niet meer op de rit  en toen ik 7 maanden niet meer ongesteld ben geweest ben ik naar de gyn geweest en bleek in PCO te hebben. Dit kwam wel door mijn gewicht en ze noemen dit officieel onvruchtbaar.. maar.. je kunt gewoon Clomid slikken om een eisprong op te wekken en na 2 maanden was ik al zwanger en nu ben ik mama van een prachtige dochter. Nu ben ik weer gestopt met de pil en ik heb nu weer een regelmatige cyclus dus alles lijkt goed te gaan. Maak je dus geen zorgen! Wat wel zo is, is dat als je overgewicht hebt je een grotere kans hebt op PCO en cyclusproblemen maar dat hoeft dus niet!

Succes allemaal met zwanger worden!

Groetjes F.

Terug
Bovenaan