overmatig braken (hyperemesis gravidarium)

A

Anoniem

Guest
Ik ben nu 9 weken zwanger en vreselijk blij natuurlijk!

Maar al vanaf de 4e week houd ik niets meer binnen.(hyperemesis gravidarium)

Soms het ochtendbeschuitje dat ik heel lief van mijn vriend in bed krijg.

Ik woog 55 kilo en nu 50, ik val dus behoorlijk af.

Misschien moet ik opgenomen worden in het ziekenhuis, dat wordt gelukkig om de twee dagen gecontroleerd.

Maar dat wil ik natuurlijk voorkomen.....

Wie heeft dit ook gehad? en wie heeft er tips om toch wat binnen te houden?

groetjes Malou

Hoi,
ik heb zelf geen last gehad van zulke zware misselijkheid. Ik weet dat er vanuit het antroposofisch homeopathische geneesmiddelen een middeltje is dat "nux vomica" bevat en dat extreme misselijkheid kan tegengaan.

Ikzelf heb het ook als kind gehad omdat ik last had van extreme reisziekte en dit hielp heel goed, de standaardpilletjes niet.

Ik hoop dat het bij jou echt beter wordt bij de 3 maanden!

Hoi!

Ik heb vorige week hetzelfde gehad. Ik wist alleen niet dat het zo heet. Ook ik kon niets meer binnenhouden (zelfs geen water meer). Uiteindelijk heb ik zetpillen gekregen en die helpen aardig. Ik weet de naam even niet zo uit mijn hoofd, maar bij de dokter zijn ze wel bekend. Bij mij hing het er ook om of ik wel of niet opgenomen zou worden in het ziekenhuis en gelukkig sloegen de zetpillen na anderhalve dag aan, waardoor ik nu weer aardig kan eten en drinken. Heel veel sterkte in ieder geval hiermee!

Liefs Maaike

p.s.: ik had net de verloskundige op bezoek en zij zei dat de kans op een lege vruchtzak in ieder geval heel klein is als je zo misselijk bent. Dus dat vond ik zelf wel een opsteker!

dank je wel voor je reactie, ik ga het proberen.

Ik heb al wel een aantal homeopatische producten geprobeerd (maar dit nog niet).

groetjes malou

hoi maaikie,

ik ben eergister bij de verloskundige geweest en met "kindje" was alles
nog goed gelukkig. Van de dokter heb ik zetpillen emesafene of zo iets.
Deze heb ik 3 weken geslikt, ze helpen niet echt bij mij helaas. maar
ik moet er nu ook mee stoppen van de dokter.

Welk eten bleef bij jou wel binnen, heb je tips.

crackers houd ik meestal binnen maar ik kan zo langzamerhand geen cracker meer zien.

Hoe deed je dat met je foliumzuur, ging dat er bij jou ook uit.

groetjes malou

sorry, ik zie dat het maaike is.

fijn dat het weer beter met je gaat!

groetjes malou

haha! geeft niks hoor! Maaike was al bezet als naam en enkele andere ook, dus uiteindelijk bleef alleen die naam over. Maar ik heb idd die zetpillen gekregen en bij mij helpen ze wel aardig gelukkig. Echt heel vervelend dat ze bij jou niet hielpen. Wat betreft warm eten, daar lust ik nu bijna niks van. Ook brood eet ik heel weinig.  Ik begin nu elke ochtend met een bakje yoghurt en verder eet ik wel komkommer, appels, bananen  en peren. maar ook naturel chips houdt ik goed binnen. Het is iets heel anders, maar af en toe heb ik een beetje zout nodig.
Ik hou zelf normaal gesproken helemaal niet van crackers en kaakjes ed., dus dat vind ik nu ook niks. Het is denk ik gewoon een beetje uitproberen. Als je aan iets van eten denkt en je wordt al gelijk misselijk bij de gedachte dan zou ik het niet eten, Maar als je ergens heel veel trek in hebt dan zou ik het gewoon proberen. Maar het belangrijkste is toch blijven drinken, want anders moet je aan een infuus en elk slokje wat je binnenhoudt is weer vocht.
Ik weet niet hoe je er geestelijk aan toe bent, maar ik knakte vorige week echt. Het hoefde van mij allemaal niet meer. Hoe graag ik ook kinderen wil. Nu gaat het geestelijk alweer een stuk beter en begin ik eindelijk weer een beetje te genieten.

Mocht je verder nog vragen hebben... ik zit ook op het forum bij de september 2007 moeders.

Ik hoop dat je je gauw wat beter gaat voelen!

Liefs Maaike

Eerst wil ik je feliciteren met de zwangerschap!

Ik herken het helemaal... Vreselijk die misselijkheid en braken...
Probeer gewoon dingen te eten en te drinken waar je wel zin in hebt. Dat is mijn advies. Ik vond ranja (roosvicee multivit)  of sportdrink lekker en met hele kleine slokjes ging dat redelijk goed (kwam er ook soms wel weer uit, maar iets drinken of eten wat je al niet lekker vindt, gaat ook fout...) Ik probeerde die liga koeken voor kindjes vanaf een jaar ook te eten, daar zitten extra vitamines en ijzer in.
Ik heb acupunctuur gedaan in het ziekenhuis (mijn gyneacoloog doet acupunctuur) en dat heeft me wel wat geholpen, het heeft er in ieder geval voor gezorgd dat ik net niet hoefde opgenomen te worden voor het infuus.
Ik ben nu ruim 35 wk zwanger en nog steeds spuug ik dagelijks, maar ik heb nu wel meer trek in eten en drinken en mijn maag kan ook meer verdragen.
Tot ongeveer de 23e week hield ik ook amper wat binnen. Heb van alles geprobeerd aan medicijnen, van Stemetil zetpillen tot Suprimal pillen, niets hielp, ik werd er alleen heel suf door.

Sterkte!

Bianca

Terug
Bovenaan