overmatig braken (hyperemesis gravidarium)

Hoi Malou,
ook ik heb het gehad bij mijn eerste, vreselijk!! Ook opgenomen geweest, echt niet leuk.
Tijdens mijn 2e en 3e had ik er eigenlijk geen last van.......wanneer ik toen die misselijkheid voelde opkomen, kon ik het weg laten gaan, door heel goed te concentreren op mijn ademhaling. Klinkt misschien heel maf....adem in (neus), adem uit (mond). Het hielp echt! (ik hoop bij jou ook)
Groetjes Anne

Hoi maaike,

Ik heb het inderdaad soms even helemaal gehad,

Ik wil ook dolgraag een kindje en ben heel blij dat ik zwanger ben maar af en toe heb   ik het er wel moeilijk mee.

ik heb wel wat aan je tips ik ga ook naturel chips proberen, even wat anders.

brood kan ik nu ook niet binnenhouden.

wanneer ben je uitgerekend, ik 1 september volgens de echo.

heb jij al een echo gehad?

liefs malou

Ben blij dat je er wat aan hebt! We denken dat ik ongeveer 7 weken en 3 dagen zwanger ben, maar weet niet meer precies wanneer ik voor het laatst ongesteld was. Zo ergens rond Sinterklaas.  Ik ben nu op 10 september uitgerekend, maar ik ga op 2 februari voor een echo in Gouda. Ik zou eerst in Woerden gaan, maar dat duurde nog 3 weken. Vond ik toch wel erg lang! het zou fijn zijn als ik die achter de rug heb (en het goed is natuurlijk). Hou me maar op de hoogte hoe het gaat met je. ik leef erg met je mee!

Liefs Maaike

hoi allemaal,

ik vind het erg fijn dat ik zoveel tips krijg, ik ga er mee aan de gang.

wat vreselijk bianca, 35 weken en dan nog dagelijks overgeven, bij mij
is het pas 9 weken. ik hoop voor je dat het nu toch wel snel overgaat.

maaike succes met de echo op 2 februari!

Anne, ik ga op mijn ademhaling letten.

fijn dat je het de zwangerschappen erna niet zo had.

nogmaals bedankt voor de tips.

liefs malou

Hoi Malou,

Als eerste gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik ben inmiddels bevallen, maar ik had ook last van extreme misselijkheid en overgeven. Ik heb ook twee keer in het ziekenhuis gelegen aan het infuus, omdat ik ook niets meer binnenhield. In totaal ben ik 18 kilo afgevallen (fijn voor de lijn, maar toch niet de bedoeling....)
Ik heb ook de emesafene zetpillen gehad, maar die hielpen bij mij ook niks. In het ziekenhuis kreeg ik Primperan in het infuus (hielp ook niets) en ook nog Stemetil zetpillen. Die hielpen mij een klein beetje. Ik heb ook acupunctuur geprobeerd, en daar heb ik echt veel aan gehad. Het was niet helemaal over, maar het was in ieder geval draaglijk. Vanaf week 32 ongeveer was het bij mij helemaal over.
Verder wil pepermunt of pepermuntthee nog wel eens helpen, een stukje gember (niet te veel) of gembersiroop door de thee, en wat mij ook hielp was cola. Echt liters cola heb ik weggedronken. Sommigen zeggen dat je geen cola mag i.v.m. de caffeine die erin zit, maar de tip om cola te drinken kreeg ik in het ziekenhuis. En in cola zit niet zoveel in als in koffie, dus je mag het rustig drinken.

Ik hoop dat je er wat aan hebt en dat de misselijkheid gauw over is!

Groetjes Lilian
mama van Amy, 17-12-2006

Hoi hoi

Ik weet hoe vreselijk het is.
Ik heb het namelijk bij alle 2 mijn zwangerschappen gehad.
Bij mijn eerste zwangerschap van mijn zoontje eb ik het 9 maanden lang gehad waarna het dus wel met 4 a 5 maanden minder werd, ik ben toen ook opgenomen geweest in het ziekenhuis.
Toen de arts mij kwam vertellen dat ze mij aan de zondevoeding wouden zetten ben ik mezelf met heel veel moeite gaan dwingen om me eten binnen te houden!
Ik heb toen totaal 3 weken in het ziekenhuis gelegen.
Ik ben toen ook erg veel afgevallen!
Nu ben ik zwanger van de 2de en ja hoor de eerste 4 maanden heb ik er weer last van gehad, maar steeds elke keer na het spugen gelijk wat gaan drinken!
Probeer het eten even te laten,maar blijf drinken steeds kleine beetjes, het zal er ook uitkomen en je zult je heel slap en elendig voelen, dat had ik namelijk ook.
Maar zolang je steeds iets binnen houd al is het maar hele kleine beetjes hoef je niet opgenomen te worden.
Ik moest namelijk ook elke maandag en vrijdag naar de dokter met mijn urine om me klitonen te meten.
gelukkig hoefde ik de 2de keer niet opgenomen te worden.
Ik ben ook heel erg veel afgevallen.
Ik ben nu 21 weken zwanger en ben terug op mijn normale gewicht en maar 1 kilo aangekomen. Maar met de baby gaat alles goed.
Zodra je je wat beter voelt probeer dan steeds om de 2 uur iets lichts te eten zodat je wat op je maag hebt.
Ik hoop dat deze vervelende periode snel voorbij is voor je en je snel kunt gaan genieten van je zwangerschap.
Sterkte en succes!
Groetjes Peggy

Beste Malou,

Allereerst natuurlijk van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.
Ik heb ook extreme misselijkheid gehad tijdens mijn 2e zwangerschap waarin ik dus ook een week ben opgenomen in het ziekenhuis wegens uitdroging. De gouden tip van mijn gynaecoloog tegen extreme misselijkheid: cola drinken. En inderdaad dit hielp! Ik hoop dat dit voor jou ook gaat werken. Volgens de gynaecoloog kan de cola geen kwaad doen tijdens de zwangerschap (alleen goed tanden poetsen). Inmiddels ben ik zwanger van de 3e en 7 weken zwanger.
Gaat alles verder goed?
Groet,
Chantal

Terug
Bovenaan