Overproductie melk

<p>Hallo allemaal!</p><p>Onze baby is op 1 april geboren, en ik heb vanaf het begin een behoorlijke overproductie.   Nu geef ik nog steeds borstvoeding. <br />Een tijdje heeft de dochter van mijn zusje meegedronken ivm moeilijke stoelgang. Dit gaat nu heel goed. <br />Nu zit ik nog met 7 lades vol met melk in de vriezer. Ik weet niet hoe ik hieraf kom.</p><p>iemand ideeen?</p>
 
Waar dient de zalf voor? 


ik heb het in het begin gebruikt om smeuïg te maken, maar hij kan al wat grovere structuur eten nu. Dus daar gebruiken we het nu ook niet meer voor ?
 
Ik weet niet of dit klopt, maar ik heb ooit gehoord dat je het kunt doneren. Maar dit zou je dan even moeten googlen..
Las ooit een artiekel over een vrouw die bevallen was van een stilgeboren baby, zij heeft daarna nog een aantal maanden gekolft om dit te kunnen doneren. (Geloof voor te vroeg geboren baby's oid).
 
[quote quote=10380120]Ik weet niet of dit klopt, maar ik heb ooit gehoord dat je het kunt doneren. Maar dit zou je dan even moeten googlen.. Las ooit een artiekel over een vrouw die bevallen was van een stilgeboren baby, zij heeft daarna nog een aantal maanden gekolft om dit te kunnen doneren. (Geloof voor te vroeg geboren baby’s oid).[/quote]
Je kunt alleen melk doneren als je gekeurd bent. Je reeds opgeslagen melk is dan niet te gebruiken.
Ik geloof dat de zalf ook als billenzalf gebruikt kan worden 
 
[quote quote=10380142] Je kunt alleen melk doneren als je gekeurd bent. Je reeds opgeslagen melk is dan niet te gebruiken. Ik geloof dat de zalf ook als billenzalf gebruikt kan worden[/quote]
Ja, dat klopt. Ik heb nu 7 lades niet gekeurde melk.
weet zelf dat ik super hygiënisch werk. Elke dag alles uitgekookt. Gelijk invriezen enz, maar inderdaad moest het van tevoren gekeurd zijn. Ik kreeg het helaas te laat te horen. Anders had ik dat zeker gedaan.
maar als iemand uit de omgeving doesburg dit wil ophalen, is dat helemaal prima!
 
Je kunt idd niet zomaar doneren. Had zelf ook overproductie (en kon een periode niet geven omdat m'n zoontje speciale voeding moest) heb het zo gedaan dat ik de borst iets af ben gaan bouwen en dat wat ik afbouwde gaan geven uit de vriezer (fles)
Maar dan nog had ik mega over. Heb heel wat melk gedoneerd aan iemand uit m'n verloskundige groep/centring groep. Officieel met bloed laten testen etc.
Heb hun er enorm blij mee gemaakt! Zij gaf borst maar had veels te weinig, maar wou wel heel graag puur borstvoeding geven. Dat is mede door mij heel lang gelukt :D
Ben er trots op! Noemde dat jongetje altijd m'n melke kindje ^^
En gelukkig had ik vrienden een dorp verder wonen met een enorme losse vrieskist. Die lag op een gegeven moment gewoon voor de helft vol met mijn melk :O
 
Terug
Bovenaan