<p>Beste moeders, </p><p>Ik zit met een gigantisch dilemma. Momenteel zit ik in mijn kraamverlof en begin ik over 6 weken weer met werken. Een tijd geleden hebben we het zo geregeld dat mijn moeder straks 1 dag in de week oppast als ik weer aan het werk ga. </p><p>Twee weken geleden hebben ze haar op het werk naar huis gestuurd omdat ze overspannen is. Ze is afgelopen vrijdag bij de bedrijfsarts geweest en die adviseerde sowieso de komende 6 weken thuis te blijven. Daarna heeft ze weer een afspraak bij de bedrijfsarts. Dit alles klinkt mij als burn-out. </p><p>Mijn dilemma is dan ook, is het verstandig om haar in deze toestand voor onze zoon van dan 2maanden oud te laten zorgen? Ze is ontzettend koppig en wil ook niet met een psycholoog of iemand gaan praten. Zelfs mijn advies om naar de huisarts te gaan slaat ze uit de wind. Ik denk niet dat het verantwoord is om de zorg van een baby aan iemand over te laten die overspannen is. Sowieso hebben we een heel gevoelig mannetje die ook zeker haar stemming feilloos aanvoelt. Daarnaast geeft ze zelf al aan kapot te zijn na een wandelingetje naar de supermarkt. Ze zal enorm boos en verdrietig zijn als ik zeg dat ik het geen goed idee vind en dat maakt het voor mij een hele lastige beslissing. </p><p>Ik wil dat mijn kindje veilig is en ik niet bang hoef te zijn dat zij haar geduld straks verliest met hem en dat hij zelf ook overprikkeld raakt door haar emoties. Daarnaast zal zij zelf niet aangeven dat het teveel voor haar is. Zij is typisch zo iemand met de mentaliteit 'niet aanstellen'. </p><p>Eigenlijk durf ik het gewoon niet aan. Niet voor onze zoon, maar ook niet voor haar zelf voorlopig. Ik durf het alleen niet te zeggen. M'n moeder en ik zijn ontzettend hecht, maar ze kan zo weinig hebben de laatste tijd. Ik weet dat ze erg boos en verdrietig zal zijn als ik dit van haar 'afpak' zoals zij dat zal zien.</p><p>Dit weet ik omdat toen die kleine een paar dagen oud was, ze constant met hem rondliep en hij van hand tot hand ging. Toen ik daar op een rustige manier wat van zei was ze zó beledigd dat ze een week niet met me wilde praten. Zelf op mn verjaardag belde ze me niet om me te feliciteren. </p><p>Waar doe ik goed aan? En hoe pak ik dit het beste aan zonder m'n weer giga ruzie te krijgen?</p>