Overstap ziekenhuis

Lieve meiden,

Wij zijn momenteel onder controle bij een ziekenhuis in de buurt maar dat ziekenhuis bestaat uit 2 locaties waarvan je er maar op 1 kan bevallen en daar wil ik absoluut niet bevallen....We hebben dit met de gyn besproken en gister hebben we besloten om over te gaan naar een ander ziekenhuis wat ook beter bereikbaar is.

De arts adviseerde ons om gelijk contact met hun op te nemen i.v.m de termijn echo en de nekplooimeting.
Ik het andere ziekenhuis gebeld en daar kunnen we op zo'n kort termijn niet terecht. We hebben nu daar wel een afspraak staan op 31 Mei voor de start van de rest van mijn zwangerschap.

Wij het huidige ziekenhuis weer gebeld om dan toch maar daar een afspraak te maken voor de termijn echo en de nekplooimeting. Daar konden we 16 Mei terecht (maar dan kan ik niet) dus die staat nu op 23 Mei gepland. Spannend hoor maar wel nog 3 weken wachten....hihi!

Gaan jullie de combinatie test doen?

Liefs Lynn.

Hoi Lynn,

kwam jij nu ook uit Den Haag? Ben benieuwd bij welk ziekenhuis je nu loopt!

Is een nekplooimeting standaard bij een tweeling of jullie keuze? Ik ga het ook deze keer niet doen. Kan me wel voorstellen dat mensen er voor kiezen hoor :) Geen oordeel van mijn kant!!!
xxx

Hai,

Ja, ik kom uit Den Haag. Loop nu bij MCH Leidschendam en Westeinde Den Haag maar wil dus persé niet in het Westeinde bevallen dus wij maken de overstap naar Bronovo ziekenhuis.

Ik weet niet of het standaard is bij een tweeling maar we hebben eigenlijk geen keuze gekregen, ik vind het ook wel prettig om te doen, zit verder geen risico aan vast en tsja....wat de uitkomst ook is, we houden toch van onze kindjes.
Maar waarom zou je het niet doen?

Liefs Lynn.

Hey Lynn,

grappig! Ik kom ook uit Den Haag. Liep ook bij Antoniushove bij eerste zwangerschap ivm medische indicatie! En wilde absoluut niet in Westeinde bevallen. Maar meed, wat ben ik blij dat ik die keuze uiteindelijk wel heb gemaakt!!! De artsen van het westeinde ( en dus ook antoniushove) zijn geweldig!! Heb er echt geen woorden voor!! De begeleiding is fantastisch. Bij mijn 20 weken echo werden ' dingen' gezien en toen is heel goed gereageerd. De bevalling in Westeinde is ook superfijn verlopen. De bevalling verliep niet helemaal lekker (hartje viel terug en na geboorte slecht ademen), maar wat hebben ze het goed gedaan en mij en mijn man goed opgevangen. Ik ga deze keer zeker weten weer naar het westeinde! De kinderafdeling is daar ook heel goed, dus overweeg het goed. Als je wat meer details wilt weten, kunnen we een keer prive mailen..
Sorry, voor dit hele relaas, maar ik denk dat het belangrijkst is dat je misschien niet te erg op vooroordelen af gaat (die ik ook had...). De kleintjes zijn het belangrijks en daar in hele goede handen!

Hey,

Ik heb zelf helemaal geen goede ervaringen met het Westeinde, welliswaar niet met bevallen (is mijn eerste zwangerschap) maar met ons hele medische traject (IUI) en bovendien is het voor ons logistiek gezien helemaal niet makkelijk. Woon namelijk niet in het centrum van Den Haag maar in een nieuwbouw wijk tussen Zoetermeer, Leidschendam en Voorburg in en dat is toevallig ook Den Haag. Ik zie er enorm tegenop om op de dag van bevalling heel lang in de auto te moeten zitten voordat ik daar ben en zeer waarschijnlijk zal ik eerder bevallen (medio Nov) of langer in het ziekenhuis moeten liggen en dan is het voor visite ook niet handig. Bovendien staat het Bronovo ook fantastisch aangeschreven en mijn gevoel is daar beter bij.

Ben wel blij te lezen dat jou ervaringen er wel goed mee zijn. Zo zie je maar....

Fijn Lynn dat het dan toch zo geregeld kan worden. Een nekplooimeting wordt met 36 jaar en ouder gedaan (als je wilt) en wordt dan ook vergoed door de verzekeraar. Tevens kan het zijn dat je jonger bent maar er down in de familie voorkomt dan kom je ook in aanmerking ervoor.
Ben je jonger dan zul je het zelf moeten betalen (tenzij het in je aanvullende verzekering zit, zoals bij een enkele). Bij een tweeling wordt het niet standaard gedaan. Ook dan zul je moeten kiezen.

Wij gaan er waarschijnlijk wel voor maar beseffen ook dat het ook kan zijn dat de uitslagde 1 op 210 is en er dan verder niks wordt gedaan. ( en dan ga ik toch met een niet zo fijn gevoel de zwangerschap verder) Terwijl ik nu zonder test een kans van ongeveer 1 op 495 heb. Maar het is altijd fijn als de test 1 op 7000 geeft en die kans is er ook. Dus wij denken nog even er over na. We hebben een uitgebreid gesprek met de verloskundige er over gehad.

Groot gelijk dan! Als je geen goede ervaring hebt dan moet je idd een andere keuze maken. Ik kreeg uit mijn omgeving (zelfs huisarts!!) rare reacties, omdat ik in het Westeinde zou bevallen. Daardoor begon ik ook te twijfelen, maar in mijn situatie ben ik blij geweest, dat ik bij mijn keuze ben gebleven. maar zo zie je maar weer, dat ervaringen toch weer heel wisselend kunnen zijn.

Ik hoop dat de tijd een beetje voorbij vliegt tot de 23e! Kun je je kleintjes weer bewonderen :)

Hai Essie,

Zijn jullie niet in de war met de vlokkentesten/of vruchtwaterpunctie? (Zou ik niet doen i.v.m risico)
Bij ons is het namelijk zo dat je de nekplooimeting krijgt i.c.m bloedprikken....en daar een uitslag van krijgt. Deze wordt gedaan tussen week 11 en 13 (bij ons) Maar serieus: er werd helemaal niet gezegd: denk er even over na of jullie het wel of niet willen er werd gewoon een afspraak voor ingepland.....Ook vreemd dan....

Anyhoe: iedereen moet dat idd voor zich weten en Essie, je hebt ook wel gelijk als je zegt: het is een kans en in hoeverre blijf je daar dan mee rond lopen tijdens je zwangerschap....

Liefs Lynn.

Terug
Bovenaan