Overstap ziekenhuis

Nee hoor de vlokkentest kan daarna als de kans 1 op 200 of lager is. De nekplooimeting is zoals ik hierboven beschreef, moet je maar even Google. Heb het daar gister uitgebreid over gehad. De bloedtest krijgt iedereen. Maar ik heb een extra formulier voor de nekplooimeting. Daar moet namelijk extra bloed voor worden afgenomen. Wel ik 18 mei de termijn echo en die is voor iedereen. Daarna kan de eventuele nekplooimeting plaatsvinden. Nekplooimeting is niet gevaarlijk maar je moet goed weten wat je met de uitslag wil.

Overal doen ze het anders, soms vind de termijn echo samen met de nekplooimeting, maar je moet er wel echt voor kiezen en ze moeten een uitgebreid gesprek met je hebben gehad over waarom deze echo eventueel gedaan kan worden.

En het blijft inderdaad een kans het is echt een individuele beslissing. Ik vindt het maar moelijk hoor. Heb er eigenlijk bij de andere ukken nooit over nagedacht. Het is ook niet echt leuk om over na te denken. Ik ga liever shoppen, ha, ha.

Nou wij hebben dus geen gesprek gehad en het wordt bij ons gelijk gedaan bij de termijn echo en de formulieren voor het bloedprikken etc heb ik al 2 weken binnen. Weet ook niet waarom wij daar geen gesprek over hebben gehad dan....wel alle info boekjes mee gekregen daardoor weet ik wat het precies in houd maar volgens mij denken sommige mensen dat het gevaarlijk is ofzo.....en weet je: ik ga ook liever winkelen hahaha! Leuke babyspulletjes kopen, heerlijk!

Ik vind het ook lastig maar ja....heb nou eenmaal niet het idee dat het bespreekbaar was of een keuze.

Hoi meiden

Kom ook uit den haag
Ik wil ook egt niet in het westeinden
Ik heb nog geen iedee waar ik heen moet ga even lezen wat willen doen maar geen westeinden whahaha knuff Marie

Wij doen de nekplooimeting ook. Krijgen em niet vergoed maar dat maakt niet uit. Ik wil op alles voorbereid zijn. Stel de uitslag is echt heel slecht gaan we waarschijnlijk ook verder. Maar daar moet je niet van uitgaan! Bij mijn zoon hebben we dit ook gedaan. Uitslag was toen 1:5000 dat is het beste wat je kunt hebben. De kans is dan miniem, maar nog steeds aanwezig.

Liefs

Heppy wat een mooie uitslag had je bij je zoon. Daar ga je nu ook gewoon weer voor hoeveel betaal jij er voor. Wij 154 euro. Ben benieuwd of dat een beetje de gemiddelde prijs is?

Hi Lynn,

Goed dat je overgestapt bent; je gevoel moet wel goed zijn! En Maxima is ook 3 x bevallen in t Bronovo; tis dus een hofleverancier! ;)

Combinatietest... Lastig! Bij mn zoontje wilden we het absoluut niet, nu kan ik niet kiezen. Enerzijds wil ik het wel weten maar idd wat hier al geschreven is: wat doe je als de uitslag slecht is, of de kans groot is? Ik denk er nog even over na maar eerst maar eens 2 goede echo's.

Groetjes

Wij kiezen wel voor de combinatie test. Hebben we bij onze zoon ook gedaan.
onze vk vertelde dat ze op tegenwoordig ook testen op trisomie 13 en 18.
2 ernstige chromosoom afwijkingen.
Ik heb hier nog geen afspraak voor gemaakt. Eerst hebben we de 15e de 2e echo, en daarna de echo voor de nekplooi. Op die dag moet je dan ook weer apart bloedprikken.

@lynn, fijn dat je in het bronovo terecht kan. Volg je gevoel, dan komt het vaak wel goed.

Liefs, Peet

Hoi Lynn,

Ik ben helemaal verbaast te lezen dat jullie geen gesprek hebben gehad over de combinatietest. Wij hebben het besproken bij de vk ivm mijn leeftijd (ben 38) en hebben er toen voor gekozen de combinatietest te doen. Werd gisteren gebeld door het ziekenhuis voor een afspraak a.s. vrijdag maar ik kan niet. Toen werd ze een beetje nerveus want de tijd was nog zo kort. Doorvragen leerde mij dat we ook in het ziekenhuis eerst een gesprek krijgen. Was er helemaal chagrijnig van. 2x een smoes verzinnen om vrij te krijgen, 2x op komen draven in het ziekenhuis en weer dat toch niet echt leuke gesprek. Wordt er peu nerveus van. Of ik bij een negatieve uitslag verder onderzoek zou gaan doen weet ik niet. Wil daar ook nog niet over nadenken. Vind het zo moeilijk........Gewoon duimen voor een gunstige uitslag!

Terug
Bovenaan