Overstappen op ander merk flesvoeding

Hallo dames,

Mijn Daniel van 10 weken is echt een tevreden kereltje, hij doet het goed op de fles. Hij krijgt Nutrilon  en eigenlijk wilde ik overstappen op Similac. Gewoon vanwege de portemonnee. Maar ik twijfel zo omdat hij bijna nooit krampen heeft en het gewoon lekker doet op Nutrilon. Wat zijn jullie ervaringen bij het overstappen op een ander merk? Merken ze daar wat van? Proeven ze het, of last van krampen?

Groetjes,

Wasabimammie!

Hoi,

Bij onze eerste dochter zijn wij in verband met veel spugen overgestapt van Friso voeding op Nutrilon voeding. Na de eerste Nutrilon voeding had zij zoveel last dat we maar weer gewoon Friso zijn gaan gebruiken. Ik zou zeggen,zolang je kindje het goed doet op deze voeding, laat het zo voordat je je allerlei problemen op de hals haalt!!

Groetjes Marga

Ik denk dat je gewoon nutrilon moet blijven gebruiken,en ja dat het iets duurder is!
Als het goed is wist je van te voren dat kinderen veel geld kosten,en om dan te gaan beknibbelen op de voeding.
Lijkt me geen goed idee.

Volgens mij is Similac gewoon een goede voeding, ik vraag me alleen af of de overgang voor problemen zorgt.
Ik had voor de geboorte al Similac in huis gehaald, alleen doordat ik in het ziekenhuis moest blijven met mijn zoontje heeft hij daar Nutrilon gehad. Toen heb ik dat thuis ook maar gehaald. Volgens mij scheelt Similac en Nutrilon bijna 3 euro terwijl het qua kwaliteit niet onderdoet volgens mij.... Ja kinderen kosten geld, maar als het niet nodig is dan koop ik er liever iets anders van voor mijn gezin hoor.
Het blik Similac staat nu maar in de kast.

Ik hoop eigenlijk nog  op wat ervaringen....

Groetjes

Wasabimammie!

Ik heb altijd begrepen dat baby's zeker 2 weken de tijd nodig hebben om te wennen aan nieuwe flesvoeding. Zelfs met dezelfde merk (bijv. Nutrilon standaard naar forte). Kevin heeft vanaf zijn geboorte Nutrilon gehad en heeft altijd goed opgedaan. Het is idd $$$ ten op zichte van andere merken. Om over te stappen, durf ik weer niet.

Kevin is nu 6 maanden en krijgt nu opvolgmelk. Zelfs van 1 naar 2 durf ik niet over te stappen naar een andere melk. Terwijl ik overal die dat friso aanbiedingen heeft en ook echt goedkoop zijn.

Ik geloof niet dat er slechte voedingen bestaat. Maar je moet rekening houden dat je kindje 2 weken van slag kan zijn of niet.

succes!

Loekie mv Kevin 6 maanden

Ik denk dat je kindje weinig zal merken van een eventuele andere smaak. Mijn zoontje ging na drie maanden borstvoeding over op Nutrilon en hij dronk het alsof hij nooit anders kreeg. Toen mijn dochters indertijd  overgingen van opvolgmelk naar gewone koemelk, gaven ze ook niet aan dat er iets anders was.

Het punt waar ik me zorgen over zou maken is het feit dat hij het nu zo goed doet op Nutrilon en je toch een risicootje neemt als je op een ander merk overgaat. Wacht anders nog een paar weken. Met een maand of drie zijn de meeste baby's van het grootste deel van hun krampjes af. Misschien is het dan ook makkelijker over te stappen op een ander merk. Ik ken verder niemand die ervaring heeft met Similac.
Er wordt altijd gezegd dat je nieuwe voeding wel twee weken de tijd moet geven bij een kindje.

Geen echte ervaring dus, maar goed bedoeld advies. Succes!

Marianne

Hoi,

Ik gebruik Similac al vanaf de geboorte van Thijs, en ik moet zeggen prima voeding.
(en ik beknibbel echt niet hoor op onze zoon). Hij heeft nooit last gehad van krampjes of andere darm probleempjes. Ook de arts van het cb zei dat het goede voeding is.
Ervaringen met overstappen van voeding heb ik niet, maar ik zou het gewoon proberen. Je kent je kindje het beste, als je denkt dat hij 't aankan probeer 't.

succes,

Jama

Hoi W-mammie,

Ik ben voor Kasper ook similac gaan kopen op een gegeven moment. We stapten toen van de nutrilon hypoallergeen af. Ik heb het rustig aan gemengd, eerst 1 schepje van de 3, en dat een paar dagen, toen 2 schepjes van de 3 enz. Volgens mij vond ie t niet erg, maar dat ligt natuurlijk ook aan het karakter en temperament van je kindje. Kasper vindt alles meestal wel goed namelijk. Maar omdat hij niet meer kon poepen zijn we weer overgestapt en dit keer naar kruidvat extra care. Daar doet ie t goed op. Op t cb waren ze er niet zo voor dat ik weer over zou stappen, maar ja, ik heb liever dat ie lekker kan poepen dan dat ik me aan een soort voeding houd. Ik zou het gewoon rustig aan gaan proberen. Enne, helemaal niet raar hoor dat je een goedkopere soort voeding kiest voor je kindje. Gr joeki

Terug
Bovenaan