Overstappen op andere kunstvoeding?

Hoi moeders! (en vaders?)

Onze zoon Jamey is nu bijna 5 weken jong en hij geeft veel mondjes terug en hij spuugt af en toe. Na iedere voeding moeten we 'm minstens 20 minuten rechtop houden en ook zelfs daarna als hij slaapt geeft hij mondjes terug. Hij krijgt nu Nutrilon 1 en op het consultatiebureau hoorde ik   ze tegen iemand zeggen dat het niet zo goed is om 'zomaar' over te stappen naar een ander soort voeding. Nu heb ik gezien dat er ook van Nutricia Omneo bestaat speciaal voor spugen en mondjes terug. Werkt dit nu echt beter en is het wel goed om nu zo over te stappen? Ik hoop dat er ouders zijn die hier ervaring me hebben. Jamey krijgt nu 120 ml voeding, ongeveer 6 keer per dag.

Taatje en Jamey
 
Hoi Taatje,

je moet doen wat jou het beste lijkt.......het is jouw kind en het consultatieburo zit niet met een spugend cq. huilend kind. Wij gebruiken Omneo 1 en Forte 1, maar onze zoon spuugt nog steeds....hier heb ik dus weer Nutriton aan toegevoegd, dit maakt de voeding dikker waardoor het beter in de maag blijft. Dit bevalt heel erg goed, dus echt een aanrader. Succes ermee en doe wat je hart je ingeeft. Dit is tegen mij ook al 20 keer gezegd en eerst dacht ik ja zal wel  maar na het een aantal  keer te hebben gedaan bevalt het  mij prima.

Groetjes Liz

 
Hoi Taatje,

Kasper was precies hetzelfde. Hij is nu bijna 4 maanden en toen hij 3 maanden was zijn we ook Nutrition toe gaan voegen aan de Nutrilon 1. We hielden hem ook altijd een half uur rechtop na de voeding en legden hem hierna ook nog op een kussentje in de box. Dit beperkte hem in zijn bewegingsvrijheid en we besloten er toen iets aan te gaan doen. Omneo heeft een hele andere bittere smaak en is veel duurder.
We geven Kasper in totaal maar 3 schepjes Nutrition door zijn fles van 180cc en het werkt pima! Hij spuugt practisch niet meer! Wel mengt het lastig en moet je erg goed schudden. Hierdoor gaat de melk erg schuimen en als het niet goed gemengt is kunnen er slijmerige klontjes de speen verstoppen. Wij maken de melk iets van te voren, zodat de schuim al wat minder is en laten hem niet de hele fles leegdrinken zodat hij geen schuim drinkt. En een iets grotere speen zijn we ook gaan gebruiken, de melk is toch wat dikker maar het hangt ook af van hoe lang het duurt voor de fles leeg is. Ik vind minstens 15 minuten.
Verder nog een tip, geef eerst een half schepje en bouw dit langzaam op. Wij hebben dit niet gedaan, waardoor Kasper niet langzaam heeft kunnen wennen en hij helemaal verstopt zat met harde keutels. Dit was echt zielig! Maar nu is hij eraan gewend en het werk echt super, een aanrader dus!
Succes,

Barbara & Kasper(bijna 4 maanden)
 
hoi taaje,,,

mijn dochter is nu  4 maanden,   zij kreeg 3 soorten kunstmelk. nutrilon allergie toen ze een dag was tot een maand,  en nutrilon omneo toen ze twee maanden was en als lateste nutrilon A.R.toen drie maanden was tot nu,    Mijn dochter had ook veel last van spugen en mondje terug gaven. ik had toen nutrilon omneo volgens het adies van cb omdat daar stond dat helpt. maar ze bleef maar spugen en meer dan eerder. en dan heb ik gehoord van mijn zusje dat nutrilon AR is special voor hevig spugen. ik heb al een maand die soort gekocht en tot nu heeft ze niks gespuugt en is lekker voor haar. die helpt echt.
maar je moet allen iets weten, als je gaat dit soort kopen moet je weten dat eerste paar dagen krijgt je baby verstopping en harde ontlasting, daarna word ze normaal.
en uiteindelijk dat is jou keuz, die is jou baby en je weet het beter.

veel sucses,,,,,,,,,
Rasil,,,,,,,,,,,,
 
Hoi Taatje,

Mijn dochtertje is nu bijna 7 weken en heb vanaf de 2de week tot de 6 de week Nutrilon Omneo gebruikt ivm spugen en darmkrampjes,bij ons hielp het wel maar heb er wel Nutriton aan toegevoegd zodat de voeding wat dikker word en beter blijft zitten...Maar omdat zij een hongerige baby is heb ik nu Nutrilon Forte.Ook met die Nutriton erdoor en werkt prima nu bij haar en nu spuugt ze ook niet meer,wel af en toe een mondje terug maar niet heel veel...Ik heb doordat ik dus ben overgestapt op andere voeding nog een pak Nutrilon Omneo staan voor 0 tot 6 maanden.In de winkel kost deze 12,99 euro en als je wilt mag je het hebben voor 10,- euro.Ik doe er toch niks meer mee en jij kan er baat bij hebben...Die Nutrilon Omneo schijnt ook te werken tegen darmkrampjes maar bij mijn dochtertje hielp dat niet maar Cinababy van Vsm ook niet,nu heb ik Venkelthee en dat werkt wel prima...De eerste weken met je kindje en/of maanden moet je toch uit proberen wat voor hem het beste is dat is bij ieder kind verschillend...
Ik hoor het wel van je of je interesse hebt.

Groetjes Els(mama van Caitlin)  
 
Hallo,
bij mijn oudste dochter gebruikte ik Nutrilon A.R. En dat is eigenlijk gewone Nutrilon met al een verdikkingsmiddel in. Dat helpt tegen spugen. Omneo is meer specifiek voor de krampjes. Als de melk dikker is komt die niet zo makkelijk meer naar boven.
SUCCES? Mama van ineke en ellen
 
Hoi,

Danique had dat ook, op advies kinderarts zijn we Nutriton (johannesbroodpitmeel ) gaan toevoegen aan de Nutrilon 1. Dat is de goedkoopste oplossing, denk er wel aan als je dit gaat gebruiken dat je waarschijnlijk wel een M speen (ik had toen difrax flessen) moet hebben. Want het zijn kleine vezels en die verstoppen kleine speengaten....
Wat we ook deden is ipv Danique op haar kontje rechtop zetten of omhoog houden, haar op de arm heel rond vast te houden, het schijnt dat de darmpjes dan beter kunnen werken door de ontspannen houding. Dan hoeven ze hun rugspieren niet aan te spannen.
Bij ons ging het toen wel beter , maar af en toe 1 keer in de 3 dagen spuugde ze alsnog een hele voeding uit. Nu is ze bijna 9 maanden en spuugd alleen nog mondjes voeding, en als ze diksap, thee of water drinkt gaat er nog wel een weer wat uit.
Verder kregen we als tip om iets minder voeding te geven, sommige kinderen spugen veel omdat ze gewoon te veel binnen krijgen.

Succes ik hoop dat het minder word, Danique gebruikt nu trouwens geen Nutriton meer.

Maaike
 

Hoi!
Bram heeft ook een aantal maanden omneo gedronken omdat hij veel spuugde. Ik was heel voorzichtig aan het op en af bouwen toen me werd verteld dat ik wel in 1 keer over kon gaan. Ik heb de 1e fles half/half gedaan en daarna gewone een hele voeding omneo. Wij zijn er juist mee gestopt omdat omneo laxerend werkt en Bram enorm veel spuitluiers had. We zijn toen overgegaan op nutr 1 met nutriton, werkt erg goed!
Groetjes Karen
 
Terug
Bovenaan