Overstuur!!!

Hallo allemaal,

Hier een moeder met pijn in haar hart omdat mijn dochtertje van 6 mnd sinds een aantal dagen naar het kinderdagverblijf gaat maar alleen maar huilt en dan helemaal overstuur raakt. Wil daar niet slapen, eet slecht.

Het liefste wil ik haar dan de hele tijd bij me houden, thuis is ze gewoon weer zichzelf en eet dan ook weer goed.

Is dit een kwestie van wennen? Kan iemand mij gerust stellen en ervaringen met me delen zodat ik weet dat ik niet de enige ben?

Bvd
 
Wat zeggen ze ervan op het kinderdagverblijf? Volgens mij is het inderdaad een kwestie van wennen. Sommige kinderen wennen er nooit aan, maar dat is nu echt te vroeg om dat al te kunnen zeggen.
 
Op het kinderdagverblijf zeggen ze dat ze wel zal wennen op den duur. Maar ook dat ze niet lang alleen kan spelen en veel aandacht nodig heeft. Ook met het eten is ze iedere keer afgeleid. Ik ga me onderhand schuldig voelen dat ik er zoveel aandacht heb gegeven al die maanden. Maar het is nu eenmaal een ondernemende en drukke tante die alles wil zien en meemaken. Met 4 maanden kon ze al omrollen en ze slaapt ook niet voor niets ingebakerd. Ik vind het allemaal maar moeilijk hoor.
 
Het kan helpen om haar iets mee te geven waar jouw geur aan zit. Dat hielp bij mijn zoontje goed. Verder is het belangrijk om jouw gewoontes aan te geven bij het KDV. Mijn zoontje hield bijvoorbeeld helemaal niet van aandacht, en al helemaal niet van vreemden. Verder heb ik ook een racistisch zoontje vrees ik. Hij heeft veel meer moeite met de donkere leidsters. Dat zijn 'vreemde' gezichten voor hem. Hij kent alleen blanke mensen. Hij had het met hun de eerste weken heel moeilijk mee. En ik voelde me ontzettend schuldig. Als de blanke leidsters hem eten gaven, at hij alles op. Zodra de donkere leidsters kwamen, zette hij het op een krijsen. Gelukkig is dat nu niet meer zo. Bij mij hebben ze toen echt een wen programma gedaan. Ik ben 2 weken erbij gebleven. Eerst de hele dag, toen 6 uurtjes, en zo steeds wat minder. Het was voor de leidsters best vervelend om de hele tijd een moeder erbij te hebben, maar zo ging het wel.
Het is natuurlijk ook best een groet verandering voor zo'n kleintje. 6 maanden kan ook het begin van de eenkennigheids fase zijn. Nieuwe mensen zijn dan heel eng. Misschien helpt het als je er een dagje bijblijft. Dan laat je hun alles doen, maar je bent erbij.
Sucses.
 
Maureen heeft de eerste twee dagen heel erg gehuiild en haar rug overstrekt. Ze dronk maar 50 cc en sliep amper. Nu na een maand gaat het hartstikke goed.
Misschien gaat het bij jullie straks ook beter. Succes, Joan
 
Hoi,

Mijn zoontje kan helemaal niet tegen drukte, dat komt niet omdat het in huis bij mij te stil is, maar omdat hij het in zijn hoofdje niet allemaal kan verwerken, hij droomt ook heel erg, deed hij al vanaf de eerste dag.
Als ik naar iets druks ga, weet ik zeker dat hij een dag van slag is, hij kan niet meer in slaap komen en gaat daardoor heel veel huilen.
Je kan hier niets aan doen, ik weet niet of wennen helpt, ik vermijd nu drukke gelegenheden, maar goed mijn zoon is nu 9 weken, ik weet niet hoe oud jouw kindje is, misschien groeien ze er wel overheen.
 
Ik denk dat je het inderdaad een kans moet geven door er bijv. een of een paar daagjes bij in de buurt te blijven op het kdv. Daarna moet je echt op je gevoel af gaan, denk ik. Uiteindelijk is het ook een keuze om je kind naar een kdv te brengen, of niet dus. In mijn omgeving zie ik gewoon dat niet ieder kind er even goed op reageert of even leuk wordt ontvangen door de leidsters. Maar het kan ook gewoon een fase zijn die overgaat. Veel sterkte hoor!
 
Mijn zoontje heeft ook heel erg moeten wennen op het kdv. Veel huilen, zich niet kunnen vermaken, niet willen slapen.alleen als hij bij iemand kon zitten was het goed.Het was een mannetje voor 1 op 1 aandacht. Dan ging het goed. Maar helaas kan dat niet. De leidsters hebben er wel over zitten denken dat hij misschien beter op zijn plek zou zijn bij een gastouder. Maar uiteindelijk hoefde dat toch niet. Hij heeft toch zijn draai gevonden. Waarschijnlijk komt dit omdat hij steeds meer kon, meer kon ondernemen. Het heeft een paar weken geduurd maar hij vermaakt zich sindsdien prima op het kdv.
Kijk het nog even aan en praat er over met de leidsters. Voor je kindje is het natuurlijk ook wennen. Misschien is een gastouder wat voor jouw kindje?
Veel sterkte.
 
Terug
Bovenaan