Overstuur!!!

Je hebt je dochter echt niet teveel verwend hoor, mijn zoontje krijgt ook alle aandacht van de wereld en is heel makkelijk in veranderingen. Dat is gewoon het karakter van het kind. Kijk of je inderdaad iets van een wenprogramma af kan spreken met de leidsters of als je het idee hebt dat een kdv echt niets voor je kind is kun je natuurlijk ook op zoek gaan naar een gastouderbureau. Sommige kinderen reageren daar beter op. Maar geef niet te snel op, je moet zoiets echt even tijd geven hoor en blijkbaar heeft jouw dochter er meer tijd voor nodig. En hou op met je schuldig voelen, dat kost je alleen maar extra energie en die kun je wel beter gebruiken volgens mij. Niet doen hoor.
 
Mijn dochtertje ging al heel erg snel naar het kdv. Vanaf 2,5 maanden. Ook zij heeft een gewenningsperiode gehad van zo'n 2 weken, daarna vond ze het fantastisch! Het is inmiddels ook een echt kdv-kind geworden. Ik denk persoonlijk dat een kind meer moeite zal hebben met het kdv als het al wat ouder is als het voor het eerst gaat. Ik denk dan ook dat dat het probleem kan zijn. kinderen van 6 maanden maken al veel meer mee van hun omgeving dan kinderen van een maand of 3. Dat heeft dus niks met verwennen te maken, maar meer met de ontwikkeling van het kindje. Ik hoop dat je dochtertje snel went! Het zal allemaal vanzelf wel beter gaan. Sterkte ermee!
 
Terug
Bovenaan