Overtijd en negatieve test

<p>Ik heb vorige maand ook een vraag gesteld op dit forum omdat ik een licht streepje op mijn test had. Ik werd uiteindelijk ongesteld. Ik heb weer een vraag:</p><p>Ik heb altijd (sinds ik gestopt met met anticonceptie, 3 jaar geleden) een hele regelmatige cyclus gehad. Altijd 28 dagen, ook na mijn bevalling 1,5 jaar gelden.</p><p>4 maanden geleden had ik opeens een cyclus van 27 dagen en daarna van 26 dagen. Daarna zijn weer gaan proberen om een tweede kindje te krijgen.</p><p>Vorige maand was ik overtijd en ik had een licht streepje. Ik werd uiteindelijk ongesteld bij 32 dagen.<br />Ik zit nu in de 2e ronde op 33 dagen en nog niet ongesteld en gisteren een negatieve test. Ik had een ovulatietest gedaan en die was op 3 en 4 december positief. Is het zo dat je altijd 14 dagen na je eisprong ongesteld wordt en omdat ik dat nu niet ben mijn lichaam wat van slag is of kan je ook langer na je ovulatie ongesteld worden?</p>
 
Wat vervelend dat je ongesteld bent geworden nadat je een licht positieve test had! Het kan goed zijn dat je lichaam nu een beetje van slag is, door alle hormonale veranderingen. Om antwoord te geven op je vraag: het is echt niet zo dat je altijd 14 dagen na je eisprong een menstruatie kunt verwachten. Er zijn genoeg vrouwen waarbij deze fase korter is, of juist langer. 14 dagen is handig voor de artsen, zodat ze een leidraad hebben ;) Wist je voorheen ook niet hoe lang het duurt na je eisprong voor je een menstruatie hebt?
 
Bedankt voor je reactie.Dit is de eerste keer dat ik een ovulatietest heb gebruikt dus ik heb geen idee hoelang het daarvoor altijd was. Besef me ook dat ik pas in ronde 2 zit en bij de 1e duurde het veel langer maar wel een mindfuck nu meteen de eerste 2 keren de menstruatie uitblijft. 
 
Hoi EempieIk heb hetzelfde, nu 5 dagen overtijd en 2x negatief getest (niet met ochtend urine getest) ik las op de test dat je het beste 19 dagen na de laatste x onbeschermde seks kan testen (dus ongeveer 19 dagen na je eisprong). Wie weet heb je daar nog wat aan? Dat zou voor mij zondag zijn... hier trouwens ook 2e kindje en meestal een cyclus van 27/28 dagen (soms een uitschieter naar 30 dagen) 
 
Wat spannend Maaike! Voor mij is dat zaterdag of zondag. Ga ik dan nog maar een keer testen als ik dan nog niet ongesteld ben geworden.Hoop dat je zondag goed nieuws hebt! Ben erg benieuwd!
 
Ik hoop ook dat jij dit weekend goed nieuws hebt! Ik laat het zondag wel even weten :) Dit wachten is ook maar niks hé? Negatieve test maar ook geen menstruatie... zucht 
 
ja ik word er ook erg onrustig van terwijl ik er juist niet echt mee bezig wil zijn. Ik gok wel dat mijn menstruatie er bijna aankomt.Hoor het graag van je dit weekend! Succes met wachten!
 
Ik wil er ook niet teveel mee bezig zijn, maar als je menstruatie uit blijft is dat wel lastig... vanmorgen een Clearblue test gedaan met ochtendurine; niet zwanger.Ik ga er vanuit dat ik dan dus maar ongesteld ga worden... Inmiddels 7 dagen overtijd... nog nooit eerder gehad 
 
Terug
Bovenaan