Overtijd maar negatief

Davida Neilani

New member
Hallo!

Bij de zwangerschap van mijn dochter (2 jaar) was ik al 5 dagen overtijd toen ik voor het eerst positief testte. De testen daarvoor waren negatief. Inmiddels zijn we bezig voor een 2e en ben ik drie dagen over tijd maar test ik negatief. Iemand hier ervaringen mee? Is het zo dat het ene lichaam sneller HCG aanmaakt dan het andere?

Ik hoor het graag!
 
Hi! Het kan zijn dat jouw innesteling later is geweest waardoor je dus ook later positief test. Ik duim voor je!
 
Ik heb ben nu 4 dagen overtijd, normaal ben ik nooit overtijd. En ik heb allemaal zwangerschapssymptomen, nou ben ik net naar de wc gegaan en heb ik roze afscheiding, ik heb al 2 weken menstruatiekrampen. Testen zijn negatief. Kan het een zwangerschap zijn?
 
Vals negatief is niet onmogelijk.

Ongeacht het verloop van de cyclus zou je 19 dagen na het onbeschermde klussen, betrouwbaar kunnen testen.
 
Hallo!

Bij de zwangerschap van mijn dochter (2 jaar) was ik al 5 dagen overtijd toen ik voor het eerst positief testte. De testen daarvoor waren negatief. Inmiddels zijn we bezig voor een 2e en ben ik drie dagen over tijd maar test ik negatief. Iemand hier ervaringen mee? Is het zo dat het ene lichaam sneller HCG aanmaakt dan het andere?

Ik hoor het graag!
Hi Davida,

Ik heb me sinds vandaag aangemeld bij dit forum en ben even benieuwd hoe het zich verder heeft ontwikkeld bij jou.



Mijn vriend en ik hebben, net zoals de meesten hier denk ik, een kinderwens. Oktober 22 gestopt met de pil en na 6 maanden was ik zwanger, helaas eindige deze in een miskraam in mei 2023. Vanaf het moment dat ik ben gestopt met de pil een regelmatige cyclus (zo tussen de 25-30 dagen).

We zijn nu na de miskraam 5 maanden verder. Afgelopen maandag had ik, obv cyclus 28 dagen, ongesteld moeten worden maar tot op heden nog niets te bekennen, ook geen menstruatie symptomen. Maandagavond en gisteravond een test gedaan maar beide negatief.

Gisteren wel een grieperig gevoel gehad; warm/koud, rillingen, gammel gevoel, lichte pijn onderrug.

Mijn eisprong zou, obv 28 dagen, geweest zijn op 18/09. Het kan natuurlijk dat die later is geweest en dat de innesteling later komt. Het lijkt mij zo sterk dat ik zwanger ben, als ik kijk naar de dagen dat wij seks hebben gehad (14/16/18 september). Stel mijn eisprong is geweest op 22/09 dan kan het zijn dat ik gisteren innesteling heb gevoeld en alsnog zwanger ben, maar het lijkt me sterk dat het sperma na 4/5 dagen nog in mijn lijf zit en het eitje bevrucht. (Omdat 18/9 de laatste keer seks was)

Het kan natuurlijk ook dat mijn cyclus nu gewoon langer is, maar dit heb ik het afgelopen jaar nog nooit gehad.

Hoor het graag.
 
Terug
Bovenaan