Ha lieve moeders,
1985_1: ik heb het boekje idd gelezen, en ben ook bezig geweest met een coach/psychologe om mijn gedachtengang te veranderen wat betreft het "moeten", het heeft wel even geholpen, maar nu ik moeder ben geworden is het weer naar de voorgrond gekomen.........ik moet.........eh nee, het zou fijn zijn als ik het weer kon gaan omdraaien. Het zou fijn zijn als ik even een wasje draai, dan is de mand weer leeg. Het is prettig als ik nu even ga stofzuigen, want dan ligt Maudy morgen weer op een schone vloer...........whahaha, ja, ik weet wel hoe het hoort.
Mamasab: fijn (of eigenlijk helemaal niet) dat het voor jou ook zo herkenbaar is. Ik denk ook dat het een vrouwending is..........mannen maken zich niet zo druk, hoe heerlijk zou dat zijn.................je hoofd leeg en gewoon de dingen doen die je wil doen...........whahaha! Dan zou het huis hier instorten denk ik.......
Nemodory: slapeloosheid is zo iets vreselijks! Ik heb in mijn zwangerschap vanaf week 20 maar 2 uur per nacht geslapen, was compleet uitgeput. Er is nooit een oorzaak voor gevonden en ik heb welgeteld twee nachtjes in het ziekenhuis geslapen met een stevige slaappil/prik in mijn kont............
Je gaat er raar van denken, je komt in een neerwaartse spiraal en wordt nog vermoeider dan dat je al bent..............alleen een goede nacht slaap laat je dan nog helder denken............ik kan nog wel eens huilen van vermoeidheid..............zo moe.........niet uit te leggen. Wat een nare situatie........
Nou, ik hoop op lange nachten, veel slaapuurtjes en uitgeruste mama's...........want daar hebben onze beebjes toch het meeste aan he?
Liefs Rimke