Oververmoeidheid baby 2 1/2 week

<p> Wie kan mij helpen. Op dit moment zit ik op de bank met een oververmoeid kind  die maar niet slapen wilt.  Hij heeft voornamelijk veel kramp en slaapt daarom slecht.  Ik merk nu dat hij dus oververmoeid is.  Hij valt heel slecht in slaap,  en als hij eenmaal slaapt is die ook vrij snel weer wakker omdat hij niet in een diepe slaap komt.  Ik weet even niet zo goed meer wat ik moet doen.  Van de 24 uur is hij vandaag zeker minimaal 12 uur wakker geweest waar in hij alleen maar aan het huilen is geweest. </p><p>  Op Dit moment ben ik nog herstellende van een keizersnee en ik merk dat de slapeloze nachten me nu echt op gaan breken en dat mijn herstel ook hierdoor trager gaat.</p><p> </p><p> Heeft iemand de gouden tip om de oververmoeidheid van mijn kleine man te doorbreken. </p>

Hoi! Vervelend zeg, en nog gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!
De ‘gouden tip’ tegen kramp heb ik niet, omdat bij ons daar niet zo heel veel sprake van was, maar bij ons was het ook erg zoeken die eerste weken en ook wij zaten op een gegeven moment met een oververmoeide baby. Heb overigens wel gehoord over een pittenkruikje, dat dat fijn kan zijn bij krampjes, of infacol.
Wij kwamen erachter dat onze zoon echt heel weinig prikkels kon verdragen die eerste tijd. Veel visite is pas gekomen toen hij al anderhalve maand was want na 5 weken ging het beter. Verder werkte het bij ons te zoeken naar iets waar hij relaxt van werd (op ons liggen & onder de douche met één van ons) en dat met hem te doen op die momenten. Ik kan alleen zeggen wat voor ons werkt, maar dat is dus als mijn zoon beetje moeilijk is douchen (wordt hij heel relaxt van) of (als hij écht ontroostbaar moeilijk is werkt douchen averechts) hem bij één van ons nemen, met een speentje en een hydrofiele doek over zn hoofd. Dat laatste klinkt misschien een beetje raar, maar het maakt hem rustig (net als een soort kanarie haha). Hij valt dan uiteindelijk in slaap. Ik wilde in het begin heel graag dat hij zelf kon slapen, maar daar was hij eigenlijk gewoon nog te jong voor en heb me toen overgegeven aan een baby op mijn buik - sindsdien is dat de ‘cure’ als hij weer eens onrustig is.
Het is echt pittig die eerste weken he? Nog een tip is denk ook aan jezelf. Is er iemand die eventjes jouw ‘dienst’ met de huilende baby kan overnemen? Je partner, ouders, broer/zus, vriendin? Het is belangrijk dat jij even bij kunt slapen (al is het maar 2 uurtjes) of in ieder geval uit kunt rusten. Je baby heeft minder aan een ook nog oververmoeide moeder en het is inderdaad heel belangrijk ook voor je herstel van de keizersnede. Mij hielp het ook op een gegeven moment gewoon even kort zelf iets buiten de deur te doen en onze zoon bij mijn vriend achter te laten. Daar voelde ik me echt beter door!
Veel succes, het wordt écht beter. ? 

Wat bij ons hielp, ‘strak’ in hydrofiele luier of andere doek wikkelen dat een fijne stof had, ik kreeg een fijngebreid dekentje wat warm hield maar ook weer niet te warm. En lichten uit, veel rust bieden. Veel bij je houden en op de juiste momenten in bed leggen. Dat was bij ons als ze al slaperig in mijn armen was. 

Toen ons zoontje krampjes had heeft een osteopaat echt wonderen verricht. Ik sas radeloos na een paar slapeloze nachten. Na een behandeling sliep hij ineens een hele nacht door. Wij merkten een wereld van verschil. Misschien is dat iets om te proberen? Ook heb ik op haar advies speciale probiotica gedronken zodat dat via de borstvoeding ook bij hem naar binnen kwam. Je kunt het ook in de fles doen als je flesjes geeft. 

Ik ben ook onze dochter gaan inbakeren in een hydrofieldoek, en later een puckababy piep aangeschaft.
ik geef haar kv en dan tegen buikkrampen. Nutrilon omneo comfort in dit geef ik met de dr.brown flessen. En toen ze zo klein was ook infacol gegeven. 
Ik gaf mijn kleine bij buikkrampen een buikmassage met 2 vingers en ik maakte zachte fietsbewegingen met haar beentjes. Savonds voor het slapen een lekker warm bad deed ook wonderen. 
En ja soms kan je alles proberen maar helpt het niet, onze meid had ook altijd enorm buikpijntjes en het klopt wat iedereen zegt, ze groeien er overheen. 
Sinds ik het bovenstaande ging doen ging het aanzienlijk beter met haar. Ik wens je veel sterkte en veel geluk.
En inderdaad vraag optijd om hulp, zodat je zelf ook even kan bijkomen. 

Om het te doorbreken kun je gaan dragen (of iemand anders gezien keizersnee). Dan krijgt hij slaap en kan even ‘resetten’. Belangrijkste is dat je kindje nu slaapt en waar dat is maakt niet uit, niet krampachtig vasthouden aan her bedje. Dat komt later wel.

Ik heb niet per se een gouden tip, maar infacol en een warm pittenkussentje boden hier wel verlichting. Hetzelfde geldt voor samen douchen (een rustmomentje hier tussen het huilen door). Als onze zoon echt erge krampen had, zoog hij ook altijd als een achterlijke op onze pink (speen wilde hij niet). 
En verder, probeer te zorgen voor slaap op welke manier dan ook (dragend, wandelend, in de auto, op de buik (terwijl jij erbij bent natuurlijk). Slapen doet slapen en op die manier kom je uit de negatieve spiraal, waardoor je kindje de krampjes ook beter kan handelen. 

Terug
Bovenaan