Oververmoeidheid baby 2 1/2 week

Bij ons hielpen de Sab Simplex druppels tegen kramp (online bestellen) en babysounds app voor in- en doorslapen.
Sterkte meid, het is een zware tijd! 

Hoi!

Dit hadden wij ook ergens in de tweede week! Erg vervelend!
Hoe wij het hebben gedaan? 
Na even resetten( min 2x 45 min slapen ) vaste routine instellen:
- een duidelijke (rustige) slaapplek ; bij ons in de cosleeper en de kamer overdag iets donker en snachts helemaal donker.
- inbakerdoek Pacco aandoen na vaste routine: wakker worden - voeden - even bijkomen van voeding - inbakeren en op bed bij 1e gaapje (na max. 60 min!) 
- baby instoppen en muziekdoosje aan + speen erin.
- ongeveer 10 minuten rustig bij blijven en dan de kamer verlaten. Vaak begint hij dan te huilen. We wachten eerst even af
 ×  5 tot 10 min huilen afwachten. 
Gaat het door? Weer terug en troosten, speen erin, liedje aan en als hij rustig is de kamer weer verlaten. 
× bij krampen heb ik Kipkep(warmtekussen voor buik). Meestal voel ik ook wel aan zn buik of het krampen zijn of niet.

- slaapcyclus duurt zoon 45 minuten. Daarna worden babys vaak weer wakker..ik ga dan niet gelijk kijken als hij huilt, tenzij het doorzet.
- Op sommige momenten vd dag is hij extra onrustig(clusteren). Dan gewoon bij je nemen en bij je laten slapen.
Hopelijk heb je er wat aan
Succes!!

En wat ook hielp was zorgen voor rust: niet te veel prikkels op 1 dag!
- Niet bij visite op arm!
- Zoveel mogelijk routine hanteren
- Niet te veel nieuwe dingen proberen op een dag!

Och wat rot he, mijn dochter had ook erge krampjes. Osteopaat deed hier niet veel, maar dragen (hoewel je dat nu denk ik nog niet kan) hielp veel en sab simplex gaf ook iets verlichting. In the end was het een loodzware fase waar je soms doorheen moet, maar eerdergenoemde tips zijn natuurlijk het proberen waard. Hopelijk werkt iets ervan bij jouw kindje!

Krampjes ken ik niet, maar de onrust en niet kunnen slapen wel. Als ze al sliep was ze ook zo weer wakker. Mijn dochter was ook erg beweeglijk.  Inbakeren heeft hier zoveel rust gebracht.  Elke slaapje inbakeren. Gebruikte eerst de pacco picollo en daarna de puckababy piep en mini. Ze is nu ruim 4 maand en probeer af te bouwen. 

[quote quote=10252937]Hoi! Dit hadden wij ook ergens in de tweede week! Erg vervelend! Hoe wij het hebben gedaan? Na even resetten( min 2x 45 min slapen ) vaste routine instellen: – een duidelijke (rustige) slaapplek ; bij ons in de cosleeper en de kamer overdag iets donker en snachts helemaal donker. – inbakerdoek Pacco aandoen na vaste routine: wakker worden – voeden – even bijkomen van voeding – inbakeren en op bed bij 1e gaapje (na max. 60 min!) – baby instoppen en muziekdoosje aan + speen erin. – ongeveer 10 minuten rustig bij blijven en dan de kamer verlaten. Vaak begint hij dan te huilen. We wachten eerst even af × 5 tot 10 min huilen afwachten. Gaat het door? Weer terug en troosten, speen erin, liedje aan en als hij rustig is de kamer weer verlaten. × bij krampen heb ik Kipkep(warmtekussen voor buik). Meestal voel ik ook wel aan zn buik of het krampen zijn of niet. – slaapcyclus duurt zoon 45 minuten. Daarna worden babys vaak weer wakker..ik ga dan niet gelijk kijken als hij huilt, tenzij het doorzet. – Op sommige momenten vd dag is hij extra onrustig(clusteren). Dan gewoon bij je nemen en bij je laten slapen. Hopelijk heb je er wat aan Succes!![/quote]

Ik hoop niet dat je je 2,5 week oude baby 5-10 minuten laat huilen?  Wat je beschrijft is hartstikke prima maar niet voor zo’n klein hummeltje. 
Wat nog kan helpen is baby in een droomritme lenen van de bieb. Daar staat goed in beschreven de stapjes die je kunt nemen en laten huilen hoeft niet.
ook de blog/video van de huismuts over slapen is heel waardevol. Als je Google gebruikt vind je het wel.

[quote quote=10253035] Ik hoop niet dat je je 2,5 week oude baby 5-10 minuten laat huilen? Wat je beschrijft is hartstikke prima maar niet voor zo’n klein hummeltje. [/quote]
Why not? Kan ook prikkelverwerking zijn hè. Onze zoon huilt eigenlijk altijd wel even voordat hij gaat slapen variërend van 1 minuut tot een kwartiertje. Dat deed hij toen hij 2 weken was (toen lieten wij 'm ook max. 10 minuten huilen voordat we terug gingen, afhankelijk van hoe hij huilde) en nu (bijna een jaar) nog steeds. Baby in een droomritme is een mooi boek, maar het slapen zonder huilen gebeurt hier bijna nooit. 

Bij mij hielp het goed om haar in een draagdoek te doen. Lekker dicht bij mama slapen ze wel goed. Dit kan je eenmalig doen om over de oververmoeidheid heen te gaan. Hij is nog geen 3 weken oud en kan ook zijn dat hij veel behoefte heeft aan jou. Sommige baby's kunnen wakker in bed gelegd worden op die leeftijd, maar hij is nog klein. Dus moet dat zeker nog niet. Ik ben dat op 6 weken gaan doen met inbakeren. 

Terug
Bovenaan