[quote quote=10252937]Hoi! Dit hadden wij ook ergens in de tweede week! Erg vervelend! Hoe wij het hebben gedaan? Na even resetten( min 2x 45 min slapen ) vaste routine instellen: – een duidelijke (rustige) slaapplek ; bij ons in de cosleeper en de kamer overdag iets donker en snachts helemaal donker. – inbakerdoek Pacco aandoen na vaste routine: wakker worden – voeden – even bijkomen van voeding – inbakeren en op bed bij 1e gaapje (na max. 60 min!) – baby instoppen en muziekdoosje aan + speen erin. – ongeveer 10 minuten rustig bij blijven en dan de kamer verlaten. Vaak begint hij dan te huilen. We wachten eerst even af × 5 tot 10 min huilen afwachten. Gaat het door? Weer terug en troosten, speen erin, liedje aan en als hij rustig is de kamer weer verlaten. × bij krampen heb ik Kipkep(warmtekussen voor buik). Meestal voel ik ook wel aan zn buik of het krampen zijn of niet. – slaapcyclus duurt zoon 45 minuten. Daarna worden babys vaak weer wakker..ik ga dan niet gelijk kijken als hij huilt, tenzij het doorzet. – Op sommige momenten vd dag is hij extra onrustig(clusteren). Dan gewoon bij je nemen en bij je laten slapen. Hopelijk heb je er wat aan Succes!![/quote]
Ik hoop niet dat je je 2,5 week oude baby 5-10 minuten laat huilen? Wat je beschrijft is hartstikke prima maar niet voor zo’n klein hummeltje.
Wat nog kan helpen is baby in een droomritme lenen van de bieb. Daar staat goed in beschreven de stapjes die je kunt nemen en laten huilen hoeft niet.
ook de blog/video van de huismuts over slapen is heel waardevol. Als je Google gebruikt vind je het wel.