Overvoed??

Even een vraagje aan de meiden die hun kindje de fles geven...Hoeveel voeding krijgen ze bij jullie nog??

Het schema van Seth en Noor (ruim 7 mnd) ziet er nu zo uit:

7u - Fles (180+6)
9u - Fruit (hoeveelheid +/- half potje per pers.)
11u - Fles (180+6, maar die drinken ze niet altijd op)
14u - Korstje brood (meer dan de helft beland op de grond)
15u - Fles 180+6)
17u- Groente (hoeveelheid +/- heel potje per pers.)
Hierna krijgen ze niet meteen een fles maar gaan ze naar bed, we maken ze dan later op de avond wakker en geven hem dan. We willen hem wel voor het naar bed gaan geven maar dan slapen ze niet door.

De reden dat ik het vraag is dat mijn schoonzus tegen mijn schoonmoeder zei: zo ze krijgen wel veel eten. Ze bedoelde het niet verkeerd maar zij heeft al 2 eigen kinderen en heeft nu een pleegkindje dat even oud is als Seth en Noor....aangezien dit mijn eerste kindjes zijn begin ik nu te twijfelen of ik ze niet 'overvoed' dat wil ik ook niet!

Ook op het CB willen ze dat die laatste voeding eraf gaat en ze alleen nog een danoontje ofzo na de groente krijgen. Maarja, ze slapen nu nog niet eens door! Laat staan als ze geen fles meer krijgen...ik weet niet meer zo goed wat ik moet doen en ben echt heel erg toe aan een lekker nachtje slapen. Ik durf die ene fles dus echt niet zo goed weg te laten...

Ons schema is( ongeveer)

7 uur bv
10/ 10.30 uur fruit
12.30 uur fles (180 ml +6)
15.00 uur broodkorstje of rijstwafel
17.00 uur groente
18.30 uur fles(180 ml+ 6+ pap)

Fruit maak ik zelf klaar met de babycook. Het sap wat dan over blijft geef ik haar ook( mag ze zelf uit de fles drinken). Ze vind het heerlijk( boos als het op is) Was echt een gouden tip die ik kreeg!

misschien als je het fruit van de ochtend iets later geeft en op die manier alles iets kunt rekken waardoor je de fles van 15 uur kunt overslaan zodat je ook op 3 flessen uit komt( groente iets eerder 16.30 uur???). Ik weet het ook niet hoor, gewoon een ideetje.
Zo kun je die fles waarvoor je ze wakker maakt toch geven en hopelijk snel van wat meer nachtrust genieten!!!!!!!

Succes!

Nou, ik geloof niet da je ze overvoedt hoor!!!! Stan krijgt hetzelfde....

Hoeveel wegen je kindjes? En hoe groot zijn ze? Kun je de groeicurve bekijken in het groeiboekje...

Stan is 6,5 maand, 7,3 kg en bijna 70 cm. Hij zit qua lengte en gewicht tussen de twee lijnen in in het boekje. Dus ga ervan uit dat het prima is....

Flesje zou ik afbouwen..... niet in een keer niks meer, maar gewoon wat minder ofzo. En als ze dat niet pikken..... ik zou het gewoon blijven geven. Totdat ze vanzelf het niet meer willen....

Maar ik heb dan ook een moeilijke drinker gehad hoor.... was blij dat hij zijn flessen soms leeg dronk! Nu met 4 flessen is ideaal!

Liefs en succes..... en euh.... Laat je niet gek maken, je doet het PRIMA!!!!

Hey Nathalie,

Jouw schema lijkt bijna exact op dat van ons, behalve dan dat wij de laatste (pap)fles rond 19u geven en ze dan doorslapen tot uur of 6:30. Maar dat is ook pas sinds een paar dagen! Daarvoor gaven we die fles ook later, rond 22u. En ineens probeer je het en slapen ze gewoon door! Maes is bovengemiddeld (net als zijn grote broer was) en Isa is gemiddeld. En zuivelproducten? Daar zou ik pas mee beginnen als ze ongeveer 1 zijn. En Danoontje?? Zegt een CB dat?? Daar zit zoveel suiker in, daar zou ik helemaal nog even mee wachten! Neehoor, ik sluit me aan bij heppy. Je doet het harstikke prima! Geen kind is hetzelfde, dus geen schema is hetzelfde, maar mij lijkt ook dat je een prima schema hebt voor die 2 mannetjes! En als zij blij en tevreden zijn, dat is de belangrijkste graadmeter!!

Hey Nathalie,

Als jou kinderen het goed doen op dit schema dan zou ik dat lekker zo laten. Ze geven vanzelf aan wanneer ze minder nodig hebben.
EN elk kind is anders dus ook de kleine van je schoonzus.
Tygo krijgt om 8.30 een fles 180+6, om 12.30 een papfles 180+6 om 15.00 fruit om 17.30 groente met een toetje daarna gaat hij naar bed en maak ik hem om 23 uur nog wakker voor een fles 250cc.

@Esje: wat een leuke tip. ik ga het ook eens proberen! Ik vind die babycook ook echt een ideaal ding.

Groetjes Marieke

Hi,

Nou dat van dat Danoontje begrijp ik ook echt niet, als er iets stijf staat van suikers... En ik begreep ook dat je het beste met zuivel kan wachten tot ze een jaar zijn, de koemelkeiwitten in flessvoeding zijn namelijk speciaal bewerkt zodat ze het wél kunnen verwerken in hun darmpjes, 'gewone' zuivel niet..

En als jij ze overvoert, nu dan ben ik mijn zoin ook goed aan het vetmesten hoor! Ok, hij krijgt bv, maar komt nog steeds 6x per dag, naast een flinke groente hap en een fruithapje waar 2 scheppen rijstebloem doorheen zit.
Babietjes van deze leeftijd hebben hun natuurlijke rem nog, als ze genoeg hebben krijg je er ook (bijna) niks meer in. Heb ik wel een geprobeerd toen ik vond dat Warren een tijdje 'slecht' at; nou, dat werd echt oorlog, heb me er toen maar bij neergelegd.

Weet dat het ene kind gewoon meer eet dan het andere, net zoals het ene kind meer verbrandt dan het andere.
En het cb, pfff, dat gaat inmiddels redelijk oor-in-oor-uit.

X
Evje

Danoontje weet ik ook niet echt zeker, er stond toetje en een dochter van een vriendin krijgt dan dus een danoontje (zelfde CB) maar misschien heeft ze dat gewoon zelf zo gekozen.

Ze zijn helemaal niet groot ofzo, Noor zit precies op de gemiddelde lijn en Seth er iets onder zelfs. Dat zijn ze steeds geweest en tot nu toe is daar nog niks aan veranderd.

Ik moet wel zeggen dat ik er heel bang voor ben dat mijn kinderen dik worden door mijn schuld...ik ben zelf te zwaar (als kind was ik trouwens heel dun) maar ik zou het zo erg vinden als zij dat ook worden. Niet dat ik minder van ze hou dan maar omdat het gewoon niet gezond is. Je hoort steeds meer dat kindjes al heel jong te zwaar zijn en ons CB let ook heeel erg op wat kindjes te eten krijgen. Diksap, Roosvicee, appelsap mag allemaal niet. Alleen verdunde groene of rooibosthee of water. Dat vind ik zelf wel erg extreem dus zo nu en dan krijgen ze een beetje Roosvicee of Diksap, flink verdund en dat vinden ze niet eens echt lekker!

Nou ja, ik moet volgende week naar het CB, ik vraag het dan nog wel eens!

Terug
Bovenaan