Overvoeden met afgekolfde melk?

<p>Hallo allemaal,</p><p>kun je een baby overvoeden bij voeden met fles én borst in 1 sessie?</p><p>onze zoon is vrijdag 10 weken, weegt rond de 6 kilo. Ik gaf hem vandaag een fles met 70ml, toen flinke slokken aan de borst gedaan maar kreeg toen last, toen weer 30ml met de fles en toen nog kort aan de borst. Is dit teveel? Ik word er onzeker van omdat ik lees over het oprekken van het maagje, en hij komt al best veel aan...</p>
 
Met borstvoeding weet je nooit hoeveel er in gaat dus als je twijfelt kan je altijd extra uit een flesje geven heel slim. Een baby mag maximaal gewicht x 150 maar met borstvoeding gewoon op verzoek want je weet nooit hoeveel je geeft 
 
Met een fles kun je overvoeden; omdat dit makkelijker drinkt is soms de zuigbehoefte nog niet gestild als de fles leeg is. Als je therapeutisch voed (baby zo rechtop mogelijk, fles horizontaal dat er net melk in de speen zit en kleinste speen) voorkom je dat. 


Bij combinatie borst en fles kun je dus overvoeden, maar als je op bovenstaande let voorkom je dat. 

Overigens vind ik 5 voedingen per dag met 10 weken wel weinig, zeker als je lang borstvoeding zou willen geven wil je liever 8-10 voedingen per dag. 
 
8-10 voedingen met 10 weken is wel heel veel hoor...mijn zoontje is net 12 weken en wij zijn net van 6 naar 5 voedingen over sinds zondag. 5x 180 ml afgekolfde bv en doet het daar super op. Elk kind is andere maar 8-10 voedingen is eigenlijk maar tot 4 weken. 
 
Als je alleen maar afgekolfde melk geeft in den fles dan heb je minder voedingsmomenten dan wanneer je live aan de borst geeft. Het is heel normaal bin borstvoeding om nog 8-12 voedingsmomenten te hebben bij deze leeftijd. Vooral als je lang borstvoeding wil geven is dit belangrijk. 
Je kindje krikt namelijk door vaker te drinken je productie op. Laat je het niet vaker drinken dan het wil dan kan je een tekort aan melk krijgen omdat vraag en aanbod niet op elkaar afgestemd zijn.
terug naar de vraag ;-) overvoeden met de fles kan wel, met alleen borst niet.
 
Terug
Bovenaan