Overvoeden?

Je kan ook eerst 2 of 3 flesjes van 120 doen ipv alle 7. Misschien dat ze op bepaalde momenten van de dag wat sneller komt voor een fles, dan kan je die daarvoor 120 doen en de volgende weer 90.
Je kan ook even kijken hoe ze reageert op 120. Misschien drinkt ze niet alles op en stopt ze wel bij 100. 
 
Bij ons zeiden ze bij het CB dat overvoeden eigenlijk niet echt kan omdat ze dan zelf wel wat laten staan. Maar goed volgens mij zeggen ze bij elk CB ook weer wat anders ? Ons meisje is ook groot (4500gram bij de geboorte) en hongerig. Wij zijn overgestapt op nutrilon forte en dat gaat echt beter. Dat is misschien ook nog een optie. Ik zou iig gewoon eens 120 aanbieden en kijken wat er op gaat. Misschien laat ze dan zelf wel langer er tussen waardoor je bijv op 6 flessen uitkomt. 
 
Idd gewoon 120 aanbieden en kijken wat er op gaat. Als het niet leeg gaat, dan niet. Zo wel,ook goed. Misschien gaat het 4x per dag wel leeg, 3x niet. Je merkt gauw genoeg waar ze genoeg aan heeft. 'Duw' het er in ieder geval niet in. Als ze na 90cc stopt met drinken is t ook goed. Maar hoe ouder ze wordt, hoe meer behoefte ze gaat krijgen aan die 120cc waarschijnlijk, binnenkort drinkt ze dat gewoon makkelijk weg!
 
Idd gewoon 120 aanbieden en kijken wat er op gaat. Als het niet leeg gaat, dan niet. Zo wel,ook goed. Misschien gaat het 4x per dag wel leeg, 3x niet. Je merkt gauw genoeg waar ze genoeg aan heeft. 'Duw' het er in ieder geval niet in. Als ze na 90cc stopt met drinken is t ook goed. Maar hoe ouder ze wordt, hoe meer behoefte ze gaat krijgen aan die 120cc waarschijnlijk, binnenkort drinkt ze dat gewoon makkelijk weg!
 
Idd gewoon 120 aanbieden en kijken wat er op gaat. Als het niet leeg gaat, dan niet. Zo wel,ook goed. Misschien gaat het 4x per dag wel leeg, 3x niet. Je merkt gauw genoeg waar ze genoeg aan heeft. 'Duw' het er in ieder geval niet in. Als ze na 90cc stopt met drinken is t ook goed. Maar hoe ouder ze wordt, hoe meer behoefte ze gaat krijgen aan die 120cc waarschijnlijk, binnenkort drinkt ze dat gewoon makkelijk weg!
 
Zoals ik zei, die hoeveelheden dronk mijn dochter pas rond 3 a 4 maanden. Tot die tijd wist ik het niet, de derde maand 90 a 100 ml 7 a 8 keer per dag. En zit aan de bovenkant van de groeicurve.
Je kan inderdaad eens op de meest hongerige momenten wat meer geven. Kijken of het op gaat, of ze problemen met de hoeveelheid heeft. Ik zou niet alles tegelijk verhogen. 3 uur tussen de voedingen is al best lang voor een kindje van 4 weken oud hoor. Zo lang zat er toen bij mij niet tussen. 2 a 2,5 uur. 
 
Terug
Bovenaan